Gå til innhold

Vi tester nye Huawei P40 Pro!


Anbefalte innlegg

Diskusjon.no har i samarbeid med Huawei funnet fire testpiloter som vil dele sine erfaringer med P40 Pro i denne tråden. Kom gjerne med spørsmål!

Les 1morgoth1 sin anmeldelse her
Les Hedonism sin anmeldelse her
Les murf3n sin anmeldelse her
Les Merko sin anmeldelse her

Flere bilder kan du se her: 

 

Dette er et kommersielt samarbeid mellom Huawei og Diskusjon.no. Vi har ikke vært involvert i testpilotenes anmeldelser og deres meninger er deres egne.

 

Endret av Bardaga
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Gjest klistret denne emne
Videoannonse
Annonse

Hvordan funger 5g på huawei pro?

For problemet med mobiltelefoni er ikke lagt opp for deling av rask ytelse med 5g router, vil tro huawei 5g pro er bedre mot pcer\konsoller etc. Vil også tro skrive\lese ytelsen mellom mobil\pc ikke er særlig raskere en xiomi mix 5g.

Men har mistanke hvis man deler med pcen gjennom usb og laster ned fra steam\orgin eller ftp uninett tviler jeg på man får 122 Mb\S fra nettleseren.

Finnes ytelsetester på youtube:

Kamera test:

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei alle sammen! 
Jeg er en av de heldige som har fått lov til å teste den nye telefonen til Huawei. Først tenkte jeg å poste en liten unboxing av telefonen, så kommer vi alle sammen med masse mer informasjon i ukene som kommer etterhvert som vi tester mobilen grundigere. Så vil jeg også si at disse bildene jeg poster i min første post ikke er tatt med huawei p40 pro, men med en Xiaomi pocophone f1. Det var denne telefonen jeg gikk fra.

Slik kommer da telefonen innpakket. Stiv pappeske rundt hele. Det vises at denne kommer med AppGallery og at Leica har hatt en finger med i spillet på designet her.

IMG_20200422_201440.thumb.jpg.bb3f9060fac1bb662283f4e54536c9b9.jpg

Spesifikasjoner utenpå boksen: 256gb lagring, 8gb ram og fargen: Zero? 

IMG_20200422_201500_1.thumb.jpg.08ba128d175a1cd4e3ee5da9eda0ff59.jpg

Åpner av lokket og der ligger den. Et fingeravtrykkmønster viser at den har innebygd fingeravtrykkleser i skjermen. Som alltid må telefonen vente til slutt med å vises frem

IMG_20200422_201538.thumb.jpg.739068edd8cdf2f2ba9004721c3874e3.jpg

Dette er innholdet i esken etter å ha tatt ut dekslet som var gjemt inni den hvite pappesken til høyre. En lader på 40w, ladekabel/overføringskabel og ørepropper. Greit at det kommer med et lite deksel i pakken, men etter min erfaring er at slike silikondeksler blir gule etter noen mnd. Men uansett kjekt om man gir bort en slik telefon i gave. Personlig kommer jeg til å skaffe meg et smart view deksel som dekker skjermen foran også.

IMG_20200422_201755.thumb.jpg.4aa1ff305e45249d1f5d1d886c827b30.jpg

Øreproppene sitter veldig godt i øret, faktisk kjennes det ut som om de forsvinner inn da de sitter litt mer ut på pinnen enn andre liknende modeller.

IMG_20200422_201912_1.thumb.jpg.b6a2601a54e29a8f2532cf7aad5b0ca4.jpg

telefonen avskrudd

IMG_20200422_202057.thumb.jpg.ed33663f8a8fe08238b324c8ba9f611d.jpg

Baksiden. Nå må jeg si at fargenavnet Zero ikke kler navnet helt for den minner mer om perlemor blandet med et speil. Mitt elendige kamera på den forrige mobilen klarte heller ikke fokusere ordentlig da den skiftet farge hele tiden og greide heller å låse fokus på hånden min i refleksjonen. Det nederste kameraet her ser ut til å forsvinne rett igjennom mobilen, det syntes selvsagt ikke her. Kameraet har 4 kameraer og en blitz

