Gå til innhold

Hallingsport - arctic light stavlykt - batterier


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for 5 år siden en kostbar stavlykt fra Hallingsport. Med 3 litium 2200 mAH batterer og og lader. Den har funket veldig bra - kraftig lys etc., men jeg oppdager nå at det ene batteriet er helt dødt og ikke tar lading. Derfor tenkte jeg at det bare var å bestille, men det viser seg å være vanskelig å finne kompatibelt batteri.

Batteriet er TOMO TR 18650 2200 mAH 3,7V litium merket Rechargable battery with Re/Discharging protecton Circuit. Laderen er merket det samme.

Det ser ut om Hallingsport er lagt ned. De svarer ikke og netthandelen funker ikke. Derfor googler jeg, men finner ikke tilsvarende batteri. Batterionline.no har imidlertid noen som ligner, men når jeg kontakter dem sier de at det de har ikke blir det samme. De har f.eks. ikke "TR"-batterier.

Da er spørsmålet hva TR betyr og om jeg kan omgå problemet ved å kjøpe 3 stk av en annen type med samme styrke og 3,7V?

Laderen ser ut til å takle mange typer, se bilde.

 

P1060312.JPG

Endret av xlarge
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hallingsport er trolig historie. Jeg bestile istedenfor 4 stk 18650 med 8900 mah fra aliexpress til total pris av USD 10,63 inkl. frakt. Litt spent på tollen, men uansett ekstremt billig. Jeg har for øvrig handlet der tidligere og var godt fornøyd da.

Sjekket tollkalkulatoren og batterier er blandt det som det fortsatt er 350 kr. frigrense for.

Endret av xlarge
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...