Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten har lyst på trekant, jeg vil absolutt ikke


Gjest 05632...145

Anbefalte innlegg

Gjest 05632...145

Jeg (mann, 25) og kjæresten min har nå vært sammen i litt over ett år. Hun er den første kjæresten jeg virkelig har kunnet sagt at jeg elsker, og det samme har hun sagt om meg. Vi har det veldig fint sammen og vi har vært flinke på holde en god kommunikasjon på ting som har dukket opp. Uansett...

Forleden dag snakket vi om å prøve å spice opp sexlivet vårt, og hun spurte om jeg hadde noen spesiell fantasi jeg ville prøve, noe jeg ikke kunne svare noe spesifikt på. Jeg er absolutt åpen for å utforske nye ting seksuelt, men har ikke noen spesifikk fantasi, er egentlig åpen for det meste (så lenge det kun er oss to!). Når jeg spurte om hun hadde noe i tankene svarte hun at hun kunne vært åpen for en trekant, men at hun var usikker på om hun hadde klart å se meg med en annen jente. Videre sa hun at det kunne heller ikke være en gutt fordi hun trodde jeg ikke hadde lyst til det (noe jeg absolutt ikke har). Når hun luftet dette for meg ble jeg veldig paff og fikk mange negative tanker og følelser om det hele. Jeg ble plutselig veldig usikker på vårt seksuelle forhold ettersom det viser seg at hennes syn på det å ligge med noen andre er veldig ulikt mitt syn. Jeg ser på vår intimitet som noe veldig personlig og følsomt, og kunne derfor aldri tenke meg å hatt sex med noen andre uansett omstendighet. Jeg trodde kanskje hun følte det samme, men tydeligvis ikke. I tillegg virket det som hun ikke hadde lyst å trekant med en ekstra jente, men at hun var åpen for en ekstra gutt. Tanken på at hun kunne tenke seg å ha sex med en annen gutt gjør meg nesten uvel, og jeg føler meg veldig usikker på grunn av dette.

Jeg føler meg på en måte teit som blir så påvirket av dette, men samtidig klarer jeg ikke å skyve følelsene mine til side. Når hun fortalte om det føltes det som en kald bøtte over forholdet vårt, og jeg har ikke klart å føle det samme om forholdet vårt siden. Jeg skal selvsagt snakke ut om dette med henne, men ønsker gjerne å lufte tankene mine her også. Overreagerer jeg? Hvordan skal jeg klare å se forbi følelsene mine?

Anonymous poster hash: 05632...145

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke se forbi følelsene dine om dette er noe du absolutt ikke ønsker deg. Om du ikke er komfortabel med tanken engang, da er svaret nei. Er du usikker, er svaret nei. Å bringe en tredjepart inn i senga når du er usikker vil jeg tørre å påstå er en dårlig idè. Det kan bringe sjalusi og andre problemer du ikke ønsker inn i forholdet ditt. Du kan prøve å komme til bunns i hvorfor hun ønsker dette. Er hun ikke tilstrekkelig tiltrukket av deg, ønsker hun et "frikort" til å ligge, eller er det simpeltheten en fantasi hun ønsker utløp for? Uansett, du skal aldri gjøre ting du ikke er trygg og komfortabel med. Kan være at dere simpeltheten ikke er på samme nivå seksuelt. Da blir det opp til dere om det er så viktig at det vil påvirke forholdet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 05632...145
fidos skrev (10 minutter siden):

Du skal ikke se forbi følelsene dine om dette er noe du absolutt ikke ønsker deg. Om du ikke er komfortabel med tanken engang, da er svaret nei. Er du usikker, er svaret nei. Å bringe en tredjepart inn i senga når du er usikker vil jeg tørre å påstå er en dårlig idè. Det kan bringe sjalusi og andre problemer du ikke ønsker inn i forholdet ditt. Du kan prøve å komme til bunns i hvorfor hun ønsker dette. Er hun ikke tilstrekkelig tiltrukket av deg, ønsker hun et "frikort" til å ligge, eller er det simpeltheten en fantasi hun ønsker utløp for? Uansett, du skal aldri gjøre ting du ikke er trygg og komfortabel med. Kan være at dere simpeltheten ikke er på samme nivå seksuelt. Da blir det opp til dere om det er så viktig at det vil påvirke forholdet.

