Gå til innhold

Hackere sto bak The Last of Us 2-lekkasjen, hevder ny rapport


Melding lagt til av Uderzo

Vennligst benytt dere av spoilertags hvis dere diskuterer historien som har lekket. Ellers risikerer dere at hele innlegget blir fjernet.
 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
barezell skrev (44 minutter siden):

Crybaby or not. Å kalle lekasjen liten er jo en ganske gedigen understatement. :p

Under 2 timer av et uferdig spill som varer rundt 15 timer er ikke så veldig stort.

Det er heller ikke noe som forklarer hele historien, karakterene, motiver osv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Ja, det har jeg.

Med tanke på karakterene i deres tidligere spill, historien i tlou 1, og dlc pakken til det, osv. Så ser jeg ikke noe som helst problem for noen som er fan av det første spillet.

Du ser ikke noe problem med at man blir tvunget til å spille den siste halvdelen av TLOU2 som en she-Hulk ved navn Abby? Eller at man bruker denne delen av spillet på å jakte etter Ellie? Hva med at Abby dreper Joel med en golfkølle som en kjøter? Og at de forsøker å rettferdiggjøre dette ved å få oss til å sympatisere med Abby ved å vise oss flashbacks til da Joel drepte faren hennes; en av de inkompetente Firefly-doktorene som skulle drepe og forske på Ellie ved slutten av TLOU1, og som truet Joel med en skalpell når han forsøkte å hindre han i å kutte opp Ellie uten hennes samtykke. Du ser virkelig ikke problemet med noe av dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke et problem med at hun tar hevn. Jeg har derimot et problem med at hun fremstilles som en sympatisk karakter pga. barndomstraumer rett etter hun har pissa på hovedkarakteren fra det første spillet, og at man deretter må spille resten av spillet som henne i jakten på Ellie.

Jeg synes også det er ganske sært at hun har fysikken til en bodybuilder flere tiår etter at apokalypsen ødela all sivilisasjon.

Aner du hvor mye trening og hva slags kosthold som kreves for å få slik fysikk? Spesielt for en kvinne.
Disse folka må kjempe hver dag for å overleve, men på mystisk vis har Abby tiden og ressursene til å få kroppen til en profesjonell bodybuilder? Yikes.
uHIcSAqe3dAgRbCe9CkEbAsq6hfbKAhNHsoEUYhJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skurtnilsen skrev (9 minutter siden):

 

  Skjul innhold

Jeg har ikke et problem med 

 

Når man bruker tid på å trene seg opp for å overleve så vil man vanligvis trene seg opp...

Karakterene i det første spillet var vel ikke skinn og bein var de?

Du vet for lite til å kunne si noe om karakterene, motiver, hvem de er, hvorfor man skal bry seg om dem.

Lenke til kommentar

Joel og Ellie var ikke bare skinn og bein nei, men de så heller ikke ut som bodybuildere. Det er en stor forskjell på funksjonell styrketrening og bodybuilding hvor man bygger gigantiske muskler for estetikkens skyld.

 

Vi vet at Abbys hovedmotiv er hevn. Faren hennes var den inkompetente

 Firefly doktoren som dro frem en skalpell mot Joel for å forsvare sin rett til å kutte opp huet til Ellie.

"Imagine if one of the random stormtroopers that died on the Death Star has a daughter that finds Luke years later and smashes his head in with a golf club. Then the rest of the movie is about her trying to track down Leia to kill her and her friends. That’s basically the plot of tlou 2."


 

Endret av Skurtnilsen
typo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Iki said:

Se for deg at en random gutt bestemmer seg for å hevne onkelen og tanten sin, og hva dette fører til...

En kvinne kan ikke bli til en mann (eller omvendt for den saks skyld).  Alle de medikamenter som skal til bare for å komme til å likne noe annet er ikke tilgjengelig i den verden. 

Bottom line er imidlertid at jeg ikke ønsker å spille en psykopatisk morder som dreper og torturerer karakterer jeg tidligere har spilt og derfor "bryr meg om".  Det blir for meg helt meningsløst og ikke noe jeg ønsker å bruke tiden min på. 

Endret av tigerdyr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Skurtnilsen skrev (11 minutter siden):

Jeg er klar over hva hevn innebærer. Hva er poenget ditt?

Poenget mitt er at uten å vite hele historien så vet man ikke noe.

Hvorfor skal man like Luke?

Ser man filmene fra begynnelsen av så ser man en gutt som dreper vennene og torturerer den tidligere hovedkarakteren.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Iki said:

Poenget mitt er at uten å vite hele historien så vet man ikke noe.

Hvorfor skal man like Luke?

Ser man filmene fra begynnelsen av så ser man en gutt som dreper vennene og torturerer den tidligere hovedkarakteren.

Det er ingen som så episode 4 og tenkte "wow, denne Luke er litt av en drittsekk som mobber stakkars Darth Vader".

Lenke til kommentar
Skurtnilsen skrev (7 minutter siden):

Det er ingen som så episode 4 og tenkte "wow, denne Luke er litt av en drittsekk som mobber stakkars Darth Vader".

Hvorfor ikke? Fordi du fikk vite mer om karakterene? 

Anakin var snill, i begynnelsen, men Vader var "slem" så da var det greit?

Den eneste grunnen til at "ingen" tenker slik er på grunn av konteksten til handlingene.