IMG_20200422_202032.thumb.jpg.b347d3de8335a0760704e8d2d482aecc.jpg

Etter å ha holdt litt i den tenkte jeg "Dette går ikke. jeg tar på linsen hele tiden, hvordan skal jeg klare å fotografere med masse fett på linen?" Men etter 10 min i hånden for å kjenne på den gled hånden automatisk litt lenger ned og der satt den mye bedre. Man kan fint holde den med en hånd, men den er ganske lang så om du har små hender vil du kanskje måtte bruke 2  hender for å betjene den, men det kommer jeg tilbake til etter å ha prøvd den litt. 

Knappene er litt harde å trykke inn, og gir en liten kvalitetsfølelse i seg selv.

Alt i alt er jeg imponert over førsteinntrykket telefonen gir, den er behagelig å se på, bra å holde i og det kjennes ut som om det er kvalitet i alle ledd. 

Det neste blir litt vanskelig å fotografere for da skulle jeg overføre fra den gamle mobilen til den nye via en app som huawei har laget kalt phone clone. 
Det var faktisk så lett som å laste ned phone clone på den glame teleonen og du får da ett valg der det stod "Old phone". P40 pro kommer med phone clone innebygd og der fikk jeg valget "old phone" eller "new phone". Jeg valgte new phone på p40 pro og old phone på min gamle. Deretter dukket en qr kode på p40 pro og en leser opp på skjermen på den gamle. Scannet og vipps så fikk jeg valg over hva jeg ville ha med over. Alt var avhuket fra før så jeg tok bare å trykket neste, det var da 400 kontakter, 3700 sms, 150 videosnutter og 170 apper. Så trykket jeg neste også kræsjet appen på xiaomien. Prøvde på nytt også gikk det, 45 minutter senere var alt klart. Alt kom over bortsett fra 15 apper, 1 av disse fikk jeg spørsmål om å laste ned via AppGallery (snapchat).

Så kommer jeg tilbake med fler tester senere :)

Vil også si at mobilen er sendt via Huawei og alle meninger i denne og fremtidige poster er mine egne.

 

IMG_20200422_201709.jpg

Endret av 1morgoth1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1morgoth1 skrev (1 time siden):

Dette er innholdet i esken etter å ha tatt ut dekslet som var gjemt inni den hvite pappesken til høyre. En lader på 40w, ladekabel/overføringskabel og ørepropper. Greit at det kommer med et lite deksel i pakken, men etter min erfaring er at slike silikondeksler blir gule etter noen mnd. Men uansett kjekt om man gir bort en slik telefon i gave. Personlig kommer jeg til å skaffe meg et smart view deksel som dekker skjermen foran også.

Her mener jeg du bør følge deg lurt:

Huawei P40 series could come with a 65W charger, Mate Xs 5G too

Så blir spennende å se hvis du tester holdbarhet i timer, under installerering av flere hundre apper, selv på xiomi mix 5g merket jeg det på batteritiden på installere 2000 apper på en kveld uten ladning. Så blir spennende å se hvor rask den klarer å lade og hvor fort den blir utladet.

Selv om bildene er kanskje litt utdetaljerte.

Er jo litt spessielt om du må kjøpe 65W For Huawei MateBook X Pro Nexus 6P USB-C Type Wall Charger AC Adapter for å halvere ladetiden.

Faktisk ikke så dyrt å kjøpe laderen eller hodetelefonene:

1PC Huawei matebook x pro charger laptop HW-200200EPO fast charge data cable

100% Stereo Kopfhörer Headset Für Huawei Mate 20pro,Huawei P30pro,P20pro,P40pro

Men man kan ikke vite sikkert om dette er falske kopier eller ikke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (6 timer siden):

Her mener jeg du bør følge deg lurt:

Huawei P40 series could come with a 65W charger, Mate Xs 5G too

Så blir spennende å se hvis du tester holdbarhet i timer, under installerering av flere hundre apper, selv på xiomi mix 5g merket jeg det på batteritiden på installere 2000 apper på en kveld uten ladning. Så blir spennende å se hvor rask den klarer å lade og hvor fort den blir utladet.

