Gå til innhold

Holde litt liv i en gammel stasjonær


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg ny PC innen et par år tipper jeg, men jeg trenger en oppgradering eller to for å klare meg til da. De spillene jeg vanligvis spiller klarer jeg fint med nåværende setup, men det knelte godt nylig når jeg ville spille BL3.

Nåværende setup:

Intel Core i5 2500K

8 GB DDR3

Asus P8Z68-V PRO

Radeon HD 6870

ASUS XG32V 2560x1440@100Hz

 

Min plan er å kjøpe et skjermkort med ny teknologi, typ 1650 Super og kanskje kjøpe noe mer ddr3 ram slik at jeg får 16gb. Høres det fornuftig ut? Kraftigste spillet jeg kommer til å ville spille vil typ være Borderlands 3, trenger heller ikke kjøre noe max gfx på det, bare slik at jeg kan spille med en ok fps ala 50-60.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du drøyer til over helga kan jeg komme med en rapport. Har spilt til nå med suksess, men etter siste oppdatering og dlc er det mye lagging. Har derfor litt deler i bestilling, håper det løser problemet. Tidligere lå jeg på 50-70 fps på medium/high, nå faller det ned i 10 

 

Før :4670k, Rx580, 8GB 2133 RAM, gammel 120gb SSD til os og 1tb snurredisk til spillet. 

 

Oppdatert blir 4670k overklokket til 4,2, Rx580, Samsung 860EVO SSD til alt (500gb) og 16gb ram (1600mhz) 

 

Bruker en MSI Optix 24" 1080p skjerm. 

Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (18 timer siden):

Hvis du drøyer til over helga kan jeg komme med en rapport. Har spilt til nå med suksess, men etter siste oppdatering og dlc er det mye lagging. Har derfor litt deler i bestilling, håper det løser problemet. Tidligere lå jeg på 50-70 fps på medium/high, nå faller det ned i 10 

 

Før :4670k, Rx580, 8GB 2133 RAM, gammel 120gb SSD til os og 1tb snurredisk til spillet. 

 

Oppdatert blir 4670k overklokket til 4,2, Rx580, Samsung 860EVO SSD til alt (500gb) og 16gb ram (1600mhz) 

 

Bruker en MSI Optix 24" 1080p skjerm. 

Interessant det du forteller om, jeg kjøpte spillet nylig og la inn alt av dlcs etc. med en gang, så jeg har ikke prøvd spillet forut der du opplevde 50-70fps og nå har det falt til ned mot 10. Kanskje det vil komme en ny oppdatering med en fix? Snakkes det noe rundt det?

Lenke til kommentar
superreven skrev (8 timer siden):

Interessant det du forteller om, jeg kjøpte spillet nylig og la inn alt av dlcs etc. med en gang, så jeg har ikke prøvd spillet forut der du opplevde 50-70fps og nå har det falt til ned mot 10. Kanskje det vil komme en ny oppdatering med en fix? Snakkes det noe rundt det?

Har akkurat bootet spillet og forsøkt noen få minutter. Ser ut til å ha løst problemet, og gitt meg flere fps enn før. Kjører nå med det meste på Ultra settings(unntatt fog) , som er mer enn jeg gjorde før, og ligger på 70 fps. 

 

Skal du spille på 1440p må du opp på 2060 eller 5600XT, SSD og 16gb ram, og en liten overklokk av prosessor. 

Endret av OJ Doe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...