Gå til innhold

– Oppusset Diablo 2 kommer senere i år


Anbefalte innlegg

PaladinNO skrev (28 minutter siden):

Et spill ingen bad om, men som Activision trodde alle ville ha siden "don't you guys have phones?".

Hehe - ja, jeg husker godt den konferansen fra BlizzCon. Har aldri spilt noen av Diablo-spillene selv (for snart 3ern til Switch) men skjønner fansen godt når de sperret opp øynene for et mobilspill, etter så mange år. Særlig en klone i tillegg 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (52 minutter siden):

Hehe - ja, jeg husker godt den konferansen fra BlizzCon. Har aldri spilt noen av Diablo-spillene selv (for snart 3ern til Switch) men skjønner fansen godt når de sperret opp øynene for et mobilspill, etter så mange år. Særlig en klone i tillegg 

For ikke å snakke om at den konferansen er hovedsaklig for PC-spillere. Og så presterer de å annonsere en mobil-spill. Ikke bare ble det stillhet når "Diablo: Immortal" ble annonsert, det ble tilogmed pipekonsert når de sa at det var en mobile-exclusive.

Jaja, så kan det gå når "big corporations" går inn og dikterer hva som skal lages. Activision, Electronic Arts, Tencent Holding etc... Jeg vet ikke om ett eneste spill som ble bedre etter at de store kom inn i bildet. Heller en lang liste med små studioer som blir borte.

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (4 minutter siden):

For ikke å snakke om at den konferansen er hovedsaklig for PC-spillere. Og så presterer de å annonsere en mobil-spill. Ikke bare ble det stillhet når "Diablo: Immortal" ble annonsert, det ble tilogmed pipekonsert når de sa at det var en mobile-exclusive.

Jaja, så kan det gå når "big corporations" går inn og dikterer hva som skal lages. Activision, Electronic Arts, Tencent Holding etc... Jeg vet ikke om ett eneste spill som ble bedre etter at de store kom inn i bildet. Heller en lang liste med små studioer som blir borte.

Agreed. Når du sier det så kommer jeg ikke på et eneste som ble til det bedre selv. EA er også et eksempel her, med DICE, Bioware, Maxis og Westwood. Synd det blir sånn :(

Er D3 verdt det da? Jeg har som sagt ikke spilt Diablo før :)

Lenke til kommentar
bshagen skrev (24 minutter siden):

Agreed. Når du sier det så kommer jeg ikke på et eneste som ble til det bedre selv. EA er også et eksempel her, med DICE, Bioware, Maxis og Westwood. Synd det blir sånn :(

Er D3 verdt det da? Jeg har som sagt ikke spilt Diablo før :)

Amen. Jeg husker Westwood Studios. Jeg koser meg fortsatt med Red Alert 2: Yuri's Revenge en gang i blant, som såvidt jeg vet var det siste Red Alert-spillet Westwood lagde før Electronic Arts kom inn i bildet.

Red Alert 3 er jo et glimrende eksempel på hvordan et stort selskap klarte å kjøre en bra spill serie ned i grøfta.
P.s. Electronic Arts ER EA. EA er bare kortform. ;) Men du vet hva de sier om dem: "Everything EA touches withers and dies."

Heh, Ikke ofte jeg hører navnet Maxis. Det eneste spillet jeg husker fra dem er "Space Cadet Full Tilt Pinball" fra 1995. xD

Jeg kan desverre ikke uttale meg om Diablo 3 på noen måte - har ikke prøvd det selv. Sannsynligvis fordi jeg har lagt ned så mange timer i D2 at jeg ikke bare kan gi slipp på spillet. Men D2 har grafisk ikke holdt seg særlig bra, spesielt ikke med, vel, 16:9 / widescreen skjermer.

Største problemet jeg har med D3 er den tegnefilmaktige grafikken de har brukt. Jeg vil si du burde prøve Diablo 2 først, ihvertfall første del ("Act 1" - spillet har 5 deler hvis du spiller Lord of Destruction-tilleggspakken).

Her er forresten Diablo i Diablo 3.
Yep, it's a woman.

https://diablo.fandom.com/wiki/Diablo

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

PaladinNO

Hva har SC2 gjort deg? Altså om du spiller kun for campaign og eneste bryr deg er høyere oppløsning(hva kjørte de fleste på når SC2 kom ut). Og Nvidia sorround så har du et annerledes forhold til spillet en folk flest. Endre zoom nivå når en spiller selv!?? Har du spilt multiplayer starcraft før og forstår virkningen av å endre zoom nivå på kamera? Skru av fog of war med det samme kanskje? Høres ut som du vil spille starcraft EZ mode og ikke har noe kjærlighet for serien.

