Gå til innhold

Hva kan jeg forvente i månedlige boutgifter på en 73kvm stor bolig?


Anbefalte innlegg

Hva kan jeg Ca forvente i faste utgifter på en bolig på 73 kvadrat? Boligen ble bygd i 2011, og har prisantydning på 1,4mill som gir rundt 5000-5500kr i lån per måned(DNB sin lånekalkulator). Det er I hovedsak strøm til oppvarming og eiendomsskatten ligger på snaue 4000kr per år. 
men hva burde jeg forvente i vedlikeholdsutgifter, kommunale utgifter osv? Skjønner at det kan være vanskelig å gi eksakt svar da det er store variasjoner i bokostnader rundt omkring. 
jeg kan også nevne at jeg bor på landet i et lite tettsted med ca 4500 innbyggere. 

vis noen bor i en bolig på ca samme størrelse vil jeg gjerne høre hva boligen koster dere i måneden, uansett om dere bor i by eller på landet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo veldig an på hvor mye du gjør ut av ting, og hvor mye du kan gjøre selv, og hvor mye du har lyst å gjøre. Hvis du bare gjør det absolutte minimum, male huset hvert 7-10 år på egenhånd osv. så koster det ikke noe særlig. Kommunen skal ha prisliste i nettsidene, eller du kan jo kanskje spørre noen som bor i kommunen, om du kjenner noen? 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132

strøm inkl. oppvarming og varmtvann 12000

renovasjon 3700

vann/kloakk 5000

kabeltv 6000

bredbånd 6000

møbler/hvitevarer, minst 12000

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...