Gå til innhold

– Oppusset Diablo 2 kommer senere i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----

- Det er et uttrykk som heter "If it ain't broke, don't fix it...", men om de absolutt skal komme med en Remater av "Diabo Nr.2." så er det en ting jeg virkelig håper at dem fikser/fjerner.

Den gamle dama utenfor inngangen til grotten/hulen i fjellet på slutten av "Lord of Destruction"-expansion'en.

Den absolutt siste replikken hennes før du går inn var høyst unødvendig og ødeleggende.

Av alle de små tingene som irriterte meg med "Diablo Nr.2." så var det den som irriterte mest av alt.

-----

Lenke til kommentar

Sier ikke nei, hvis det er bra laget. Hadde vært kult. Men man -må- jo ikke kjøpe det...

Prøver å få i gang nytt subforum her for d2 hvis noen er interessert...

Svar wc3 så galt? Det ser jo bra ut? Tror folk tok feil av remaster og nyutgivelse.. Altså at det skulle følge med nye oppdateringer.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 time siden):

Svar wc3 så galt? Det ser jo bra ut? Tror folk tok feil av remaster og nyutgivelse.. Altså at det skulle følge med nye oppdateringer.

I stedet for å spekulere (og være helt på bærtur) så kan du jo ta et kjapt søk? 

 

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Jeg er forsiktig optimistisk til dette.

Blizzard er en skygge av seg selv, men alt de trenger å gjøre er å passe opp grafikken. Absolutt alt annet med Diablo 2 er tidsløst og allerede perfekt. Det burde være ganske rett frem å få til dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dberg skrev (21 timer siden):

Jeg er forsiktig optimistisk til dette.

Blizzard er en skygge av seg selv, men alt de trenger å gjøre er å passe opp grafikken. Absolutt alt annet med Diablo 2 er tidsløst og allerede perfekt. Det burde være ganske rett frem å få til dette.

Personlig så synes jeg Blizzard døde da det ble kroken på døren for Blizzard North og særlig da Activision kom inn i bildet.

Det burde da ha vært ganske så rett frem med Warcraft 3 remaster også, men såvidt jeg vet så klarte de å rote det til ganske så mye. Men det er lov å håpe på at de lærte noe der.

Jeg mistet totalt interessen for Diablo når Diablo 3 endelig kom. Auksjonshus, mikrotransaksjoner...at de har ordnet opp i det senere interesserer meg ikke - de tabbet seg ut ved release, og jeg svartelistet Diablo 3 etter det.

StarCraft 2 er omtrent verre. MÅ ha internett for å spille, kamerazoomingen er fortsatt på konstant mikroskopnivå, ingen Nvidia Surround / multi-monitor støtte selv i kampanjen, som er det eneste aspektet ved StarCraft 2 jeg er interessert i

"Høyere oppløsning vil gi ett stort fortrinn over andre med lavere oppløsning", sier de - "1920x1080 er fortsatt det de fleste har", sier de. Hadde det bare vært flere personer involvert i single-player kampanjen...

Meh, hvis Activision brenner diskene med kildekoden til Diablo Immortal og gir oss en skikkelig Diablo 2 opplevelse på ny hardware uten krav om internett eller bruk av Battle.net-klienten, DA skal jeg vurdere dem igjen.

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

-----

+MrLuni

-----

- Det var egentlig ikke så rart, da "Remaster" betyr det å resturere orginalen slik at den skinner som ny.

I motsettning til det dem gjor med "WarCraft Nr.3.".

Noe som strengt tatt kan kalles mer en "Remix" enn noe annet.

-----

Blizzard tok en "Peter Jackson"...

Med tanke på det han gjor med "Middle-Earth".

Det han gjor med "Lord of the rings" var greit nok, siden om han hadde tatt med alt fra bøkene så hadde vi ikke endt opp med bare en trillogi i så måte.

Dog det han gjor med "The Hobbit" ble det mye styr og ståk av blandt fans verden over, siden han vevte inn ting som strengt tatt ikke kom fra boka.

Slik at det skulle dekke til en trillogi der også.

-----

Det Blizzard gjor var en kombinasjon av disse to eksemplene.

Dem lot mye være urørt på mange måter, mens i tillegg til å legge til ekstra innhold, dog begrenset i så måte.

Så blundret dem det bare mer til ved å fjerne esensielle aspekter og elementer ved ikke bare den "nye" utgaven av spillet, men at det også affekterte dem av oss som sitter med orginalen.

-----

Tanken bak "Diablo Nr.1"-remater'en var nok det å få spillet til å virke relativt knirke fritt på nyere HW.

Noe man kan strengt tatt få til med orginalen også, med litt knoting og know-how.

Og ikke at det skulle fremstå som en Remix i så måte.

-----

Personlig så har jeg sett eksempel på en god tilnærming til (Unofficial-)Remater i form av en mod til "Diablo Nr.1.", men sørgelig nok selv om det meste av forbedringer var på sin plass så ligner det mer på en Remix enn en Remaster.

For sant å si så ser det mer ut som at "Diablo Nr.1." og "Diablo Nr.2." hadde fått en unge, der det meste er "Diablo Nr.1." dog med en god dose "Diablo Nr.2." blandet inn i oppskriften.

Pluss litt inspirasjon tatt fra "Diablo Nr.3." med tanke på oppløsninger og slikt.

I mitt hode og ikke minst hjerte så ble dette feil...

Men "To each its own" som det heter på fint.

-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...