Gå til innhold

Påloggingsproblem server (RDP)


Anbefalte innlegg

Jeg opplever et merkelig problem her.
Har to Windowsservere i samme domene, "DC" og "TS". TS er satt opp for kun kort tid siden, og i går skulle jeg fikse et share på den og legge opp en fil for en kompis.
Oppdaget innledningsvis et annet problem, men tipper det henger sammen... Når jeg skulle legge fila i sharet gikk det ikke verken med administrator-brukeren eller den brukeren jeg egentlig la opp sharet for, fikk bare "permission denied" - dette var da fra min jobb-pc som tilhører et annet domene.

Så, da måtte jeg jo inn på serveren en gang til for å "sjekke litt", og oppdager da at jeg får ikke lov til å logge inn med denne brukeren (som har "godt" med rettigheter i domenet.)
Prøvde så andre brukere, men den eneste brukeren jeg får lov til å logge på med er administrator (ikke den lokale, men administrator i domenet.)
Jeg hadde ikke tid til å gjøre veldig mye feilsøk i gårkveld, men skummet kjapt innom ett eller annet forum hvor noen opplevde noe lignende og erfarte at dersom de kjørte rdp fra en server i domenet gikk det.
Testet nettopp dette, kjørte først rdp inn til DC, og derifra en ny rdp til TS, og da får jeg lov til å logge på.....
feilmeldinga i event vieweren sier forøvrig "invalid credentials", men det er jeg 110% sikker på at ikke er tilfelle..


Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

domene\brukernavn ja.

For å komme med 4 eksempel:
Dette fungerer:
Fra DC:
domene\tilfeldig_bruker
domene\administrator

Fra laptop i annet domene:
domene\administrator

Dette fungerer ikke:
domene\tilfeldig_bruker

 

EDIT:
Kan for ordens skyld nevne at jeg bruker ip-adresse og ikke dns-navn når jeg kobler til.

Endret av bjwanvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...