Selv om bildene er kanskje litt utdetaljerte.

Er jo litt spessielt om du må kjøpe 65W For Huawei MateBook X Pro Nexus 6P USB-C Type Wall Charger AC Adapter for å halvere ladetiden.

Faktisk ikke så dyrt å kjøpe laderen eller hodetelefonene:

1PC Huawei matebook x pro charger laptop HW-200200EPO fast charge data cable

100% Stereo Kopfhörer Headset Für Huawei Mate 20pro,Huawei P30pro,P20pro,P40pro

Men man kan ikke vite sikkert om dette er falske kopier eller ikke.

Dette innlegget har jeg tenkt på i hele dag for å svare:
Jeg føler meg nok ikke lurt, faktisk hadde min forrige mobil ganske dårlig lader så 40w er det raskeste jeg har ladet med og er strålende fornøyd. Om jeg skal ha noe tilleggsutstyr til den så passer jeg på å kjøpe til orginal lader, kanskje litt sært men jeg føler det litt tryggere når den er pakket og testet fra produsenten. Ikke missforstå meg, jeg får mye rare elektriske duppeditter i posten og de er alle plugget ut om natten.
2000 apper på en kveld er en ganske bra feat å gjennomføre, men jeg har ikke 2000 apper jeg trenger akkurat nå. Avinstallere og installere samme appen 1000 ganger? Kommer tilbake med batteritest senere og ladetest :)

Lenke til kommentar

 

Jeg mottok mobilen i midten av forrige uke og begynte å pakke den ut og sette den opp på torsdag. Mobilen var pent pakket inn i esken fra Huawei som inneholder mobilen, hurtiglader på 40W, ladekabel (USB-C til USB-A) i tillegg til kablede øretelefoner, ett enkelt deksel i plast og litt ymse dokumentasjon.

IMG_5352.thumb.JPG.a49673c63d34cd4f3d405d6f8122e27c.JPG

IMG_5358.thumb.JPG.96509cf7fbde003778d672b94e234cfb.JPG

IMG_5359.thumb.JPG.a5ed7499fc967af221bc75a6ba8034c2.JPG

IMG_5360.thumb.JPG.cfa8dbc343d2dff543126b6dd67c0fea.JPG

Byggekvaliteten til P40 Pro føltes solid, en fin blanding av metall og glass. Fargen på mobilen Huawei sendte heter Matte Grey og er en pen gråfarge. Siden den er frostet så er ikke fingeravtrykk synlig med en gang men det skal ikke mye til før du ser at man har holdt i mobilen. Så jeg la på plastdekselet på baksiden som beskyttelse med en gang. Det er også litt av et kamerahus på mobilen, den vipper på bordflaten når du legger den nedpå uten deksel og kamerahuset lover bra for hvilke billedkvalitet denne mobilen vil levere med vanlig vidvinkellinse, telelinse og ultravidvinkellinse i tillegg til 3D-kamera med dybdesensor. For å ikke snakke om zoom-mulighetene, 5x optisk og opptil 50x "superzoom", her blir det mye å prøve ut de kommende ukene!

IMG_5353.thumb.JPG.63fcb2806fb968c63ef361862e23b008.JPG

IMG_5362.thumb.JPG.edf187beded216f85312670be94d678f.JPG

Med god lagringsplass med 256 GB og minne på 8 GB så er man klar for å ta bilder, video, laste ned apper og spill uten å måtte tenke på at mobilen skal gå tom for lagringsplass med det første eller slite med å levere en god opplevelse hva enn man tenker å bruke mobilen til.

Satte to sim-kort i mobilen siden denne har støtte for dobbelt-sim og etter den startet opp gikk den rett til hjemskjermen uten noe behov for å gå igjennom noe førstegangs-oppsett.  Dette kan hende det var fordi man hadde gjort dette før mobilen ble sendt ut til oss testpiloter, er ikke umulig at man må igjennom en velkomst-skjerm om man kjøper den i butikken.

IMG_5366.thumb.JPG.68232557f17fa6c098ff1f177c03eee5.JPG

Det er dessverre ikke 5G-dekning i de områdene jeg oppholder meg så jeg får ikke prøvd ut det nye 5G-nettet selv om dette er første mobilen jeg har i hende med støtte for siste generasjons mobilnett.

