Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Slette "volum" på Pcn


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde en litt turbulent oppstart av min nye stasjonære PC.  OS ble installert til først til hdd av ren dumhet i trykkingen... Prøvde å flytte over til SSDn men det var forsatt HDDn som styrte Windows. Så nå med Windows filen lasta ned på både ssdn og hdd ble det mye kaos på PCn. Ente opp med og formatere begge harddiskene fra BIOS og installerte Windows på nytt, men denne gangen inn på ssdn.

Hver gang jeg starter opp maskinen nå må jeg velge Windoiws 10/Volum 2 får å satrte opp. Da starter den med at Windows kjører på ssdn. Spørsmålet er hvordan får jeg slettet de to andre valgene slik at den starter direkte opp i volum 2? ( Se vedlegg).

Har formatert hdd fra diskbehandling så antar at de to andre "volumene" jeg kan velge imellom er på ssdn.

 

Edit 00:02

Er faktsik hdd som står som boot manerger enda. Hvis jeg kobler ut hddn når Pcn er skrud av så får jeg ikke startet. Står jeg må putte inn boot device

 

Edit: 00:027

Problemet er løst. Jeg plugget inn USBn jeg hadde Windows installert på og begynte og instalere Windows på nytt. Når jeg skulle velgfe lagringsplass slettet jeg alle "destinasjonene" og valgte ssdn som hovedlagring. Nå trenger jeg ikke å velge hvilket system jeg skal inn i og den booter på ssdn.

 

20200506_212850.jpg

20200506_230231.jpg

Endret av sinlille
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...