 

Så da får du vennligst vente å se hvordan det ferdige spillet blir, slik at du faktisk kan gjøre deg opp en mening.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forsøkte argumentere i en forumtråd på Resetera, men ble såklart bannet pga "troll account". Hvem er det egentlig som er bullies her? Jaja, de får ha ekko-kammeret sitt ifred. 

Jeg spiller alltid som en female i spill dersom det er mulig. Assassins Creed, Linkl i Breath of the Wild (mods), Skyrim, Ark Survival. 
Samtidig støtter jeg LGBQT-bevegelsens kjernepolitikk, likhet for alle. Men woke culture er ikke "likhet for alle", det er "ned med hvite menn, de er onde og undertrykkere", og om noen våger å motsi dem så er vi "onde hvite priviligerte menn". 

Mitt problem med identity politics i spill og film er ikke at jeg er "imot sterke kvinner". Jeg er imot å trykke inn den type politikk i en slik kunstform, uten å knytte det til en god historie. Da fremstår det som at det eneste poenget var at "denne karakteren er storng independent wahman". Don't get me wrong though! Naughty Dog er kanskje de eneste som kan kanskje klare å få det til! Men så langt ser det ut til at de har rett og slett driti på sine egne karakterer bare fordi Neil Druckman plutselig er "woke". 

Spoiler

Jeg tror de fleste bare vil ha en engasjerende og velfortalt historie. Jeg driter i hvilket kjønn karakterene har, om de er gay, trans, whatevs, så lenge de har gode motiv og at det blir fortalt med god character building. Hva med å fortelle en bakhistorie om hvor vanskelig de har hatt det i oppveksten? Hvordan de har blitt undertrykt av andre etc? Det er en haug med gode muligheter som ingen ser ut til å bruke. I dette tilfellet har ihvertfall Abby er grunn til å gjøre det hun gjør. Men hvorfor MÅ hun på død og liv se ut som en bodybuilder på steroider? Og hvorfor må hun pisse på hovedkarakteren fra spill 1? Hun fremstår jo som en villain. Er det virkelig det de ønsker? En bedre løsning hadde vært å startet med å spille som henne, at hun jakter på han som drepte faren hennes, også viser det seg (shock value) at det er Joel fra første spill! Da hadde vi ihvertfall hatt en god grunn til å bry oss om henne. 

 

Endret av Uderzo
La noe av teksten i en spoiler
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (8 timer siden):

Under 2 timer av et uferdig spill som varer rundt 15 timer er ikke så veldig stort.

Det er heller ikke noe som forklarer hele historien, karakterene, motiver osv.

 

Når man får vite så og si alt i main plottet så er det veldig stort. Man ser motivene til ellie og abby. Får vite hvem som dør og hvordan. 

Man kan jo lett nøste opp et spill på 5 minutter. så 2 timer med innhold kan og har i dette tilfellet spoilet ekstremt mye. Bare se Sony og ND sin reaksjon, om dette var noe big deal så hadde de ikke brydd seg. 

 

edit: og det star wars eksempelet over må være noe av det dummere jeg har lest på lenge. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
Skurtnilsen skrev (6 timer siden):

Det er ingen som så episode 4 og tenkte "wow, denne Luke er litt av en drittsekk som mobber stakkars Darth Vader".

Det er jo et spørsmål om perspektiv. Det ble aldri fremstilt at Luke er the bad guy. I tillegg ble Darth Vader spesifikt lagd for å både se ut som, og fremstå som en villain. Det var ikke før vi fikk backstoryen hans at man kunne sympatisere til en viss grad med han. Dette er jo klassisk effektiv storytelling. 

Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (1 time siden):

Jeg tror de fleste bare vil ha en engasjerende og velfortalt historie. Jeg driter i hvilket kjønn karakterene har, om de er gay, trans, whatevs, så lenge de har gode motiv og at det blir fortalt med god character building. Hva med å fortelle en bakhistorie om hvor vanskelig de har hatt det i oppveksten? Hvordan de har blitt undertrykt av andre etc? Det er en haug med gode muligheter som ingen ser ut til å bruke. I dette tilfellet har ihvertfall Abby er grunn til å gjøre det hun gjør. Men hvorfor MÅ hun på død og liv se ut som en bodybuilder på steroider? Og hvorfor må hun pisse på hovedkarakteren fra spill 1? Hun fremstår jo som en villain. Er det virkelig det de ønsker? En bedre løsning hadde vært å startet med å spille som henne, at hun jakter på han som drepte faren hennes, også viser det seg (shock value) at det er Joel fra første spill! Da hadde vi ihvertfall hatt en god grunn til å bry oss om henne. 

setter i spoiler just to be safe.

Poenget til ND er jo cycle of revenge og vise hva det gjør med mennesker. spill 2 er noen år etter og Ellie mister der et par kjente og kjære. Tipper vi ser en ganske kraftig forandring i henne. spesielt etter hu slakter campen til abby. Når vi følger Abby får vi nok se flashbacks som gjør at vi sympatiserer mer med henne, samtidig som de viser oss masse grusomt Ellie gjør med cultist i nåtid. 

Man kan jo selvsagt like eller ikke like veien de har valgt å gå med story.  Inntil man spiller spillet så er det ikke godt å si om ND klarer å fortelle historien godt nok eller om det bare er shock for shock. Men de har jo imo ikke skuffet til nå.  Så jeg synes de fortjener benefit of the doubt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...