Gå til innhold

Se den første traileren til Assassin's Creed Valhalla


Anbefalte innlegg

Har forhåndsbestilt spillet, men er litt skuffet over at dei ikke gjorde det så vikingane faktisk såg ut som vikinger i steden for det som er surrealistisk i Vikings og the last kingdom. men alt i alt er jeg ikke altfor skuffet siden jeg liker veldig godt den norrøne mytologien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Jeg vet det fantes mer enn en type øks, det gjør bare det fakta at der tar med fantasi økser verre. 
Om jeg lager en lager en hover tanks i et WW2 spill, hjelper det ikke så si men det fantes mer enn en type tanks under WW2, , en hover tank er fremdeles fantasi, og med noen unntak er økene i den traileren fantasi. 

Du virker jo helt skrudd med alle innleggene. En øks??? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kommenterer du egentlig? Selvfølgelig er det ikke autentisk, hvem har sagt at det skulle være det? Hvem?

Å nei, ingen, så slapp av. Herregud, det begynner å bli veldig slitsomt å se denne sytingen din på mange saker.

Edit: Denne var til Gunfreak

Endret av NinjaVal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, NinjaVal said:

Hvorfor kommenterer du egentlig? Selvfølgelig er det ikke autentisk, hvem har sagt at det skulle være det? Hvem?

Å nei, ingen, så slapp av. Herregud, det begynner å bli veldig slitsomt å se denne sytingen din på mange saker.

Edit: Denne var til Gunfreak

Du syns ærlig talt det er helt ok at vikinger ALDRI  ser ut som vikinger,  du syns det er greit at et spill med budsjett på latterlig mengder millioner er ektremt lat og bare sjeler alt av stil fra tv serier?

Når en Disney film med snakkende snømenn er mer tro mot skandinavisk historie enn en spillserie som har bygget sitt rykte på å lage levende verdner basert historie sier det litt. 

Det er latskap og uoriginalitet. Men det er jo bra nok for folk som ikke bryr seg at for evig og alltid vil folk forbinde vikinger  med teite lær fetisj stygginger.

Folk snakket om historie forfalskning fordi noen damer gjorde ting i BF V og fordi man kunne være dame i MP. Selv om det er langt mer tro mot virkeligheten enn det vi får servert i dette spillet. 

Jeg sa bare at spillet så nøyaktig sånn som jeg trodde det skulle se ut, også prøvde folk å forsvare det uforsvarlige.

Hadde ikke Iki prøvd å påstå at traileren viste et realistisk bilde av vikinger hadde ikke jeg behøvd å skrive noe mer.

Om folk vil ha lærfetish vikinger så får det være deres sak, men ikke prøv å si det er slik de så ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (6 timer siden):

Nesten alle hadde på seg samme fantasi lærrustingen som man ser i Vikngs og Last kingdom. 
Sverdet "bossen" hadde var fantasi. flere av økene var fantasi, både av en-hånds og den store øksen han "broen" til hovedpersonen hadde. Det er ikke sånn en dane øks så ut i det hele tatt.

Viktig å dra skillet mellom realisme og autentisitet. Jeg vil mye heller ha en opplevelse som «føles» rett, enn en som er realistisk på alle områder.

Det er litt samme grunnen til at dinosaurene i Jurassic Park ikke har fjær. Det hadde vært det realistiske, men det hadde også vært jækla rart. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (25 minutter siden):

Du syns ærlig talt det er helt ok at vikinger ALDRI  ser ut som vikinger,  du syns det er greit at et spill med budsjett på latterlig mengder millioner er ektremt lat og bare sjeler alt av stil fra tv serier?

Når en Disney film med snakkende snømenn er mer tro mot skandinavisk historie enn en spillserie som har bygget sitt rykte på å lage levende verdner basert historie sier det litt. 

Det er latskap og uoriginalitet. Men det er jo bra nok for folk som ikke bryr seg at for evig og alltid vil folk forbinde vikinger  med teite lær fetisj stygginger.

Folk snakket om historie forfalskning fordi noen damer gjorde ting i BF V og fordi man kunne være dame i MP. Selv om det er langt mer tro mot virkeligheten enn det vi får servert i dette spillet. 

Jeg sa bare at spillet så nøyaktig sånn som jeg trodde det skulle se ut, også prøvde folk å forsvare det uforsvarlige.

Hadde ikke Iki prøvd å påstå at traileren viste et realistisk bilde av vikinger hadde ikke jeg behøvd å skrive noe mer.

Om folk vil ha lærfetish vikinger så får det være deres sak, men ikke prøv å si det er slik de så ut.

Forskjellen ligger vel i at i BFV-traileren var det mye mer "inn your face". De fleste vet at det var relativt få kvinner med proteser ved fronten under andre verdenskrig. De færreste har noe forhold til lengden på et sverd eller formen på en øks som vikingene brukte. Som andre nevner handler det om autentisitet, og der begge deler kan ødelegge for autentisiteten, vil det være veldig få som opplever det slik med sverdet, mens flere trolig vil gjøre det med den handikappede kvinnen. 

