Gå til innhold

[LØST] Salg av pc-komponenter (i7-6700k - 32GB ram - ASUS ROG Maximus IX) pga. overgang til ITX - ca. pris?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lyst til å gå over fra full ATX til ITX.

Har følgende komponenter i datamaskinen. Hva er ca. pris samlet og ville det vært noe lurer å selge komponenter enkeltvis f.eks RAM, PSU eller GPU? Jeg regner med GPU er høyt ettertraktet, så jeg kan vel nesten selge den til fullpris? Kan kanskje vært lurt å beholde GPU-en?

Setter pris på all hjelp :)

Kabinett: Fractal Design Define R5 Sort
Hovedkort: ASUS ROG Maximus IX Formula
CPU:  Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB
PSU: Corsair Corsair HX1000i - 1000W - PLATINUM
Vannkjøling:  Corsair Hydro Series H115i CPU Kjøler

Funderer også å slenge på GPU-en: EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING (ny pris mai 2017: 8799,-) da den ikke passer i en ITX build. Eller selge separat?

 

 

EDIT:
Kanskje dårlig tid å kjøpe ny PC forøvrig ?

Endret av Gjest
Solved
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er ingen disker og Windows lisens?

Nå er jeg ikke så sikker på brukt prisene, men prøver.

PC uten skjermkort og disker kr 6000

Skjermkort kr 3500-4000 (Bare litt mer ytelse enn Radeon RX 5700 XT som koster 5000 nytt)

Hovedkort+cpu kr 3000 (vanskelig å selge for mer enn 2000)

RAM: kr 1500

--

Bygge ITX: Kan beholde alt unntatt kabinett og hovedkort. Naturlig da også å bytte CPU (med kjøler). Bytte RAM er da også mulig.

PSU blir også litt stor for ett ITX bygg regner jeg med. Så da sitter du igjen med skjermkortet.

 

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Tror den CPUen kommer til å miste mye verdi ganske raskt nå som Ryzen 3 slår den. Får du 3k for CPU+HK skal du være fornøyd, tipper 2k er mer realistisk. 3500 med RAM, men den ville jeg egentlig beholdt til neste build.. med mindre du vil ha 2x16. Så hele PCen med kabinett, PSU, uten GPU(om du har en gammel en du kan slenge i så er det enklere.. særlig om den takler fortnite ;) ) osv til en 5-6k høres fair ut. 


Skjermkortet får du sikkert 4k+ for om du selger på Finn. Fortsatt et godt kort, sålenge du selger før neste lansering. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...