Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Musepeker hopper til midten av skjermen i spill


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg googlet rævva av meg i flere dager, så nå prøver jeg her.

Problemet er i spill - typisk RPG - når man skal "se" seg rundt ved å trykke inn høyre musetast, så kan musepekern hoppe til midten av skjermen.
Dette skjer ikke hver gang man trykker, men når man først har trykket og musepekeren hopper, så drar den jo med seg hele skjermen.
Det er KUN når man beveger musepekeren i det man trykker og holder inne knappen.

Det ser ut som dette er et problem som veldig mange har opplevd, men jeg finner ingen som har løsningen jeg trenger. Enkelte løser det med ny mus eller en eller annen tweaky software. 
I hovedsak har jeg opplevd dette i Guild Wars 1 og WoW, da det stort sett er disse jeg spiller/har spilt.

Følgende er forsøkt:

  • Disable hardware cursor
  • Justert DPI
  • Juster ned FPS
  • Testet to mus
  • Compatibility mode (XP SP3 og Win8) og disablet full screen optimization
  • Testet windowed mode, full screen mode og windowed full screen
  • Oppdatert skjermkort
  • Disablet/encablet enhanced pointer percision
  • Koblet mus ut og inn
  • Sikret at det ikke er musematte
  • Avsluttet iCUE (Tydeligvis hjalp det for noen)

Det merkelige er at musen typisk hopper til midten av mine to skjermer, altså mellom de to skjermene jeg bruker. Om jeg skrur av den ene, så hopper den til midten av den ene, aktive skjermen. 

Har noen en fjerneste idé?

 

EDIT: Dette gjelder jo sannsynligvis uavhengig av knapp, problemet er når man "drar" skjermen. Om den rebindes til høyre mus, venstre mus, middle mouse vil problemet være det samme.

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Lykkehjul said:

For meg høres dette ut som noe tar fokus fra spillvinduet ditt og da flytter cursor i senter av skjermen. Har opplevd lignende noen ganger, men husker ikke helt hva det var. Ta deg en window reinstall så løser nok problemet seg. 

 

Jeg tenker det samme, men samtidig syns jeg det er veldig rart at det er senter mellom to skjermer hvis man har dual, og faktisk senter av skjerm om man kun har single. En reinstall kan potensielt løse det, men det er fortsatt interessant å vite hvorfor det skjer, samt hvorfor det er så mange som har dette problemet uten at det eksisterer en løsning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...