Gå til innhold

Programvare i WIndows for støtte til 6 monitorer som har 6 forskjellige bakgrunnsbilder?


Anbefalte innlegg

Merko skrev (25 minutter siden):

Kjøpte programmet selv for mange år siden, men ja er noe kostbart.

Ellers har det jo en del andre greie funksjoner også, feks hurtigtaster for å flytte aktivt program over til neste / forrige skjerm osv.

Når du først har mange skjermer, så vil jeg også anbefale Microsoft PowerToys, da kan du sette opp "Grids" på skjermene, slik at vinduene maksimeres i den størrelsen du vil på XX skjerm ol. da får man veldig grei oversikt over tingene man har åpne

Det eneste som irriterte meg med programmet var på ene knappen som dukker opp til høyre på alle programmer i hjørnet er at Firefox f.eks blir expanda til 4 skjermer og det er noe jobb å få den tilbake hvis du trykker feil.

Jeg har prøvd powertoys og fikk ikke helt teken i "Grid". For det så bruker dell Display Manager. For mine 2 UW 34" så har jeg delt opp skjermen i 3 for browsere og office og ene uhd skjermen med faste plasser til temp overvåking på diverse programmer samt oversikt for UPSen.
jeg har fortsatt installert powertoys, men mulig jeg prøver å få til grid til. Jeg satt opp zones inne i zones layouten til de programmene som jeg vil skal poppe til når jeg starter de, men de poppa ikke opp i det hele tatt. Men muligens jeg må avinstallere DDM programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
zlpw0ker skrev (1 minutt siden):

Det eneste som irriterte meg med programmet var på ene knappen som dukker opp til høyre på alle programmer i hjørnet er at Firefox f.eks blir expanda til 4 skjermer og det er noe jobb å få den tilbake hvis du trykker feil.

 

Dersom du mener disse knappene:

image.png.a99954b8207d36180c044b7988a0c079.png

Så kan du slå dem av her:

image.png.0d16901d9894856cb63585a160c8d9ac.png

zlpw0ker skrev (4 minutter siden):

Jeg satt opp zones inne i zones layouten til de programmene som jeg vil skal poppe til når jeg starter de, men de poppa ikke opp i det hele tatt. Men muligens jeg må avinstallere DDM programmet.

 

Når du flytter rundt på et vindu, så må du holde inne "Shift"-knappen, da, da kommer "Grid"-en til syne, så slipper du bare med musetasten så skal den ekspanderes. :) Veldig intuitivt når man blir vant med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (6 minutter siden):

Dersom du mener disse knappene:

image.png.a99954b8207d36180c044b7988a0c079.png

Så kan du slå dem av her:

image.png.0d16901d9894856cb63585a160c8d9ac.png

Når du flytter rundt på et vindu, så må du holde inne "Shift"-knappen, da, da kommer "Grid"-en til syne, så slipper du bare med musetasten så skal den ekspanderes. :) Veldig intuitivt når man blir vant med det.

sant det,takk for det tipset,fikk vekk de window knappene, bruker du de mye?

Når du har laget grid systemet på de skjermene, når man starter programmene slik som cpu-z,gpuz så vil jeg at de skal automatisk hoppe til en annen skjerm som jeg har designert en zone til akkurat den softwaret? Er det mulig med PowerToys?

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (11 minutter siden):

sant det,takk for det tipset,fikk vekk de window knappene, bruker du de mye?

 

nei, jeg har slått av de knappene.

zlpw0ker skrev (11 minutter siden):

Når du har laget grid systemet på de skjermene, når man starter programmene slik som cpu-z,gpuz så vil jeg at de skal automatisk hoppe til en annen skjerm som jeg har designert en zone til akkurat den softwaret? Er det mulig med PowerToys?