Vi kommer ikke til å ha en trekant, hun respekterer jo mitt ståsted. Problemet mitt er bare følelsen av å ha et så ulikt syn på vårt intime forhold. Jeg forstår at det er en fantasi hun har og at det ikke nødvendigvis trenger å ligge noe mer i det, men jeg synes bare tanken på at hun potensielt ville blitt pult av en annen fyr sammen med meg er forstyrrende.

Anonymous poster hash: 05632...145

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet ditt, ja, eg syns du overreagerer her. Det viktigaste i forhold er å vare åpen og ærlig (imo). Når dere skal snakke om å spice opp sexlivet, så må hun kunne si ting rett ut (åpent, ærlig). 
Videre er det med seksualitet... det er så enormt individuelt. Alle har ulike fantasier og ulike behov. Noen nøyer seg med å ha sex midt på natta, lyset av, under dyna, ingen lyder. Helst ikkje oftere enn 1 gong i året (eller kun for å lage barn). Andre må ha sex midt i byen, så andre kan se. Fleire gonger per dag. Både det ene og det andre er like normal (imo).

Når det gjelder trekant, så kan dere diskutere det. Og det er fleire mulegheiter. Du er ikkje klar enda, men kanskje senere? Få med gutt/jente med mange betingelser (kva dere kan/ikkje kan gjøre). Kanskje hun innerst inne ønskjer å prøve sex med ei anna jente, men tør ikkje si det ut endå. Da kan du foreslå å se på (om du vil?). Eller, som nevnt ovenfor, si at du er ikkje klar enda. Kanskje senere, kanskje aldri.
Det er meget viktig at du kan foreslå noe annet dere kan prøve. Se for deg, hun foreslår trekant - nei. Strap-on - nei. Sex i kirken - nei. Hun basjer på deg - nei. Korleis trur du hun kommer til å føle seg? Hun åpner opp, deler ulike fantasier med deg, så sier du nei til alt. 
Kommer du med motforslag, så prøver dere kanskje noe nytt. Eller hun sier nei, men då er det 1-1 i "nei".
 

Eg ser poenget til fidos ovenfor om "uansett aldri kjøre noe du ikkje er komfi med", men eg er uenig her. Eg syns i forhold handler det like mye (om ikkje meir!) om å gi, enn om å få. Selvfølgelig er det greit å si "nei" om det er absolutt uakseptabelt for deg. For å dikte opp eit eksempel. Kjæresten spør om du kan pisse på hennes (ha på deg maske, kle deg ut som whatever, spanke ho, bruke strap-on på deg, osv osv), da det er fantasien hennes. Du er ikkje heilt komf. med det. Men er det noe du kan gå med på for å gi utløp til hennes fantasi? Selvfølgelig du må ikkje si ja til alt. Men av og til må ein gjøre ting for andre.

Som fidos også nevner, det er jo ulike nivåer av seksualitet. Og det er viktig at vi alle får de tilfredstilt. Om ikkje, er det stor sjanse at partner kommer til å leite etter det på sia. Men igjen, om du greier å tilfredstille 9/10, så trur hun kjem til å vare strålandes fornøyd med det.

