Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (6 timer siden):

Er det noen her som har erfaringer med ROG HERO på godt og vondt? 

Godt fornøyd med Hero, men pga kaos på jobb og tett program i helgene har jeg ikke fått satt med inn i OC enda. Har bare kjørt med alle power limits fjernet og xmp 4133mhz cl19-19-19

Lenke til kommentar

Lager en liten utfordring her til de som vil konkurrere litt i ram overklokk:

Greier noen her over 5000 og evt hvor mye? :) Kanskje tweake litt og teste litt? BZ hadde bare som m0l å boote, men ytelsa skal det være mulig å få ganske bra da det stort sett bare er tRC og tRFC de sliter med av timings som betyr mye for generell ytelse. Mumriken er kanskje intr? 

De koster lite, men det går an å ha mye moro med de:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5274279

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5274277

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
Christian Thork skrev (7 timer siden):

F#*!.. 10900K utsatt til tredje august.. Vurderer bare 10700K, synd jeg kunne bestilt forrige uke og allerede sluppet å vente. 

Netonnet og Multicom har 10900K inne. Netonnet hadde jeg nok styrt unna da jeg har elendig erfaring med kundeservicen der. Får man feil på et produkt så må man ta veien innom forbrukerrådet før de er villige til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Cowboystrekk said:

Ok, ingen hk som støtter manuelle innstillinger over 5k?

Manuelle innstillinger joda, men rtl er den viktigste å få satt

Støtter det jo, men lykke til med å finne en imc som takler det uten at det går på bekostning av noe annet. 24/7 4800 strake 17 1t med manuelle rtl er vel heftigste jeg har sett ytelsesmessig 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, TheKims said:

Netonnet og Multicom har 10900K inne. Netonnet hadde jeg nok styrt unna da jeg har elendig erfaring med kundeservicen der. Får man feil på et produkt så må man ta veien innom forbrukerrådet før de er villige til å gjøre noe.

PS: Min nye 10900k er fra Netonnet… Det ville er at det er 90 DAGERS retur om du blir medlem I kundeklubben ?
Ser jo ut som den chippen funker greitt nok :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 minutt siden):

PS: Min nye 10900k er fra Netonnet… Det ville er at det er 90 DAGERS retur om du blir medlem I kundeklubben ?
Ser jo ut som den chippen funker greitt nok :p

Kjøper endel småting fra Netonnet pga gratis frakt, men aldri om jeg kjøper noe dyre ting derfra mere. Fikk feil på en TV som var litt over 4 år gammel å de mente at det var brukerfeil som var årsaken. Hvordan i all verden kan man bruke en TV feil? ? Andre gangen kjøpte jeg et hovetkort hvor kjøleribbene til VRM var helt løs, også der var det brukerfeil. Tok begge sakene til forbrukerrådet og etter mye om og men så løste sakene seg.

Jeg betaler heller litt ekstra for kundeservicen på Komplett. Der har det aldri vært noen problemer med å få nye produker på garanti. Fikk feil på en PSU og de sendte meg en ny uten at jeg engang trengte å returnere den gamle.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 minutter siden):

Jeg har opplevd inkompetanse hos Komplett ved reklamasjon. Man kan møte en vegg samme hvor man handler.

Jeg har ikke hatt noe problemer med Komplett når det kommer til reklamasjon/garanti. Er det feil på produktet så har jeg alltid fått ny. Som jeg nevnte tidligere så fikk jeg feil på en PSU og de sendte meg en ny uten at jeg trengte å returnere den gamle engang. Hadde det vært Netonnet så hadde jeg sikkert fått beskjed om at det var brukerfeil igjen ?

Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Fikk feil på en TV som var litt over 4 år gammel å de mente at det var brukerfeil som var årsaken. Hvordan i all verden kan man bruke en TV feil? ?

Ved å ikke lese bruksanvisningen, ikke lese hva som står i feilmeldingene, og ikke tenke ut fra de mest åpenbare forklaringene. For eksempel: "manglende" tekst-TV, ingen lyd ut fra kompositt-inngangen, ikke-fungerende fjernkontroll (døde batterier), ikke noe bilde (strøm koblet ut), ingen NRK, ingen Netflix...

Jeg har møtt folk som trodde en trådløs høyttaler hadde gått i stykker da den gikk tom for batteri...

 

Når det er sagt, så hjelper det ofte å gi en tydelig feilbeskrivelse.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (28 minutter siden):

Ved å ikke lese bruksanvisningen, ikke lese hva som står i feilmeldingene, og ikke tenke ut fra de mest åpenbare forklaringene. For eksempel: "manglende" tekst-TV, ingen lyd ut fra kompositt-inngangen, ikke-fungerende fjernkontroll (døde batterier), ikke noe bilde (strøm koblet ut), ingen NRK, ingen Netflix...

Jeg har møtt folk som trodde en trådløs høyttaler hadde gått i stykker da den gikk tom for batteri...

 

Når det er sagt, så hjelper det ofte å gi en tydelig feilbeskrivelse.

Bruksanvisning har jeg nok ikke lest siden jeg kjøpte en barneseng fra jysk ? TVen var bare død en dag når jeg prøvde å slå den på. Vet ikke om man kan gi en bedre feilbeskrivelse enn akkurat det?

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Man bør alltid lese manualen for nytt utstyr samme hvor dreven man er. Les i det minste de få sidene med viktig info, så slipper en å gjøre de feilene som gjør at man ender opp med en murstein. En skal ikke opp i eksamen i manualen . Man blar gjennom og ser at det er grei skurring. 

Det skader ikke å laste ned og bla gjennom manualen til et hovedkort mens det er i postgangen, slik at man er klar når det kommer. Selv om en har skrudd hver dag i 25 år kan det stå noe nyttig i den manualen. Det koster mindre å lese enn å lære av å gjøre feilen.

I dag gidder ikke folk en gang å slå opp kompatibilitetslisten til Noctua og se om hovedkortet passer til kjøleren. De bare kjøper og så klager de etterpå i stedet for å bruke fem minutter i forkant.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...