Første møte med mobilen utover standardapper som meldinger, galleri, kamera, nettleser med mer er Huawei Appgallery som alternativ til Google Play Store, noe P40 Pro ikke har tilgang til. Installerte en del apper og selv om enkelte av disse er tilgjengelig i Appgallery så «klager» appene på at Google sitt rammeverk ikke er installert på mobilen. Her har utviklerne i samarbeid med Huawei en jobb å gjøre for å få bort slike feilmeldinger på applikasjoner som er publisert som offisielt tilgjengelig i Huawei Appgallery. Skjermskuddene under visert feilmelding som Finn.no-appen og iTranslate gir selv om appene er installert fra Huawei sin offisielle appbutikk.

Screenshot_20200424_035829_no_finn.android.thumb.jpg.90c25cec996633052968ab6b37a14a5a.jpgScreenshot_20200428_010032_at_nk.tools.iTranslate.thumb.jpg.920c9196c1d8d28b0c59b03548831369.jpg

Facebook og Messenger fungerte fint selv om disse måtte installeres som apk´er via appen «Moreapps» som en representant fra Huawei tipset meg om å bruke til å finne apper utover Appgallery. Snapchat fungerte også fint, så da er de sosiale mediene jeg frekventerer mest dekket. Vipps fungerer dessverre ikke og mobilbanken min må jeg håndtere i nettleseren. Jeg skal teste ut å overføre mer av dataene fra en av mine andre mobiler som er i daglig bruk ved hjelp av PhoneClone denne uken og er spent på hvordan det fungerer.

Fingeravtrykkleseren fungerer fint, jeg bommet litt i starten med hvor jeg må trykke for fingeren skal leses av men det ble fort en vane og mobilen åpner kjapt og presist så lenge fingeren ikke er fuktig. Skjermen er lyssterk og dette er min første mobil med 90hz-skjerm som jeg har i daglig bruk og det føltes gammeldags å gå tilbake til de andre mobilene mine når øynene har blitt vant til at ting flyter bedre på skjermen enn med 60hz som de fleste andre mobilene opererer med. Mobilen tåler en dæsj med vann, noe man er takknemlig for når man bor på Vestlandet med en god del nedbør i løpet av året.

Det neste jeg tenker å gjøre er å laste opp noen bilder tatt med mobilen i helgen og de siste dagene, både utendørs i finværet og innendørs i mer dunkel belysning, i tråden dedikert for dette.

Mobilen er sendt fra Huawei for testing. Alle meninger er mine egne

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

 

Da har jeg prøvd PhoneClone ved å overføre data fra iPhone 11 Pro Max´en min til P40 Pro´en. Man begynner med å skanne en QR-kode på P40 Pro´en for å laste ned en app på iPhonen som brukes til å overføre dataene.

IMG_1696.thumb.jpg.aca8a9754325bc347d1bb785e4b86222.jpg

Etter å ha startet opp PhoneClone-appen på iPhone´en så må man skanne en ny QR-kode som oppretter en wifi-tilkobling mellom de to mobilene for overføring av data.

IMG_1697.thumb.jpg.c45f3384cfcf3129c2e007028322484a.jpg

Så er det bare å velge det man vil overføre og sette i gang flytting av dataene fra iPhone til P40 Pro´en.

IMG_1698.thumb.jpg.c2ad15e390eec0e366c000d9c5441e91.jpg

IMG_1700.thumb.jpg.7dd111c3618ebc9337fc00405f28a345.jpg

Etter rundt tre kvarter var 15 GB med data flyttet over til Huawei´en.

