Gå til innhold

ANMELDELSE: Predator: Hunting Grounds


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først tenker jeg "uffameg" ... så tenker jeg "At det går an!"...

Er storfan av Predator-filmene, til og med Predators synes jeg ikke er halvdårlig. Den siste var slitsom. Men at det ikke går an å få laget et skikkelig spill basert på disse filmene er jo skandaløst. Jaja, man skal vel ha empati for at de prøver.

Nå har jeg heller ikke prøvd det da .. så får vel være forsiktig med hva man tror.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utifra det jeg har sett så løper Predator spilleren etter soldatene og slår etter de. De kan lett ta i mot 3-4 slag og så løper de videre. Predator skal jo være supersterk og sendte Arnold flyvende 10 meter etter ett slag :p

La Crytek skape en massiv øy, så gi Ubisoft ansvaret for å fikse klatringen (Assassins Creed) og deretter Battlestate Games håndterer infanteri ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp det dere skriver som er riktig. Jeg ville heller hatt et skikkelig spill .. med ekstremt fin grafikk. Hvor man så klart kunne velge å være soldat, og den delen skulle også vært mer realistisk. Men å være predatoren skulle vært en skikkelig opplevelse, med masse detaljer. Men de er så klart ikke udødelige .. "if it bleeds, we can kill it" ^^ Og i den andre filmen, overlever omtrent 6 skudd fra pumpehagle på kloss hold, men blir satt ut av spill.

Så teknologisk sofistikert de liksom skal være, så burde jo dét gi grunnlag til et skikkelig bra spill. For eksempel utnyttet de forskjellige syns-mulighetene som masken gir. Man kunne hatt oppgraderingsmuligheter.

En så stor tapt mulighet.

Lenke til kommentar

Er ikke enig med denne anmeldelsen.

 

Ai soldatene er der for å få spillerne til å lage lyd, ikke for å være vanskelige å sloss mot.

 

Predator i spillet er langt fra svak, han kan lett ta ut 2-3 av de 4 spillerne på den tiden det tar dem å skyte ham.

Hadde han vært noe sterkere så ville spillet være helt umulig for de andre spillerne.

Predator har flere muligheter for å få tilbake liv i spillet.

Han er utstyrt med medkits (som kan oppgraderes) og kan spise dyr.

Våpnene hans som er langdistanse (kanonen og spyd) kan enkelt ta ut en spiller på avstand.

 

Grafikken er langt bedre enn noe man ville se på PS3... Kan ikke skjønne hva slags innstillinger anmelderen har brukt her, da spillet ser bedre ut enn mange ps4 spill.

(Ser nå at testen er utført på en ps4)

 

Spesielt dårlig blir det når anmelder anbefaler Apex eller CoD som en erstatning. De er tross alt en helt annen type spill.

Om jeg ikke liker et bilspill så anbefaler jeg ikke noen å spille et golfspill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
WigNut skrev (1 time siden):

Evolve remake? Dette er ikke noe annet en det.

Ganske annerledes gameplay.

I evolve er det 4 spillere som jakter på 1.

I dette er det 1 som jakter på 4.

I evolve må man utvikle karakteren gjennom spillet for å bygge opp kraft nok til å kunne gjøre noe, mens i dette starter man på full kraft.

Det er heller ingen virkelige "objective" i evolve.

Lenke til kommentar

Helt greit å være uenig – jeg har nok hatt en kjipere opplevelse enn mange, men jeg mener virkelig at spillet ikke er bedre enn dette.

Det du sier om de datastyrte fiendene er jeg selvfølgelig klar over, men det hadde vært kult om det faktisk var litt tæl i de også. Predator er ikke ubrukelig, men det er svært mye som belager seg på hvordan fireteam agerer, og for meg føles det aldri som om man har noen som helst form for kontroll så fort sammenstøtet begynner.

Grafikken er det den er, og når jeg sier det ligner forrige konsollgenerasjon tenker jeg spesielt på aliasing, teksturer på omgivelsene og lyset.

Jeg skulle gjerne anbefalt andre flerspillerspill – både Dead by Daylight og Friday the 13th er vesentlig bedre enn dette – men vi har dessverre ikke anmeldt andre slike 4-mot-1 her på bruket og da har vi ikke noe å lenke til nederst når vi anbefaler. Jeg vurderte å anbefale Resident Evil: Resistance, men den anmeldelsen tar i all hovedsak for seg enspillerdelen i Resident Evil 3, så da forsvinner litt av poenget.

Lenke til kommentar
Espen Jansen skrev (36 minutter siden):

Helt greit å være uenig – jeg har nok hatt en kjipere opplevelse enn mange, men jeg mener virkelig at spillet ikke er bedre enn dette.

Jeg kan forsåvidt forstå at spillet kan være langt vanskeligere for predator på konsollene, da rollen utspiller seg mer som en snikskytter, mens soldatene blir mer nærkamp.

 

Jeg tror spillet ville blitt svært vanskelig for soldatene om ai fiendene var farligere, da de måtte forholde seg til både dem og predator.

Det er ikke ofte ai angriper predator i spillet, så for hans del ville det ikke utgjort store forskjellen.

 

Jeg tror mange spiller spillet med en ide om at man skal gå til nærkamp som predator, men det fungerer ganske dårlig.

Poenget blir mer å plage soldatene til en av dem dør fra kanonen, eventuelt man klarer å sparere dem.

Lenke til kommentar
WigNut skrev (1 time siden):

Det jeg mente med Evolve remake er at det virker lovende men gud å det skuffer :D Ingenting som gjør at du vil fortsette å spille mer en et par runder.

Det er vel sant for alle online multiplayer spill av denne typen. (Også vanlige skytespill)

Hver runde går jo ut på det samme?

Lenke til kommentar

Igjen skilter Gamer med den laveste karakteren av alle verdens anmeldere...

For all del, de andre anmelderne har generelt ikke vært snille mot spillet, men de virker betydelig mer balansert i sine tanker. Og videre er det jo NOEN som må være lavest. Men jeg er ikke overrasket over at det ble Gamer, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...