Gå til innhold

Tesla tar seg betalt for Premium Connectivity


erius

Anbefalte innlegg

Hei,

1. april 2016 bestilte jeg, som mange andre en Model 3. Denne tok jeg levering på i fjor, og har nylig fått beskjed om at Tesla vil ta betalt for premium connectivity. Dette stusset jeg veldig på da det på nettsidene til Tesla står "Alle Teslaer bestilt den eller før 30. juni 2018 vil fortsette å ha tilgang til sine eksisterende Premium Connectivity-funksjoner uten kostnad så lenge bilen er aktiv." Da det først ble annonsert at de skulle ta seg betalt, antok jeg at dette ikke angikk meg.

Det jeg forstår fra Tesla nå er at selv om bilen ble reservert i 2016, definerer Tesla den som bestilt i januar 2019, da bilen ble betalt ifm. forberedelse til utlevering. Dermed inngår ikke denne i bilene som får Premium Connectivity inkludert. Dette synes jeg er heller misvisende. Selvest Elon Musk twitret i April 2016 at det var kommet inn 180 000 bestillinger, ikke reservasjoner.

Har noen erfaring med å krangle med Tesla på dette punktet? På mitt lokale verksted nevnte de at det er en del som føler seg ført bak lyset her, men det er lite de kan gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
On 5/7/2020 at 3:36 PM, erius said:

Hei,

1. april 2016 bestilte jeg, som mange andre en Model 3. Denne tok jeg levering på i fjor, og har nylig fått beskjed om at Tesla vil ta betalt for premium connectivity. Dette stusset jeg veldig på da det på nettsidene til Tesla står "Alle Teslaer bestilt den eller før 30. juni 2018 vil fortsette å ha tilgang til sine eksisterende Premium Connectivity-funksjoner uten kostnad så lenge bilen er aktiv." Da det først ble annonsert at de skulle ta seg betalt, antok jeg at dette ikke angikk meg.

Det jeg forstår fra Tesla nå er at selv om bilen ble reservert i 2016, definerer Tesla den som bestilt i januar 2019, da bilen ble betalt ifm. forberedelse til utlevering. Dermed inngår ikke denne i bilene som får Premium Connectivity inkludert. Dette synes jeg er heller misvisende. Selvest Elon Musk twitret i April 2016 at det var kommet inn 180 000 bestillinger, ikke reservasjoner.

Har noen erfaring med å krangle med Tesla på dette punktet? På mitt lokale verksted nevnte de at det er en del som føler seg ført bak lyset her, men det er lite de kan gjøre.

Kontakt Tesla og referer til denne siden: https://www.tesla.com/no_NO/support/connectivity 

Når de har skrevet det selv på sine egne sider burde det ikke være noe problem. 

Lenke til kommentar
On 5/22/2020 at 7:51 AM, Xphylion said:

(...)

Takk for svar! Det er dette jeg har gjort. Det viser seg at Tesla skiller mellom "reservasjoner" og "bestilling", som gjør at selv om bilen her ble reservert i 2016 teller ikke det som bestilt før 2018. Trolig er det ingen norske biler som kvalifiserer, i.o.m. at det ikke var mulig å bestille bilen, kun reservere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...