Gå til innhold

Nancy Pelosi vil ha fullmakt til å stemme for alle Demokraten i Kongressen


Anbefalte innlegg

Socrates advarte sterkt mot demokratiet, og det er ikke vanskelig å se hvorfor. I ett system der hvem som helst kan regjere vil lederskapsstillingen tiltrekke seg mennesketyper som ikke bryr seg det spor om andre og kun ser egen vinning i form av maktoppnåelse. Demokratiet risikerer diktatorer og demagogiske ledere, og det er høyst usannsynlig at de som er best skikka til å lede landet faktisk vil nå lederposisjonen. Dette er for mange åpenbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Froskelår skrev (9 minutter siden):

Socrates advarte sterkt mot demokratiet, og det er ikke vanskelig å se hvorfor. I ett system der hvem som helst kan regjere vil lederskapsstillingen tiltrekke seg mennesketyper som ikke bryr seg det spor om andre og kun ser egen vinning i form av maktoppnåelse. Demokratiet risikerer diktatorer og demagogiske ledere, og det er høyst usannsynlig at de som er best skikka til å lede landet faktisk vil nå lederposisjonen. Dette er for mange åpenbart.

Sokrates levde i en forgangen tid, men ja. Demokratiet dør hvis vi ikke tar vare på det. Helt ening med deg i det.

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Oddvardm said:

Absolutt ikke i dette tilfellet. FOX er bare mediet innholdet ble formidlet i. Det er konseptet jeg advarer mot. En helt vill utnyttelse av COVID-19 situasjonen hvor alle kongressmedlemmer som gir sitt samtykke til Nancy Pelosi gjør en grunnlovs stridig avgjørelse og at de ikke har LOV i følge Amerikansk grunnlov (ei heller Norsk grunnlov) å gi fra seg stemmen sin via proxy. Ikke lov rett og slett og et angrep på demokratiet.

Korleis gjer dei noko i strid med grunnloven? Det virker som eit hopp som du ikkje begrunne.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (13 minutter siden):

Korleis gjer dei noko i strid med grunnloven? Det virker som eit hopp som du ikkje begrunne.

Det er i strid med grunnloven å si fra seg stemmeretten i stortinget. Det skal bare brukes vara representant som er utpekt offentlig. Det kan bare sjekke selv.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

Nå er det en sammenligning av grunnlover i Norge og i USA. Det er grnnlovstridig i begge land å si fra seg plikten til å representere velgerne i stortinget. Det var relasjonen.

Ok, og Nancy Pelosi har altså sagt fra seg denne plikten? Har du snakket med henne eller har du bare hørt å han gubben på FOX News?

Lenke til kommentar
Froskelår skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke lyst til å se på FOX News. Men ja, jeg leser innleggene!

Jeg vil spørre deg. Hva er det med FOX du ikke vil se på? Og hvis du ikke ser på innleggets opprinnelige innhold, hvordan kan du ha et objektivt syn på innholdet?

Lenke til kommentar

Eg har interesse for Amerikansk politikk sjølv, men det er uaktuelt å tru på folk som kjem med påstander som dei ikkje kan gje tydelige kilder for.

Fox News er ikkje ein nyhetskanal per si eigen innrømming... Samtidig som dei hette Fox News... Om du framleis stole på nokon som skal ha den kaka, og framleis spise han, så meine eg at folk er glupske.

Lenke til kommentar
Froskelår skrev (12 minutter siden):

Jeg liker ikke sensasjonelle fryktbaserte nyheter; FOX News er fullstendig pling i bollen - og amerikansk innenriks er liksom ikke hovedinteressen.

Greit nok. Men det er i subjet beskrivelsen i tråden. Der står det 'Amerikansk politikk'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...