Dessverre ble ikke meldinger overført, jeg bruker ikke iMessage på iPhonen så jeg hadde håp om at vanlige tekstmeldinger og MMS kunne flyttes over til P40 Pro´en men det var ikke noe valg for dette. Jeg regner med dette ville fungert bedre om jeg gjorde overføringen fra en Android-mobil, men det ble data fra iPhonen som var mest interessant å overføre siden det er den mobilen jeg bruker mest i det daglige for tiden. Jeg trodde også at det ville komme litt forslag til nedlastning av apper som tilsvarer dem jeg har installert på iPhonen men det kom ikke noen alternativ for dette heller. Epost-kontoene mine ble ikke overført heller, ene er fra arbeidsgiver og det er forståelig nok at denne ikke ville bli flyttet til Huawei´en siden den er beskyttet av MDM-løsningen deres men jeg tenkte kanskje mine private epost-kontoene var mulig å kopiere over.

Så om du kommer fra iPhone og skal over til P40 Pro så må du forvente å gjøre en større innsats for å sette opp mobilen din slik som den gamle var satt opp selv om du bruker PhoneClone. Dette kan selvfølgelig ha vel så mye med hva Apple tillatter at Huawei´en får aksessere av data på iPhone og ikke være noe en oppdatering av PhoneClone kan gjøre så mye med. 

 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (9 minutter siden):

Med alt det app-trøbbelet... I grunnen er denne et knallbra kamera man kan ringe med? :wee:

Tja til en pris rundt 11 490 pluss\minus tror jeg folk tenker seg grundig om for det finnes jo xiomi mix 5g brukt, til rundt 4000 kr. https://www.tek.no/test/i/K3lELe/xiaomi-mi-mix-3 eller ny for rundt 5000 kr.

Syns ikke testene var veldig mye hjelp, men man fikk jo litt intrykk av huawei p40 pro, selv om usikker på trådløs og 5g om det er noe særlig løft eller dårligere en Samsung Galaxy S20 Ultra 5G.

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (1 minutt siden):

Han bør føle seg lurt fordi at en nettside skriver rykter om at telefonen kommer med 65W lader? Som i tillegg er datert tilbake i desember ifjor?

Nå koster jo laderen ganske lite, men får lite svar om det på ebay er ekte eller falsk. Men godt mulig antall watt ikke er så viktig, men skal man kjøpe dyr mobil er det dårlig hvis det viser seg det finnes bedre ladere på markedet til få hundre kr ekstra.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (4 timer siden):

Tja til en pris rundt 11 490 pluss\minus tror jeg folk tenker seg grundig om for det finnes jo xiomi mix 5g brukt, til rundt 4000 kr. https://www.tek.no/test/i/K3lELe/xiaomi-mi-mix-3 eller ny for rundt 5000 kr.

Syns ikke testene var veldig mye hjelp, men man fikk jo litt intrykk av huawei p40 pro, selv om usikker på trådløs og 5g om det er noe særlig løft eller dårligere en Samsung Galaxy S20 Ultra 5G.

Det flere av oss har lagt ut så langt i denne tråden er førsteinntrykk, en mer fullstendig test vil komme etter vi har fått brukt mobilen i et par uker. 

Jeg har ladet P40 Pro med 96W USB-C-lader fra Apple ment for Macbook Pro og en ladestasjon fra Deltaco med 80W USB-C-utgang det ser ikke ut til at mobilen lader raskere enn med den medfølgende laderen på 40W. Så å kjøpe en kraftigere lader til P40 Pro enn den som kommer i esken gir ikke noe nytte når mobilen uansett har maks mengde med strøm den klarer å ta til seg. 

Den går fra rundt 10% som er det laveste jeg har hatt den til 100% innen rundt 45-50 minutter. Den når 80% på under en halvtime. Dette med den medfølgende 40W-laderen og de kraftigere laderne som jeg har ladet den med.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 minutter siden):

Hva klarer denne på speedtest? Ikke verst opplasting på 4g+

 

Det er jo helt avhengig av kapasiteten i mobilmasten man er koblet til, her jeg oppholder meg nå i Hardanger med 4G+-dekning så er linjene greie på nedlasting mens opplasting normalt ligger på 20-25 mbits. Resultatet jeg fikk ved en Speedtest nå nettopp:

Screenshot_20200429_150545_org.zwanoo.android.speedtest.thumb.jpg.3d1bc74dc2cfb9ca38be4ccbdb637fbf.jpg

Mobilen er nok kapabel til det samme som du oppnår i ditt skjermskudd om forholdene i mobilnettet tillater det. Kan teste den på nytt når jeg er i Bergen igjen i løpet av helgen, der pleier det å være bra med kapasitet i mobilnettet flere av stedene jeg oppholder meg.