 

Tror kanskje denne gjør det du ønsker. Virket hvert fall sånn når jeg testet nå nettopp.

image.png.97350927fe7beaddfb888c5e0032d79a.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for hjelp:)
Har nå satt opp FancyZones på 5 av 6 skjermer, der jeg føler hovedskjermen min ikke bør ha FancyZones. Fikk sonene til å fungere ved å bruke shift, bedre enn sist gang jeg brukte PowerToys. Vet du noe om hvis jeg oppgraderer til PowerToys 0.20 om FancyZones blir resetta og jeg må lage de på nytt?

Skal teste på i morgen for FancyZones fungerer helt bra etter cold boot / slåt av PC over natta. Og hvis det fungerer optimalt så avinstallerer jeg DellDisplay Manager og kjøper jeg lisenser for 5-10 skjermer. Hadde håpa jeg hadde funnet ett software som tar seg av det jeg lurte på når jeg lagde tråden. Men de ser ut til å fungere veldig bra med veldig lite ressurshogging.

På UltraMon fant jeg ut når jeg restarta PCen så er det ikke mulig å restore ikonene noe som er litt kjipt hvis nvidia gpu drivern krøller det til.

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (11 timer siden):

Vet du noe om hvis jeg oppgraderer til PowerToys 0.20 om FancyZones blir resetta og jeg må lage de på nytt?

 
 
 
 

Jeg oppgraderte til 0.20 uten at det lagde noe krøll, selvom den sa "Avinstallerer gamle versjon" ol, så ser ut som det er helt trygt ja. :) 

Nå har jo du en del flere skjermer enn meg, jeg har kun 1x 32:9 og 1x 21:9 skjerm, så jeg bruker fancyzones på alle, men er jo først når du holder inne shift at zonen blir synlig, så du kan jo alltids sette opp noe greier om det er noe spesifikt du vanligvis jobber med hvor du vil dele opp, men med 6 skjermer så har du vel nok av plass.. :D 

zlpw0ker skrev (11 timer siden):

På UltraMon fant jeg ut når jeg restarta PCen så er det ikke mulig å restore ikonene noe som er litt kjipt hvis nvidia gpu drivern krøller det til.

 
 
 
 

Høres merkelig ut! Selv etter at du har trykka på Desktop Icons → Save Positions, deretter  | Desktop Icons → Restore Positions (når snarveiene har rotet seg til)?

Har selv fjernet alle snarveiene fra skrivebordet da jeg vil ha det "ryddig". Har en tendens med at det fyller seg opp med alt mulig rart, så istedenfor bruker jeg kun startmenyen til "snarveier".

Ellers så er de mest brukte appene "pinnet" til startlinja.

image.png.404ade43c30bf04a21cb6876eaf38ab8.png

Endret av Merko
Lenke til kommentar
Merko skrev (2 minutter siden):

Jeg oppgraderte til 0.20 uten at det lagde noe krøll, selvom den sa "Avinstallerer gamle versjon" ol, så ser ut som det er helt trygt ja. :) 

Nå har jo du en del flere skjermer enn meg, jeg har kun 1x 32:16 og 1x 21:16 skjerm, så jeg bruker fancyzones på alle, men er jo først når du holder inne shift at zonen blir synlig, så du kan jo alltids sette opp noe greier om det er noe spesifikt du vanligvis jobber med hvor du vil dele opp, men med 6 skjermer så har du vel nok av plass.. :D 

Høres merkelig ut! Selv etter at du har trykka på Desktop Icons → Save Positions, deretter  | Desktop Icons → Restore Positions (når snarveiene har rotet seg til)?

Har selv fjernet alle snarveiene fra skrivebordet da jeg vil ha det "ryddig". Har en tendens med at det fyller seg opp med alt mulig rart, så istedenfor bruker jeg kun startmenyen til "snarveier".

Ellers så er de mest brukte appene "pinnet" til startlinja.

image.png.404ade43c30bf04a21cb6876eaf38ab8.png

Jeg også syns det e rlitt merkelig at restore desktop icons ikke fungerer etter reboot, Har ikke du det problemet?

jeg har rydda opp skrivebordet mitt jeg også, men liker visse programmer og RTS spillene på skrivebordet siden noen spill har mods og slikt.

