Gå til innhold

GetBOX og prosjektor


Anbefalte innlegg

Har en prosjektor koblet til GetBoxII PVR. Har nå fått den nye GetBOX. Denne krever ifølge Get Hdmi2.1. Projektoren finner ikke getboksen. Ser projektoren støtter 720p og 1080p @60hz (Projectiondesign F12). Hva kan være feil? Eller er dette en "umulig" combo?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det står 4K på den nye Get boksen....som på de fleste nye bokser fra Canal Digital, Telenor TeWe....

og da er denne boksen utstyrt med HDCP 2.2 kopibeskyttelse, og det fikser ikke din projektor å ta i mot....
dvs. da blir det ikke noe bilde...ikke noe problem med en 4K TV...så man trenger en liten dings i mellom som overstyrer HDCP protokollen...den heter vel HD Fury tror jeg...

Lenke til kommentar
18 hours ago, Kjell Olaf Winther said:

Det står 4K på den nye Get boksen....som på de fleste nye bokser fra Canal Digital, Telenor TeWe....

og da er denne boksen utstyrt med HDCP 2.2 kopibeskyttelse, og det fikser ikke din projektor å ta i mot....
dvs. da blir det ikke noe bilde...ikke noe problem med en 4K TV...så man trenger en liten dings i mellom som overstyrer HDCP protokollen...den heter vel HD Fury tror jeg...

HDCP 2.2 er kun er krav ved bruk av 4K-oppløsning. Ved bruk av 1080p/i er det ikke et slikt krav, og dekodern med 4K-støtte kan da brukes på eldre TV-er. 

Hvis projektoren støtter f.eks. 1.3 eller 1.4, vil dekoderen med andre ord være begrenset til Full HD. Men det skal fungere, uten at man trenger noe ekstra for å "overstyre" HDCP. 

Disse dekoderne krever heller ikke HDMI 2.x - men uten HDMI 2.x vil man igjen være begrenset til 1080-oppløsning. Tipper Getbox ei heller krever HDMI 2.1 for 4K, men klarer seg helt fint med HDMI 2.0. 

Lenke til kommentar
21 hours ago, Kjell Olaf Winther said:

Da må man inn i dekoder å sette oppløsning til 1080i. Men om det slår av HDCP 2.2 vet jeg ikke.

Nei, det skal ikke være nødvendig, med mindre ikke Get har implementert dette veldig klønete. Hvor stor andel av Gets kunder tror du har en TV som støtter UHD, HDMI2.0(+) og HDCP 2.2?

I praksis her vil projektoren via EDID fortelle at den ikke støtter høyere oppløsning enn Full HD, så da skal dekoderen velge oppløsningen som EDID forteller er støttet. Om den i det heletatt prøver på HDCP 2.2 på Full HD vet jeg ikke, men om den finner ut at HDCP 2.2 ikke er støttet, vil den gå på et lavere HDCP-nivå.

Om man hadde hatt en TV/projektor som annonserte at den støttet 4K, men ikke støttet HDCP 2.2, vil oppløsningen normalt sett bare bli satt ned også.

Endret av NULL
Lenke til kommentar
On 5/18/2020 at 1:55 PM, Pål T said:

Jeg har også forsøkt å koble den til en Marantz NR1510 receiver, da funker det ut til TV. Men om jeg kjører HDMI til projektor finner den ikke signalet. Er det så tragisk at projector ikke støtter dette?

https://www.barco.com/en/product/f12-series#specs

Har du en veldig lang kabel her mellom Getbox og projektor?

Når du bruker den mot TV, er det da 4K TV? Brukte du den først mot TV? Tanke her kan være at det kun er ved førstegangsinstallasjon at den setter opp oppløsning, og at det kanskje må fabrikkinnstillinger til når den kobles til en ny TV. 

Endret av NULL
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...