Gå til innhold

Trenger råd om kjøp av nytt el-bil under 300.000 NOK


Mariabella

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på jakt etter nytt elbil, og i den anledning trenger jeg råd om valg av nytt elbil under 300.000 NOK.

 

Jeg har sett på et par modeller, men det er så mye der ute i markedet at en blir forvirret.

 

Jeg er interessert i store elbiler, som gir god vei oversikt etc. Kjørelengde må også være lang, for jeg reiser ofte til Sverige og trenger en bil som tåler turen fram og tilbake fra Strømstad uten å lades.

 

God bagasjeplass er et must. Vær så snill og spar meg for BMW i3. Den type bil er helt uaktuelt. Den nye volvo xc40 er lekker.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mariabella skrev (1 time siden):

Jeg er på jakt etter nytt elbil, og i den anledning trenger jeg råd om valg av nytt elbil under 300.000 NOK.

Nybil altså?

Mariabella skrev (1 time siden):

Jeg er interessert i store elbiler, som gir god vei oversikt etc. Kjørelengde må også være lang, for jeg reiser ofte til Sverige og trenger en bil som tåler turen fram og tilbake fra Strømstad uten å lades.

Da er det kun brukt Tesla Model S som kommer i nærheten. Den f.eks.:

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/ms?arrangeby=plh&zip=6260&range=0

https://www.finn.no/car/used/search.html?filters=&make=0.8078&sales_form=1&sort=2

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
Mariabella skrev (16 timer siden):

Folkens jeg liker ikke Tesla. Den har blitt så allmenn og kjedelig i mine øyner. Ser etter noe nytt som feks Volvo og Audi. Er det noen andre gode konkurrenter i markedet i 2020?

Brukt Tesla er det eneste som faller under summen du har satt som maks 

Lenke til kommentar
Mariabella skrev (17 timer siden):

Folkens jeg liker ikke Tesla. Den har blitt så allmenn og kjedelig i mine øyner. Ser etter noe nytt som feks Volvo og Audi. Er det noen andre gode konkurrenter i markedet i 2020?

Finnes det en bil under 300 som ikke er allmenn å kjedelig? Samt ikke ett vrak?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
On 4/30/2020 at 8:21 PM, Mariabella said:

Folkens jeg liker ikke Tesla. Den har blitt så allmenn og kjedelig i mine øyner. Ser etter noe nytt som feks Volvo og Audi. Er det noen andre gode konkurrenter i markedet i 2020?

Du vil ha en stor elbil med lang rekkevidde.
Og du liker Volvo og Audi.. mao.. veldig konvensjonell og kjedelig.. :)
Gang budsjettet ditt med to... minst... Dessverre 

 

Lenke til kommentar

Du ønsker deg Rolex, men har spart opp til Seiko. Ikke noe galt med Seiko, men du må nok regne med å punge ut mer. Du må også spesifisere rekkevidden du trenger. Om det holder med en e-golf eller om du må ha Kona/Niro. 

Dersom du mener Tesla er "kjedelig", er du i Audi/Jaguar land. Du mangler 400 laken på Jaggen, og 250-300laken på Audi Etron 50. 

Lenke til kommentar

Ny Kia eSoul ligger fra 295 000,- for den med batteripakke på 39kWh som har inntil 276km (WLTP) rekkevidde . Med den største batteripakken på 64kWh har du en maks rekkevidde på 452km (WLTP) . Begge vil ta deg fra Oslo til Strømstad og retur (er 12,6 mil en vei iflg. maps) dog kan det bli knapt med den minste.
Ny 2020 modell eSoul med 64kWh får du fra 364 000,- og lite brukt (nesten ny) litt mindre https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172055800
Du sitter høyt i den og den føles som en stor elbil og den har iallefall ikke et kjedelig utseende.


 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
56 minutes ago, Mariabella said:

Hvordan er Volvo Xc40 og Jaguar? Kommer det elbil fra Toyota? 

Føles som en troll post men xc40 og jaguar koster 500 til 600 000 helt nye, billigste brukte el jaguar på finn er 579 000.

Toyota er et par år unna men lexus kommer med elbil men har en reel rekkevidde på rundt 300 km men er nesten innefor ditt budsjett

 

https://www.elbil24.no/nyheter/elektrisk-lexus-fra-ca-350000/71849387

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...