Jeg også bruker veldig mye start menyen til pin startlinja og jeg har blitt veldig glad det GUI, men jeg har de som small times jeg da,siden jeg har en del flere pinna programvare til start.

Jeg har også 1x Dell u2915WM trur jeg den heter som står ubrukt nå, den har oppløsning på 2560x1080 og etter jeg tok i bruk u2515h igjen så trur jeg ikke jeg kan bruke skjermen siden GPU#2 har 2xQHD og UWQHD (3440x1440) x2 og dermed er det allerede ganske nærme til 8K pixels som er maksimalt for pascal GPUer og til nåværende gen GPU. Håper Ampere upper grensa til 16K. Ellers har jeg ikke plass til den 7e skjermen heller.

Ser du har 2004 builden, er den stabil? Har ikke oppgradert enda, har som regel å vente 3 måneder til oppgradere til en ny build, men liker ikke at de kutter control panel så jeg får se hvor lenge blir sittende på 1909 builden.

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (2 minutter siden):

Jeg også syns det e rlitt merkelig at restore desktop icons ikke fungerer etter reboot, Har ikke du det problemet?

 

Jeg kan teste senere. Jeg bruker som nevnt ikke skrivebords-ikoner, så har ikke det problemet i utgangspunktet.
Ellers så ser det ikke ut som ikonene mine flytter seg av seg selv heller. Kan det være det er fordi du kjører forskjellig oppløsning på skrivebordet og i spill? Husker det var noe kluss med det dert for en del år tilbake.

zlpw0ker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også 1x Dell u2915WM trur jeg den heter som står ubrukt nå, den har oppløsning på 2560x1080

 

Jepp, er den skjermen jeg også har. Bruker en 32:9 skjerm som primær, så har jeg den 21:9 skjermen på høykant vedsiden. 

zlpw0ker skrev (2 minutter siden):

Ser du har 2004 builden, er den stabil? Har ikke oppgradert enda, har som regel å vente 3 måneder til oppgradere til en ny build, men liker ikke at de kutter control panel så jeg får se hvor lenge blir sittende på 1909 builden.

 

Jepp, har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Kjøpte ny PC for noen uker siden, så tenkte jeg skulle bare kjøre på med Windows Inside Ring. Så langt har det fungert helt smertefritt. Nå har jeg i tillegg speilet systemdisken i tilfelle noe skulle gå galt, så tar det ikke mange minuttene å rulle tilbake.

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Jeg kan teste senere. Jeg bruker som nevnt ikke skrivebords-ikoner, så har ikke det problemet i utgangspunktet.
Ellers så ser det ikke ut som ikonene mine flytter seg av seg selv heller. Kan det være det er fordi du kjører forskjellig oppløsning på skrivebordet og i spill? Husker det var noe kluss med det dert for en del år tilbake.

Jepp, er den skjermen jeg også har. Bruker en 32:9 skjerm som primær, så har jeg den 21:9 skjermen på høykant vedsiden. 

Jepp, har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Kjøpte ny PC for noen uker siden, så tenkte jeg skulle bare kjøre på med Windows Inside Ring. Så langt har det fungert helt smertefritt. Nå har jeg i tillegg speilet systemdisken i tilfelle noe skulle gå galt, så tar det ikke mange minuttene å rulle tilbake.

Mest sannsynligvis er det fordi mine skjermer har forskjellige oppløsninger og de spillene jeg liker å game på er fra 1997 - 2010 og noen nyere Anno spill. I spill så bruker jeg bare asus pg279q som spilleskjerm, men vet flere eldre spill føkker til ikonene når det blir exita i spillet

Nei,er klar over at du ikke har skrivebords ikoner, men tenkte muligens du hadde teste det med suksess hos deg og det var derfor du reagerte og stilte spørsmål.

