Gå til innhold

Trenger å konvertere video fra VOB til MP4! Gratis!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk for noen år siden overført en gammel turnevideo med bandet mitt fra VHS til DVD. Dette ble gjort hos den lokale Elite Foto butikken. Dessverre er filene i VOB format, noe som er håpløst for sosiale medier. Jeg trenger å få konvertert filene til MP4. Aller helst gratis.

Jeg har søkt etter, og lastet ned "gratis" video-konvertere, men det viser seg at ingen av de jeg har lastet ned har vært gratis. Enten skal de slenge på et vannmerke, eller jeg får bare konvertert en brøkdel av videoene, før jeg må oppgradere til en versjon som koster penger. Jeg gidder ikke bruke penger på et program som skal benyttes bare en gang. Finnes det noen helt gratis alternativer der ute? Jeg bruker både MAC OS og WINDOWS. 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VLC eller Handbrake burde vel klare jobben.

Hvis VLC kan spille filer, antar jeg også den kan konvertere den. 

Egentlig trenger du vel kanskje ikke å reenkode/transkode, men bare gjør slik at MPEG2-videoen tas over i en annen kontainer uten videre kvalitetstap. Men det kan være her at reenkoding kan ha sine fordeler også, med at denne videoen du har fra VHS som er lagt på DVD vel er interlaced, og slik sett bør den kanskje de-interlaces før videre bruk - om ikke f.eks. plattformen du skal bruke videoen videre på gjør dette. Avspilling av interlaced video under de-interlacing i avspillingsprosessen gir temmelig dårlig visuell kvalitet. Dette kan du sikkert se selv om du spiller av i VLC og slår av og på de-interlacing (avfletting).

Win+R i VLC henter fram konverteringsverktøyet. Der er også valg for deinterlacing når du har lagt til fil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...