Ellers er jeg på mange måter litt enig i at det er synd når en i populærkulturen gjengir historien feil og sånn sett kommuniserer et feilaktig bilde til en ny generasjon, men jeg i så måte tenker jeg at formen på et sverd eller en øks er mindre betydelig i forhold til mye annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, CommanderKeen said:

Viktig å dra skillet mellom realisme og autentisitet. Jeg vil mye heller ha en opplevelse som «føles» rett, enn en som er realistisk på alle områder.

Det er litt samme grunnen til at dinosaurene i Jurassic Park ikke har fjær. Det hadde vært det realistiske, men det hadde også vært jækla rart. 

De trenger ikke kopiere Vikings rett ut, spiller ville tjent en billiard kroner uansett hva de gjorde,  de valgte å ta den late klisje veien.

Og det er aldri enten eller,  de kunne ha prøvd å få det 20% realistisk,  de valgte 0.5% det er ikke enten 100% viking simulator der du du i 3 måneder driver gården din og så sitter 6 dager i en båt. Eller ren klisjé fantasi.  De kunne valgt en blanding,  de valgte ren klisjé fantasi. 

Hadde folk godtatt at romerne eller grekere så ut som Hells Angles? Nei men det hadde hvert 100% like riktig/feil som i dette spillet. 

Og i motsetning til Total war Thrones of Britannia,  kan man ikke bare laste ned en mod på 20mb for å fjerne det verste. 

De kunne holdt autentitet nivået det samme som i odyssey, der du har en illusion av antikke hellas. Men her valgte de å gi total f i alt. De kunne hatt fantasi våpene sine og sikkert fantasi rustingene, men de kunne gjort litt mer arbeid for å ha en viss illusjon av virkeligheten i stede for å bruke Vikings som sin hoved inspirasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, herzeleid said:

Forskjellen ligger vel i at i BFV-traileren var det mye mer "inn your face". De fleste vet at det var relativt få kvinner med proteser ved fronten under andre verdenskrig. De færreste har noe forhold til lengden på et sverd eller formen på en øks som vikingene brukte. Som andre nevner handler det om autentisitet, og der begge deler kan ødelegge for autentisiteten, vil det være veldig få som opplever det slik med sverdet, mens flere trolig vil gjøre det med den handikappede kvinnen. 

Ellers er jeg på mange måter litt enig i at det er synd når en i populærkulturen gjengir historien feil og sånn sett kommuniserer et feilaktig bilde til en ny generasjon, men jeg i så måte tenker jeg at formen på et sverd eller en øks er mindre betydelig i forhold til mye annet. 

Som sagt jeg bare nevnte at ting så helt feil ut  og hadde ingen planer om å gå i grove detaljer,  før noen prøvde å påstå at ting så riktig ut. 

Folka bak spillet kan gjøre som de vil UBI vil tjene masse på dette, og jeg må prøve det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (6 timer siden):

Nesten alle hadde på seg samme fantasi lærrustingen som man ser i Vikngs og Last kingdom. 
Sverdet "bossen" hadde var fantasi. flere av økene var fantasi, både av en-hånds og den store øksen han "broen" til hovedpersonen hadde. Det er ikke sånn en dane øks så ut i det hele tatt.

Rekna med du har store problemer, og går i fosterstilling når du ser Thor i Avengers... Viktig å kunne skille mellom fantasi og historisk korrekt.. Ubisoft har lagt seg på siden av fantasi med alle spela i AC serien.. Ser absolutt ikkje kvifor dei skulle slutte med dette no.. Du får ta deg ein kopp kaffe, og suge på ein kamfer, og heller irritere deg over alle kidsa som ruller nedover gata på nymotens rullebrett.. Gjerne hytt med neven og fortell dei kva slags pøbler dei er.. Folk vil alltid finne noko å klage på.. Du ser ut som ein mester i faget..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Som sagt jeg bare nevnte at ting så helt feil ut  og hadde ingen planer om å gå i grove detaljer,  før noen prøvde å påstå at ting så riktig ut. 

Folka bak spillet kan gjøre som de vil UBI vil tjene masse på dette, og jeg må prøve det selv.

Kan jeg spørre hvordan du mener en viking så ut?

Som sagt er det en karakter i traileren som ser ut nøyaktig slik en viking hadde sett ut.

Han har hjelmen og rustningen en viking ville hatt.

(Vi har funnet hjelmer og rustninger av denne typen datert til denne perioden)

Han har også et sverd som stemmer med tidsperioden.

De lengste sverdene vi har fra rundt år 900 var litt over 150 cm lange.

(Vikingene brukte sverd på rundt 90 cm)

Øksen har jeg allerede vist til at var korrekt, samme med pels, vambraces, osv.

Hammer du henger deg opp i ligner også svært på en typisk hammer en smed ville brukt på denne tiden (kanskje litt for stor i traileren), og vikingene var kjent for å bruke det de fikk tak i for å sloss.

(Noen sloss med høygaffel, sakser, og andre verktøy)

 

Dette er ting vikingene selv skrev om, ting som er avbildet på tepper, steiner og lignende fra tiden.

 

Den gjennomsnittlige viking hadde ikke penger til rustning.