Lenke til kommentar

Da kommer det aller første inntrykket mitt av Huawei P40 Pro modellen som jeg fikk tilsendt av Huawei.

Dere har nok allerede fått med dere bildene fra @1morgoth1 og @Hedonism. Jeg kan avsløre at det er samme innhold i denne esken. ? 

I det man pakker opp telefonen, blir man møtt av et beist av en telefon.
Tiil vanlig bruker jeg en Samsung S10 som veier ca. 157 gram, mens Huawei P40 Pro veier 209 gram. 
Helt i starten var den merkbart mye tyngre, men ble jaggu fort vandt med det.

Noe av vektforskjellen skyldes at S10 har batteri på 3400 mAh, mens Huawei P40 Pro ligger på 4200 mAh.
I tillegg er telefonen noe "lengre" enn S10, slik at man har noe større skjermareal.

PS: Legger med link under hvert bilde til litt større versjon i tilfelle noe er litt  utydelig.

Bilde av front / bakside av telefonen:

514413106_Photo4Unboxing.png.f2802c3bc37594caca2e8703ce2eb0b1.png
Full størrelse her.

Når man da graver videre i boksen kommer man frem til tilbehøret som medfølger.
Her har Huawei gitt det "lille ekstra" når det kommer til hva de legger med.

Eksempelvis, så har de lagt med et silikon-cover som er helt gjennomsiktig, som faktisk ser helt greit ut på denne fargen av modellen.
Jeg personlig bruker ikke telefondeksel da jeg har kontorjobb og er ellers nokså forsiktig, men de som jobber mye ute fysisk, så vil nok dette være et godt tilbehør for deg.

I tillegg til silikon-coveret, så gir de med en ordentlig sprek lader, som gir 40W lading til telefonen.
Til sammenligning gir Samsung S20 med en lader på 25W og Apple med iPhone 11 Pro 18W (!)

Bilde av innhold:

921068303_Photo1Unboxing.png.e33efcacb9411050a939bed61f33b545.png
Full størrelse her

552921197_Photo2Unboxing.png.5f92f80dc08c6554aade860578e8cb0a.png
Full størrelse her

1537279935_Photo3UnboxingCharger.png.f5df6a95d10c96684013de0d41a35fb1.png
Full størrelse her

Når man tar en utvending inspeksjon av telefonen, så er det meste stort sett det samme som andre telefoner på markedet.
Man lader med USB-C, man har av/på knapp og skrur opp/ned lyden med vanlige knapper slik man er vandt med.

MEN etter en litt nøyere titt, så viser det seg at de har implementert en IR-sender på toppen av telefonen. 
Hva er dette godt for tenker du? Her kan du sette opp telefonen slik at du kan skru av og på  TV, TV-Tuner, Receiver osv.
Altså styre det aller meste som tar imot IR-signaler. De har en stor database med støttede enheter. IR-Sender er noe jeg har savnet siden jeg hadde en Samsung S6 Edge.

Utover dette, så er det et SIM-Slot hvor man kan enten ha 2 SIM-kort, eller 1 SIM-kort + 1 Nano-kort. 
Skal du ha SD-kort så må du istedenfor bruke "Huawei Nano Memory Card" som er en annen variant av de tradisjonelle micro SD-kortene.

Dersom du velger 1 SIM + 1 Nano-Kort, så kan du i tillegg ha eSIM (embedded SIM) slik at du i praksis har 2 SIM-kort i telefonen i tilegg til Nano-kortet.
Men du kan altså ikke ha 2 SIM + eSIM.

En anenn ting man kan merke seg at det er kun høytaler på bunnen av telefonen, ikke på toppen slik at man ikke få stereolyd.

Bilde av "portene" på telefonen:

735861385_Photo5Unboxing.png.5838d0b8d5c4a5684e6b0529f69fb8cb.png
Full størrelse her

Legger også med et par bilder av hvordan telefonen ser ut med silikon-coveret på.
Som dere ser så er det ikke veldig synlig, spesielt ikke med denne fargen på telefonen som er tja, lys, eller "Zero" som Huawei kaller det.

