Gå til innhold

Trenger hjelp - port forward telenor ruter


Anbefalte innlegg

Hei!

Har satt opp en CSGO server på min datamaskin, som jeg nå ønsker gjøre tilgjengelig slik at venner kan koble seg på over nettet. Men jeg sliter med hvordan jeg på riktig måte skal åpne opp ruteren for spill-serveren/min data mot internettet. Serveren fungerer helt fint når jeg kobler meg på selv fra lokalt nettverk, men venner får connection error når de forsøker fra sine  lokasjoner. 

Legger ved et bilde av hvordan portåpninger ser ut på telenor sine hjemmesider. Standard port i CSGO er 27015. Dog, jeg er usikker på hvilken LAN IP jeg skal bruke

1) IP til min egen data ("ipconfig" - 6 siffer)portforward.thumb.png.4ce387cba2c56b54bbd4c508cbb163a8.png

2) IP til serveren som jeg har installert på min egen data (public IP- 12 siffer)

 

Skal jeg legge inn flere regler? Her er jeg veldig usikker. 

 

Setter STOR pris på all mulig hjelp,

 

Mvh

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei dere, 

 

Jeg la inn IP adressen til min egen data (ikke gaming serveren på dataen), i tillegg til portene som står på denne siden: https://portforward.com/counter-strike-global-offensive/ (både TCP og UDP, i to ulike regler)

Så restartet jeg både ruter og min datamaskin, før jeg startet serveren på nytt. Da fungerte det helt utmerket, alle med riktig passord kan nå connecte til server.

Takk for hjelpen dere!! ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...