Long story short. Ikkje ver så kras med ho. Det er normalt fantasi. Ta det rolig, steg for steg. Si at du ikkje klar for det endå og foreslå noe annet istedenfor. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gjest 05632...145 skrev (18 minutter siden):

Vi kommer ikke til å ha en trekant, hun respekterer jo mitt ståsted. Problemet mitt er bare følelsen av å ha et så ulikt syn på vårt intime forhold. Jeg forstår at det er en fantasi hun har og at det ikke nødvendigvis trenger å ligge noe mer i det, men jeg synes bare tanken på at hun potensielt ville blitt pult av en annen fyr sammen med meg er forstyrrende.

Anonymous poster hash: 05632...145

Husk at det meste av fantasiene fikk hun for lenge, lenge sia. Det har ingenting med deg å gjøre, så ikkje ta det personlig. Trekan betyr ikkje at hun har lyst på noen andre eller du er ikkje bra nok, men at hun ønskjer å tilfredstille/bli tilfreds av fleire folk samtidig. 
BDSM - same. Det betyr ikkje at ei jente/gutt ønsker å dominerer eller skade ein bestemt menneske, men fantasien om dominanse generelt.

Lenke til kommentar

Først og fremst: du skal ikke gjøre noe du ikke er komfortabel med, så at du ikke vil være med på trekant er helt fair.

Samtidig så synes jeg også du overreagerer. Det å dele seksuelle fantasier er en veldig sårbar greie, og at dama di valgte å dele med deg tyder på at hun stoler på at du ikke bruker det mot henne og dømmer henne for det. Så da foreslår jeg at du lar være å gjøre det.

Ta gjerne en prat rundt seksualitet og hva dere to legger i det, men ikke ta det at hun valgte å dele den fantasien med deg og bruk det mot henne. Det er skikkelig råttent gjort, og det vil garantert gjøre at hun får store problemer med å åpne seg opp senere i livet.

Lenke til kommentar

Enig med de over vdr overreagering. Jeg synes du overreagerer.

Det er veldig vanlig å ha fantasier om å inkludere andre i sexlivet. De fleste mennesker er også veldig usikre og egoistiske; at hun vil ha en ekstra mann og du ikke skal få ha en ekstra jente er egoistisk. Hvis du ikke tåler å høre om hennes fantasier uten å begynne å tvile på forholdet er et veldig dårlig signal fra din side. I et forhold må man kunne kommunisere sine følelser og lyster uten å bli dømt og risikere represalier fra partneren. Hvis hun ikke kan dele slike ting med deg fordi du bare gir negativitet tilbake så kan du være sikker på at du bare skyver henne fra deg. Hun vil bli usikker på deg og hun vil slutte å dele ting med deg. På sikt vil resultatet bli at du skyver henne inn i armene til en annen 

Eneste fantasien som kanskje ikke er greit er om det involverte en spesifikk person i omgangskretsen.

Det sagt så betyr ikke nødvendigvis det overstående at du SKAL gå med på trekant dersom dette er noe som gjør deg veldig usikker. Det er masse dere kan gjøre for å simulere en trekant. Hvis hun vil dobbelt penetrerer kan dere kjøpe en sånn dildo med hofteparti sånn at hun kan ri den mens du tar henne bakfra, hvis hun vil spitroastes kan dere montere et speil på soverommet med en sugekopp dildo og hun kan suge deg mens hun penetrerer seg selv bakfra og du kan nyte synet i speilet. Hvis det er tanken på dominans og følelsen av å bli overmannet av to menn så kan dere binde henne fast og dere kan frata henne sanser som f.eks blindfold og et headset som spiller musikk som fratar henne hørselen mens du bruker henne eller at hun hører på en dialog hvor flere menn bruker ei jente.

Mens dere simulerer og rollespiller så kan du tenke over hva som gjør deg usikker. Hva er grunnen til at du er redd for at hun kjenner en annen mann i seg? Føler du deg truet? Kan du lære deg å tilfredsstille henne bedre sånn at du kan føle deg komfortabel på at ingen annen mann kan overgå deg?