Bilde av front og bakside:

1140422631_Photo6UnboxingCover.png.c08f9ba1dced95ae788f7aba4ddc7c63.png
Full størrelse her

577223891_Photo7UnboxingCover.png.af7a1aaace44b6422c33546f62a15289.png
Full størrelse her

Etter at man skrur på telefonen, så vil man normalt sett måtte gå igjennom et vanlig oppsett av telefon, men pga test-enhet, så var denne allerede klar på hjemskjermen.

Åpnet opp Phone Clone og installerte Phone Clone via Google Playstore på min Samsung S10.
Vet ikke om det gjelder kun min telefon, eller om det er en bug i Android-versjonen av Phone Clone, men hos meg fikk jeg listet opp alt som forventet, men hadde ingen oversikt over hva som var hva, bortsett fra ikonene. Jeg ser på iOS appen lengre opp i tråden at man har oversikt over "BIlder, Video, Apper" osv. Her ser det ut som det mangler. Gråfargen var også veldig utydelig(svak) (Ser det faktisk bedre på bildet enn i virkeligheten).

Skal forhøre meg med Huawei om akkurat dette, men ellers så fungerer den fint.

Bilde av Phone Clone:

143672279_Photo8UnboxingPhoneClone.png.79163233c0318c18d1e3b1ecc5534d0a.png
Full størrelse her
 

Til slutt så legger jeg med et bilde som viser den fysiske størrelsen mellom iPhone 8 Plus, Huawei P40 Pro, Samsung S20 og iPhone 11 Pro.

Bilde:

423423559_Photo6UnboxingSammenligning.png.e11972ef3e2b4e09a5b0894faf29c2a1.png
Full størrelse her

Så får dere følge hvor den ordentlig testen av både kamera, apper og mer som kommer etterhvert.
Har dere spørsmål til apper dere vil at jeg skal teste ut så gi meg beskjed så skal jeg forsøke. :)

Mobilen er sendt fra Huawei for testing. Alle meninger er mine egne

 

Endret av Merko.
Korrigering av tekst.
Lenke til kommentar

" Utover dette, så er det et SIM-Slot hvor man kan enten ha 2 SIM-kort, eller 1 SIM-kort + 1 SD-kort.  "

Denne kan da ikke bruke SD-kort under noen omstendighet.

Og siden den ikke bruker SD medfører det at å kjøpe minnekort til denne mobilen er mye dyrere enn for andre mobiler.

599 kr i dag for 128 GB.

https://prisguiden.no/produkt/huawei-nano-memory-card-128gb-395262

Vanlig SD/MicroSD kr 199

https://prisguiden.no/produkt/pny-elite-microsdxc-128gb-388937

3 ganger så dyrt.

Endret av nor50
Lenke til kommentar
nor50 skrev (13 minutter siden):

å kjøpe minnekort til denne mobilen er mye dyrere enn for andre mobiler.

Helt klart mye dyrere med Huawei Nano Card enn vanlige Micro SD.
Eneste fordelen med Nano Card er at det er ca. 45% mindre, som gjør at man får mer plass i telefonen til hardware. Men igjen så er ikke dette noe oss forbrukere vil merke uansett..

Heldigivs kommer P40 Pro med 256GB minne slik at et ekstra kort for lagringplass ikke er nødvendig for min del. Men de må absolutt jobbe med prisene på de kortene..

Lenke til kommentar
Merko. skrev (1 time siden):

Helt klart mye dyrere med Huawei Nano Card enn vanlige Micro SD.
Eneste fordelen med Nano Card er at det er ca. 45% mindre, som gjør at man får mer plass i telefonen til hardware. Men igjen så er ikke dette noe oss forbrukere vil merke uansett..

Heldigivs kommer P40 Pro med 256GB minne slik at et ekstra kort for lagringplass ikke er nødvendig for min del. Men de må absolutt jobbe med prisene på de kortene..

Ja, et minnekort tar mye av volumet i en mobil...

Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...