Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pickup under 200k?


Anbefalte innlegg

Hei!

Er i prosess med å skaffe meg en pickup. Meningen med bilen er at den skal brukes til å frakte meg, samboer og hund, med motorsykkel på planet. 

 

Hvis du hadde hatt 200k på pickup, hva ville du gått for, og hva ville du totalt styrt unna? 

 

Foreløpig har jeg forelska meg litt i både Ford ranger 3.2 (2013), og VW Amarok 2.0TDI (2012). Prismessig ser Navara med 2.5CDI ut til å være et smartere valg, men jeg liker ikke helt cockpit.

Det er en fordel om det er 4 seter, men ikke et krav. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja. Har vært borti fenomenet, men de fleste som selger navara har "forsterket og lakkert karrosseri utført av nissan". 

Hilux er veldig aktuelt, men de er ganske dyre sammenlignet med tilsvarende utstyrte navara. 

Hengervekt er ikke kjempeviktig, men 3,5t hengervekt på wrangler + firkantfeste gjør den litt ekstra interessant for meg. det er ikke så mange med slike spesifikasjoner, dessverre. 

Lenke til kommentar

Kan være enig i at det finnes biler som er mer komfortable enn Hilux
Lastebilen jeg kjører (Atego) er bedre å kjøre, men kjører også en Iveco innimellom, og den er verre enn Hilux
Men, mye av dette kan være på grunn av at jeg er lang, 189 cm, så få biler passer for meg
Vurderte Landcruiser, som har bedre komfort, men skilleveggen ville tatt knekken på komforten
Hilux har ikke skillevegg

Lenke til kommentar

Med den koblinhsvekten kan jeg sette på rampe med motorsykkel bakpå hengerfeste, istedet for på plan/henger. Så lenge bilen er ca 185cm eller bredere blir det ikke mer enn 15cm utstikk på hver side med motorsykkel på tvers bakpå.

Men dette var vanskeligere enn jeg først hadde trodd. Heller nesten mot å droppe pickup og heller kjøpe en sterk stasjonsvogn og en liten henger, men nordnorge-turné begrenset til 80 km/t er ikke det jeg drømmer mest om. (selv om det bare er en håndfull steder med 80+ nord for trøndelagsgrensa..) 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...