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (På 2.8.2020 den 14.17):

Nei,er klar over at du ikke har skrivebords ikoner, men tenkte muligens du hadde teste det med suksess hos deg og det var derfor du reagerte og stilte spørsmål.

 

Nei bare antok at det fungerte siden det stod "Save positions" og "Restore positions" ? 

Etter litt "inspirasjon" fra Microsoft PowerToys, holder jeg smått på med min egen variant med diverse nyttige funksjoner. Du får si ifra om du vil "beta teste" det når det nærmer seg noe resultat.  :p 

Enkelt forklart, så har det noen funksjoner som feks "Browser Popout", som lar deg navigere til en nettadresse, så kan du poppe ut hva som helst, så kun vise dette på skrivebordet feks (eller over andre vinduer).

"App TopMost" lar deg feks sette hvilket som helst vindu "Alltid Øverst" med hurtigtast + noen andre småsaker. :) 

image.png.ffe39aa54e49aba90e0bb62be65dc36c.png

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvorfor, men CPU-Z, XOC og CrystalDiskInfo fungerer ikke når jeg flytter SW vinduet for XOC f.eks og trykker på shift så dukker ikke opp de fancyzonene. Vet ikke hva som forårsaker det eller hindrer. Har du samme problem @Merko ?

De eneste programmene som popper til designert plass på fancyzonene er Corsair Link,FF,Opera og Edge og HWINfo64

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (25 minutter siden):

Vet ikke helt hvorfor, men CPU-Z, XOC og CrystalDiskInfo fungerer ikke når jeg flytter SW vinduet for XOC f.eks og trykker på shift så dukker ikke opp de fancyzonene. Vet ikke hva som forårsaker det eller hindrer. Har du samme problem @Merko ?

Har ikke XOC og CrysalDiskinfo, men det fungerer fint med CPU-Z. 

Hvertfall for CPU-Z, så kan du ikke endre størrelsen på vinduet, kan du det på XOC og CrystalDiskInfo? Isåfall kan  det jo være det som er grunnen.. Men rart at det fungere for meg med CPU-Z. Den dockes i hjørne på den ene sona.

Lenke til kommentar
Merko skrev (2 minutter siden):

Har ikke XOC og CrysalDiskinfo, men det fungerer fint med CPU-Z. 

Hvertfall for CPU-Z, så kan du ikke endre størrelsen på vinduet, kan du det på XOC og CrystalDiskInfo? Isåfall kan  det jo være det som er grunnen.. Men rart at det fungere for meg med CPU-Z. Den dockes i hjørne på den ene sona.

hmm,merkelig.Jeg bruker jo ikke den standard white CPU-Z skin, jeg bruker den svarte fra Taichi, men ville vært merkelig hvis skin/theme på SWet vil ha den innvirkningen.Så jeg prøvde igjen og zonene dukker ikke på når jeg holder programmet og trykker på shift, min BlueWalker UPS som er koblet via USB popper heller ikke opp når jeg holder shift inne. Selv om det ikke fungerer for alle SWene så er det mesteparten hvertfall

åja, kanskje det er da jeg,at det ikke fungerer for SW som man ikke kan resize. Trur jeg må ta å ta en titt på PowerToys feature lista eller kjente bugs for 0.19. Men syns det er litt rart også,trudde PowerToys fungerte uansett programvare.

Lenke til kommentar
Merko skrev (3 minutter siden):

Har ikke hatt noen problemer her, men igjen det kan jo være bugs.

sikkert bugs, mulig det er problem med 0.19.

Oppdaterte du til 0.20 via General-->Check for updates radio button?
Har også download updates automatically på On. 

Helt mulig jeg prøver å oppgradere til 0.20.

 

Jeg har alle valg huka på bortsett fra Override Windows Snap og use a non primary mouse button to toggle zone activation

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...