Gå til innhold

Ny receiver, trenger tips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dragmore88 skrev (7 minutter siden):

hei, min gamle Yamaha reciever røyk her omdagen og jeg trenger en ny:

 

Har noen en å anbefale som møter følgende minste krav:

Atmos 5.2.x

PRE-Out -> Rotel 2ch effekt forsterker for fronter

80w stereo 8hm.

Har vurdert Yamaha rx-a880 eller Denon 3600

 

Hadde nok lett tatt Denon X3600 der - den beste målingen av noen receiver jeg har sett:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/denon-avr-x3600h-av-receiver-review.12676/

Ser ut som den er litt vrien å få tak i? Marantz deler veldig mye design med Denon, kanskje Marantz SR6014 har samme nivå - men er en del dyrere.

Hvis ikke lydkvalitet i stereo er veldig kritisk, kjøper du Yamahaen. Du kan også bruke disse som trådløse surroundhøytalere på Yamahaen (de må ha strøm):

https://www.komplett.no/product/1077696/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/multiroom/yamaha-musiccast-20-traadloes-hoeyttaler#

 

 

Lenke til kommentar

Takker Mr Spock!! 

1. Ser ut som det blir Denonen er inner tier! Har hatt Yamaha i 3 generasjoner over 15år nå.

2.  Trenger bare å finne noen små trådløse høytalere som passer. Har strøm i taket, men ikke mulighet for kabler frem til Denonen.

3. En  ting jeg vurderer er å kutte ut Rotel RB-1070 effekttrinnet mitt helt, da det burde være nok hestekrefter i Denon 3600 til å drive 2 fronter (Dali Ikon 8 MK1) og 1 Center Dali Mentor 8. Unødvendig strøm og varme

Endret av dragmore88
Lenke til kommentar
dragmore88 skrev (49 minutter siden):

Takker Mr Spock!! 

1. Ser ut som det blir Denonen er inner tier! Har hatt Yamaha i 3 generasjoner over 15år nå.

2.  Trenger bare å finne noen små trådløse høytalere som passer. Har strøm i taket, men ikke mulighet for kabler frem til Denonen.

3. En  ting jeg vurderer er å kutte ut Rotel RB-1070 effekttrinnet mitt helt, da det burde være nok hestekrefter i Denon 3600 til å drive 2 fronter (Dali Ikon 8 MK1) og 1 Center Dali Mentor 8. Unødvendig strøm og varme

Hehe, der kommer problemet - hvis du ikke bruker pre på Denonen så gjelder ikke den gode målingen. Da kan du like gjerne handle Yamahaen.

Men forskjellen i lydkvalitetet er ikke noen man nødvendigvis klarer å høre. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Mr_Spock skrev (På 5.5.2020 den 16.09):

Hehe, der kommer problemet - hvis du ikke bruker pre på Denonen så gjelder ikke den gode målingen. Da kan du like gjerne handle Yamahaen.

Men forskjellen i lydkvalitetet er ikke noen man nødvendigvis klarer å høre. 

Tror det bare er Atmos som skal være trådløse om jeg forstår.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...