Han hadde verken hjelm eller sverd.

Han hadde vanlige klær, ofte av ull eller lin.

Oftest en kjortel (kyrtill) som nådde ned til knærne. (Lengde avhengig av hvor rik personen var)

De hadde håret i fletter, ofte langt med undercut.

 

Vi vet at vikingene hadde tilgang til lamellrustning (lær med metall på undersiden) dette har vi funnet i Sverige før vikingtiden, og vi vet at dette ble brukt av andre i tidsperioden.

Det er også beskrevet i tekst fra tiden hvordan en viking mottok en skjellbrynje.

(Små plater av metall på en jakke av lær)

 

Utifra utstyr brukt i traileren kan vi også si at dette er helt på slutten av vikingtiden.

 

Så hvorfor har du så mye imot at vikingene i spillet skal se ut som vikinger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (9 timer siden):

De trenger ikke kopiere Vikings rett ut, spiller ville tjent en billiard kroner uansett hva de gjorde,  de valgte å ta den late klisje veien.

Og det er aldri enten eller,  de kunne ha prøvd å få det 20% realistisk,  de valgte 0.5% det er ikke enten 100% viking simulator der du du i 3 måneder driver gården din og så sitter 6 dager i en båt. Eller ren klisjé fantasi.  De kunne valgt en blanding,  de valgte ren klisjé fantasi. 

Hadde folk godtatt at romerne eller grekere så ut som Hells Angles? Nei men det hadde hvert 100% like riktig/feil som i dette spillet. 

Og i motsetning til Total war Thrones of Britannia,  kan man ikke bare laste ned en mod på 20mb for å fjerne det verste. 

De kunne holdt autentitet nivået det samme som i odyssey, der du har en illusion av antikke hellas. Men her valgte de å gi total f i alt. De kunne hatt fantasi våpene sine og sikkert fantasi rustingene, men de kunne gjort litt mer arbeid for å ha en viss illusjon av virkeligheten i stede for å bruke Vikings som sin hoved inspirasjon. 

Tror du overdriver en del. Er vel ikke sånn at alt har vært superrealistisk i AC til en hver tid, og det er sikkert grekere som har reagert på for stereotypiske fremstillinger i for eksempel Odyssey.

Når det er sagt er alt man har sett fra spillet en 3 minutter lang CGI video. Kan det tenkes at du trekker litt forhastede konklusjoner?

I tillegg må du gjerne legge ved noen kilder som viser hvordan vikingene «egentlig var».

  • Liker 2
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

De kunne holdt autentitet nivået det samme som i odyssey, der du har en illusion av antikke hellas. Men her valgte de å gi total f i alt.

Totalt feil. Anbefaler deg å gå inn på Ubisoft sin side, og lese om deiras forskning rundt "Vikingene".. Dei får relevante spørsmål, og svarer godt fra seg, om kva rettning dei tar spelet, og på kva grunnlag dei har tatt ulike valg i utviklingen av spelet.. Spørst om det ikkje er du som har blitt "lurt" av eit narrativ om Vikingene som ikkje har monopol i virkeligheiten..

 

AC har alltid vært eit spel som tar litt historie med seg i spelet, og lager underholding rundt dette.. (Fantasi) Og det har dei nok klart med dette spelet også, sjøl om du er tom for kamfer....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (20 minutter siden):

Totalt feil. Anbefaler deg å gå inn på Ubisoft sin side, og lese om deiras forskning rundt "Vikingene".. Dei får relevante spørsmål, og svarer godt fra seg, om kva rettning dei tar spelet, og på kva grunnlag dei har tatt ulike valg i utviklingen av spelet.. Spørst om det ikkje er du som har blitt "lurt" av eit narrativ om Vikingene som ikkje har monopol i virkeligheiten..

 

AC har alltid vært eit spel som tar litt historie med seg i spelet, og lager underholding rundt dette.. (Fantasi) Og det har dei nok klart med dette spelet også, sjøl om du er tom for kamfer....

For ordens skyld var det ikke jeg som skrev det jeg ble sitert på der. Tror diskusjon.no sliter med bugs, for det var gunfreak som skrev det du svarte på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konge å se at alle er eksperter på ein tidsepoke som er over 1000 år tilbake i tid. Selv skal eg holde meg for god til å kommenter på kor historisk autentisk ting er i et spill som alltid har vert et sci-fi spill. Der di også garantert har konsultert ekspert som har ein god del bedre kontroll enn den gjennosnittelige forum brukeren.

Trur spillet kommer til å bli tøft, og gleder meg til gameplay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noiz skrev (6 minutter siden):

Der di også garantert har konsultert ekspert som har ein god del bedre kontroll enn den gjennosnittelige forum brukeren.

Det kan bekreftast, av Ubisoft sjøl. Artig lesning om spelet på Ubisoft sine egne sider.. Er dei 100% historisk korrekte. Neppe. Men dei treffer nok meir enn det som kjem fram i denne forumtråden av enkelte.. Som er overraskende for min del, i eit sci-fi spel.. Dei har alltid hatt stor kunstnerisk friheit...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...