 

For mange av oss er vanilla sex kjempekjedelig. Vi ønsker å presse grensene for hva som er komfortabelt. Når det kommer til å inkludere andre i lek så krever det tillit. Begge parter må kunne stole på at den andre part har kontroll på sine følelser og vet hva en går inn i. Man bør begynne rolig - gjerne ingen annen by og med noen man ikke kjenner. Begynn med å la noen andre se på at hun suger deg. Senere kan dere finne noen som har lyst på sex i samme rom. Og hvis dette viser seg å fungere og ikke skaper friksjon i forholdet kan dere etterhvert la noen andre være med.

 

Personlig vil jeg ha sex med to jenter. Jeg vil også la partner ha sex med meg og en annen mann - det er bare fair. Jeg tenner forsåvidt også selv på tanken av å være to menn om kjæresten. Mest av alt handler den opphisselsen om at kjæresten får nytelse. Jeg tenner veldig på at kjæresten min har det godt.

Sex er ikke bare romantikk. Sex er også ren nytelse som ikke trenger å ha noen betydning for forholdet deres, men du kan vel tenke deg selv hvilken vei forholdet kan ta dersom én part er dømmende og restriktiv mens den andre ønsker variasjon og spenning.

Lenke til kommentar

Du kan ta det som en mulighet til å gjøre forholdet sterkere. Siden ho ikke direkte kom ut med å si at det var en spesifikk person ho ville ha med i senga, så er det tydelig at ho også er usikker på det her.

Da kan du ta ledelsen og si at du ser forholdet deres som noe så spesielt at trekant, eller å dra andre inn på soverommet, ikke blir aktuelt.

Prøv heller å jobb med forholdet på andre måter. La sex bare være noe naturlig og fint som skjer når det skjer. Livet består av mer enn det.

Lenke til kommentar

Er uenig i at du overreagerer. Det er ikke noe feil med henne eller hennes fantasi, men det er heller ikke noe feil i at du er skeptisk.

Jeg hadde ikke klart å gå rundt og tenke på det. Jeg mener også at et forhold skal være noe intimt mellom 2 personer. Hadde min kjæreste uttrykt at en annen gutt hadde vært interessant, så hadde jeg ikke vært komfortabel i det forholdet. Selv om det ikke skjer, så har det noe med hvordan kjæresten ser på sex og forhold i motsetning til meg.

Igjen, ikke døm henne. Hun har bare vært åpen med deg. Det er ingenting galt med det. Du må bare vurdere om du personlig vil fortsette etter dette kom frem. Alle er forskjellige

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Nærhet og sex er viktig for kjærlighet, men sex kan en også ha uten kjærlighet. Selv om hun lufter tanken om sex med en annen mann, betyr ikke det at du ikke er nok for henne.

Kona har nevnt trekant, tror faktisk hun kunne tenkt seg det, men det måtte ha vært med en annen man. Er biseksuell men syns ikke det er interessant. Kjæresten før jeg traff kona nevnte også trekant, men det måtte være med ei annen dame, hun er bifil eller biseksuell, husker ikke. La aldri noe i det, ser på det som seksuell fantasi.

Jeg har seksuelle fantasier som kona vet om, men hun vil ikke og jeg respekterer det. Kjærligheten vår er større enn det seksuelle behovet, viss ikke hadde jeg forlatt henne forlenge siden. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
aomt skrev (På 3.5.2020 den 18.41):

Husk at det meste av fantasiene fikk hun for lenge, lenge sia. Det har ingenting med deg å gjøre, så ikkje ta det personlig. Trekan betyr ikkje at hun har lyst på noen andre eller du er ikkje bra nok, men at hun ønskjer å tilfredstille/bli tilfreds av fleire folk samtidig. 
BDSM - same. Det betyr ikkje at ei jente/gutt ønsker å dominerer eller skade ein bestemt menneske, men fantasien om dominanse generelt.

Du får bare lage deg en klone maskinen, og klone deg selv. ?? Neida, ikke hør på meg, tuller bere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...