Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil ville dere valgt?


Anbefalte innlegg

  • Sakiko endret tittelen til Hvilken bil ville dere valgt?
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Ville ikke kjøpt en bensinbil i den klassen der. Undermotorisert og tørst. Du er redd for diesel? Da er du ikke alene, og derfor kan du få dieselbiler billigere i dag.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg valgt Toyota'en. Toyota er kjent for å ha den beste driftsikkerheten av alle bilmerker. Men er vanskelig å si HVOR driftsikker akkurat den motoren er. Ville gjort litt research på google for å se andre sine erfaringer.

 

Om du planlegger å ha Passat'en i noen år må du påregne oftere verkstedbesøk og dyrere verkstedregninger. Personlig er VW noe jeg skyr som pesten. Et av de aller minst driftsikre bilene som fins. Spesielt Passat'er produsert etter 2007.

 

Som sagt over her ville jeg gått for Diesel, men det er fordi jeg har Bunkeroil-kort og fyller avgiftsfri diesel til 9,40 kr litern ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Toyota'en. Toyota er kjent for å ha god driftssikkerhet. Dessuten har den ikke turbomotor, og det er vanligvis mest driftsikkert på beninmotorer. Passat er sikkert kurant og grei den også (bortsett fra rust).

Merkene Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Skoda, Suzuki, Toyota og Volvo har noen bra biler.

Endret av Svein M
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må velge hva som er viktigst for deg.

Toyota: Driftsikker, men når det først går i stykker, så er delene svindyre. Dørgende kjedelig. Bare se på all den billige grå plasten i interiøret. 

 

VW: God komfort, diskutabel kvalitet, veldig lett å få tak i deler og ordre ting selv om man er litt nevenyttig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg måtte velge ville jeg tatt Avensisen (i alle fall hvis jeg fant en med manuell kasse), men jeg ville gått over den med lykt og lupe for å se etter rust. Ikke at Toyotaer ruster mer enn andre merker, men det er absolutt ingen biler som er laget for å tåle saltsørpa her på Østlandet.

Passaten er hakket bedre interiørmessig, spesielt hvis du er på riktig side av 1.80, men hvis du ikke har peiling på bil og ikke mekker på den selv er vel poenget med billige og lett tilgjengelige slite- og reservedeler litt fånyttes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/9/2020 at 12:49 AM, Gentlemanful said:

hvilken av disse to ville dere valgt? Gjerne med begrunnelse

Ville ha valgt Toyotaen pga kvalitet og service.  Spændende er den ikke, men hvis man bare trenger en bil for å dekke et transportbehov, så kan man nesten aldri gå feil ved å velge en Toyota.  

Endret av tigerdyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/13/2020 at 9:01 PM, Snylter said:

Måtte jeg valgt mellom de der ville jeg valgt Passat selv om det kanskje kunne gitt dyrere bilhold over tid.

Passat er rett og slett en mindre kjip bil enn Avensis.

Helt enig. Den Avensis'en er bare ikke bil. De er som natt og dag å kjøre, jeg har prøvd begge. Solgte en slik Avensis for en kollega og ble svært overrasket over hvor kjip den var på alle mulige måter. Passat har hatt en del rustproblemer, men siste jeg kjenner til var modellen før denne (B6). Det er ikke så store endringer til denne modellen, men mulig de har gjort noe med rustproblemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
liehen skrev (På 15.5.2020 den 9.13):

Helt enig. Den Avensis'en er bare ikke bil. De er som natt og dag å kjøre, jeg har prøvd begge. Solgte en slik Avensis for en kollega og ble svært overrasket over hvor kjip den var på alle mulige måter. Passat har hatt en del rustproblemer, men siste jeg kjenner til var modellen før denne (B6). Det er ikke så store endringer til denne modellen, men mulig de har gjort noe med rustproblemet.

Nei, kjenner selv mange med nyerere passat enn det der og de fleste har rustproblemer og det er et mas å få det dekket på garanti.

Dessuten er rett å slett delene på de av betydelig dårligere kvalitet enn på toyotan, eneste som er positivt er at det er enkelt å få tak i deler og dem er rimelige. men går jo stykker rimelig raskt.

Alt fra Japan er bra bortsett fra at mazda sliter eller sleit med rust på lik linje med vag, men bra teknisk kvalitet også på mazda.

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (11 timer siden):

Nei, kjenner selv mange med nyerere passat enn det der og de fleste har rustproblemer og det er et mas å få det dekket på garanti.

Dessuten er rett å slett delene på de av betydelig dårligere kvalitet enn på toyotan, eneste som er positivt er at det er enkelt å få tak i deler og dem er rimelige. men går jo stykker rimelig raskt.

Alt fra Japan er bra bortsett fra at mazda sliter eller sleit med rust på lik linje med vag, men bra teknisk kvalitet også på mazda.

 

... og at Mazda sine diesel-motorer er noe av det minst driftsikre som fins. Bare å se på Finn hvor mange diesel-mazdaer som selger billig. Hvis man skulle tenke på å kjøpe det.. Gjelder også Subaru sine diesel-motorer og. Veivakselen går til f på de pga. en produksjonsfeil. Litt tilleggsinfo jeg bare slenger ut der.

Lenke til kommentar
Adrax skrev (På 13.5.2020 den 3.21):

Som sagt over her ville jeg gått for Diesel, men det er fordi jeg har Bunkeroil-kort og fyller avgiftsfri diesel til 9,40 kr litern ?

Sånn bortsett fra at det er ulovlig så var det dyrt. 

Her i området koster avgiftsfri diesel 7,49 for tiden. "Lovlig" diesel 9.99. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Valotunk said:

Sånn bortsett fra at det er ulovlig så var det dyrt. 

Her i området koster avgiftsfri diesel 7,49 for tiden. "Lovlig" diesel 9.99. 

Ganske interessant, her har vi ingen som helst avgifter på hverken bensin eller diesel og her koster vel diesel 9,55 nå mener jeg.

Bensin koster 9,35. Ja, jeg vet det burde vært billigere men sånn er det når det ikke finnes konkurrenter..

Lenke til kommentar
Psykake skrev (11 timer siden):

Har Toyota Avensis. Drit kjedelig bil, men for en småbarnsfamilie er den ypperlig og dekker alle behov. Synes ikke den har vært veldig dyr ved service og små reparasjoner. 

Med 1,4 l motor er vel ikke passaten noen fest heller? Ut fra spesifikaskonene er vel Toyota hakket sprekere?

Kommer litt an på kravene dine, men prøvekjør begge to. Det koker ned til hvilken du subjektivt liker best.

Har selv positive erfaringer med Toyota, men tror ikke passaten er så gal heller. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...