Gå til innhold

Anser ikke Microsoft Teams som en konkurrent til Slack


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på om vi hadde tatt ibruk Slack hvis vi hadde hatt Office 365, som inkluderer Teams. Office 365, og Azure AD, er eneste hindringen for å ta ibruk Teams, mens det er tungvint å få invitert inn kollegene til Slack. Slack har egne brukere, med annet passord og annen MFA.

Lenke til kommentar

Tanken streifer meg, at MS kanskje er i gråsonen her mht konkurranseforvridning eller utnyttelse av markedsmonopol: "Alle" har jo Office 365 idag, og dermed Teams "gratis". Regnestykket i bedriftene blir ganske enkel da: "Skal vi bruke en 3.-parts software, hvis feature-liste er mer eller mindre lik den softwaren vi allerede betaler for?"

Jeg synes Slacks grensesnitt og features, når det gjelder chat, er overlegen Teams, men på featurelisten blir det jo fortsatt et kryss for begge alternativer. Dermed har management null insitament til å velge Slack, hvis bedriften allerede har O365.

Slack må jo nærmest få datamusen din til å drite sjokolade, hvis de skal få et feature-overtak på Teams.

 

Lenke til kommentar

Mange selskaper kutter kostnader i dag. Når MS bundler Teams i en pakke så kommer en mengde bedrifter å velge det - uansett om det er bedre eller ikke.

Spørsmålet blir: Fungerer det? Hvis ja, da kjører vi Teams, vi har ikke budsjett til noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av problemet til Teams er at bruker opplevelsen som noen her har nevnt er jo at Teams er rotete og det er veldig tregt. Vi bruker mye Slack på jobb og de fleste benytter slack til chat og telefon mens til møter er det Teams som gjelder. Eneste jeg savner med Slack er litt som i Discord med åpne voice kanaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...