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (8 minutter siden):

P.s. Electronic Arts ER EA. EA er bare kortform. ;) Men du vet hva de sier om dem: "Everything EA touches withers and dies."

Heh, Ikke ofte jeg hører navnet Maxis. Det eneste spillet jeg husker fra dem er "Space Cadet Full Tilt Pinball" fra 1995. xD

Klar over hva EA sto for, jeg mente det som et "apropos" til det du snakket om i stad, men litt dårlig formulert av meg.
Maxis er de som står bak Sim City og The Sims. Har utallige timer i SimCity 2000 og 3000 :D

EDIT: Har også mange timer i Full Tilt, glemt helt bort at det var Maxis sitt. Det fulgte jo med XP om jeg ikke husker feil :)

EDIT 2: Beklager OT, jeg skal jeg meg nå. Ble litt mimring her gitt ?

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Peteguy skrev (49 minutter siden):

PaladinNO

Hva har SC2 gjort deg? Altså om du spiller kun for campaign og eneste bryr deg er høyere oppløsning(hva kjørte de fleste på når SC2 kom ut). Og Nvidia sorround så har du et annerledes forhold til spillet en folk flest. Høres ut som du vil spille starcraft EZ mode og ikke har noe kjærlighet for serien.

Jeg HADDE et godt forhold til StarCraft! Har hatt det i mange år!
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2gUYHON_HqeZ735Iy?e=T178xX

Har spillt igjennom StarCraft og Brood Wars så mange ganger at jeg ikke har ord. Spillt multiplayer omtrent på hvert eneste LAN jeg har vært på siden release i 1998 og...når enn folk sluttet å spille det.

Har laget egne kart, både for multiplayer og singleplayer i Campaign Editor. Kunne samtlige tech trees på rams, kunne hvilke units som bra mot hvilke utenat. Kunne nærmest spille alle 6 kampanjene i hodet.

...Og så kom StarCraft 2, med en Battle.net klient og internett krav. Hvor det har tatt omtrent 30 minutter å komme seg inn i et spill hvis noe må patches med en 13 Mbit ADSL-linje. Og når jeg endelig kommer seg inn, så sitter jeg med en konstant følelse av å ville scrolle lengre ut for å få et mer taktisk overblikk. Kanskje få mer oversikt med ting på høyre og venstre skjerm ("lol, nope - hilsen Activision").

Pluss at kampanjen - alle kampanjene i StarCraft 2 - presser spilleren til å stresse med achievements. Jeg er en samler; "completionist" når jeg spiller et singleplayer spill - jeg vil gjøre alt, utforske alt, men i mitt eget tempo.

Med Brood War er jeg inne i et spill på 2 minutter, klar til å ha det gøy. Og i motsetning til SC2, så har jeg ikke forventninger til frivalgt kamerazoom eller støtte for multi-skjermoppsett i BW.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
bshagen skrev (9 minutter siden):

Klar over hva EA sto for, jeg mente det som et "apropos" til det du snakket om i stad, men litt dårlig formulert av meg.
Maxis er de som står bak Sim City og The Sims. Har utallige timer i SimCity 2000 og 3000 :D

Ah, my bad. :)

Oh snap! Det var vel Sim City...ehm, kanskje det bare het "Sim City" til SNES. Tror det er eneste Sim City jeg har spillt. Husker byene med bilene minte meg om en maurtue den gangen. ^^

Skulle gjerne hatt en "remaster" i samarbeid med Nintendo (hah! As if!), komplett med en plutselig Bowser / Koopa "naturkatastrofe". :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Taurean skrev (På 11.5.2020 den 11.56):

 

Jeg har sett det. Ikke spilt det.

Det er en grunn til at folk reagerte på spørsmålet ditt, som sikkert var genuint fra din side. For ja det ser bra ut på utvalgte skjermbilder og om du så pre relese trailere så så det jo helt utrolig ut. MEN de løy, oppgraderingene lovet før slipp, var ikke der i. Forferdelig latmannsjobb uten like og om du søker opp noen sammenlignings videoer på nettet, så vil du raskt se at dette er en nedgradering fra orginalen, ingen oppgradering (dog aner jeg ikke hva som har skjedd med det i tiden etterpå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...