Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama er ikke interessert i samleie


Gjest bbe63...411

Anbefalte innlegg

Gjest bbe63...411

Hei. Jeg er en mann på 22 år og har en kjæreste som jeg har vært sammen med i 2,5 år. I starten av forholdet så var det veldig mye samleie, som man kanskje forventer. Etter ca et år så begynte interessen å bli borte på min kjæreste sin side. Vi har fortsatt samleie, men føler at det er mere på mitt initiativ og ikke hennes. For meg så føler jeg at jeg tvinger henne til å gjøre noe hun kanskje ikke har lyst til, og når hun har mangel på interesse så får det meg til å føle meg usikker på meg selv. Har ikke fortalt dette til henne, og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Forslag hadde vært greit.

Anonymous poster hash: bbe63...411

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er normalt at sexlivet dabber litt av i perioder, de fleste par har nok også mer sex i begynnelsen av forholdet når det er «nytt og spennende».

Men hyppighet på sex varierer nok veldig fra par til par og behovet er nok også veldig varierende gjennom hele livet.

Jeg synes du skal snakke med henne om hvordan du føler det og hun tenker nok på sex, men kan være ting som gjør at lysten ikke er der. Stress, jobbsituasjon, mye skolearbeid, bekymringer økonomi, smerter i underlivet. Dårlig selvbilde ++++ 

Går hun på p-piller? Vet om flere som mister lysten helt når de går på disse over tid, samt fikk store humørsvingninger. Men husk annen prevasjon om man ønsker å teste om det er årsaken. Har hun mistanke om det ville jeg evt. snakket med helsesøster/ fastlege først.
 

Viktigste er kommunikasjon og snakke sammen om ting i et forhold er avgjørende, ikke gå med dette inni deg. Det er bare ødeleggende.

Ikke legg skylden på henne, men finn ut hvorfor det er slik og løs problemet sammen. Lykke til!

Endret av runela
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest bbe63...411
Dubious skrev (8 timer siden):

Hva er samleie for deg?
Er det 15 sekunder så er du ferdig?
Eller har du mer fokus på dama?

Har veldig fokus på dama, men av og til så sier hun at jeg ska få «slippe» som i at jeg trenger ikke. Vet ikke men kanskje hun har dårlig selvbilde.

Anonymous poster hash: bbe63...411

Lenke til kommentar

Kommunikasjon er som nevnt nøkkelen. I slike tilfeller er mitt inntrykk at det rett og slett ofte "bare" handler om at hun ikke skjønner hvor mye dette betyr for deg, og med samme mynt skjønner kanskje ikke du hva som er like viktig for henne.  Dere snakker kanskje rett og slett ikke samme språk.  Behovet for sex blir også ofte bagatellisert, spesielt mot oss menn - vi har liksom alltid lyst på sex uansett -, men sannheten er at det er like emosjonelt viktig for mange av oss at vi føler oss ønsket og verdsatt av vår partner. På akkurat samme måte som når noen som "snakker et annet språk" opplever det samme bekreftelse og følelse av å bli verdsatt når hun får dyre gaver eller opplevelser.

Det ér mulig å leve sammen om dette er problemet, om dere ikke leser og uttrykker følelsene deres på samme måte, men da må dere snakke om det og gjøre hverandre bevisste på hverandres behov og ønsker.

De forhold som er naturlig lykkelige og full klaff hele tiden er antagelig par som i utgangspunktet snakker samme språk i parforholdet. Det er veldig lett å ha det bra med noen som uttrykker og leser følelser på samme måte som en selv. Da går halve jobben av seg selv.

 

Det trenger selvfølgelig ikke være så dyptliggende. Det kan simpelthen være egoisme og latskap som ligger bak. Det må dere finne ut av og du må vurdere hvorvidt du er villig til å ta den jobben og hvorvidt hun er i stand til å gjøre det samme.

 

Men uansett; hvis det ikke er barn inne i bildet så ser jeg ikke poenget med å "jobbe" med et forhold. Hvorfor kontinuerlig "prøve" å like en partner hvis dere ikke har en god grunn. Plenty damer som også liker å knulle og IKKE har fucked opp selvbilde

Endret av Invader Zim
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stiller meg bak Invader Zim her. Det kan være et utall grunner til at hun tilsynelatende ikke er interessert i sex lenger; hun kan ha problemer med selvbildet, hun kan være sliten eller stresset, hun kan rett og slett ha mistet interessen eller hun vet ikke hvor viktig det er for deg.

Kommunikasjon er nøkkelen her. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at barn er den eneste grunnen til at man skal gidde å jobbe med et forhold; det kan være mange elementer i et forhold som gjør at det er verdt å bruke litt tid på å se om en kan klare å få det til å funke, men det blir jo opp til hver enkelt å vurdere.

Lenke til kommentar
Gjest e7dc7...e4d

Nøyaktig samme situasjon her. Strålende i starten. Deretter sjeldnere og sjeldnere og til slutt ingenting. For min del gir det meg lite å ligge med noen som ikke virker å ha lyst og alltid er avvisende, så derfor har jeg sluttet å ta initiativ. I motsetning til deg har jeg tatt opp temaet og det har blitt snakket om flere ganger, men ingenting skjer.

Anonymous poster hash: e7dc7...e4d

Lenke til kommentar
Gjest e7dc7...e4d skrev (20 minutter siden):

Nøyaktig samme situasjon her. Strålende i starten. Deretter sjeldnere og sjeldnere og til slutt ingenting. For min del gir det meg lite å ligge med noen som ikke virker å ha lyst og alltid er avvisende, så derfor har jeg sluttet å ta initiativ. I motsetning til deg har jeg tatt opp temaet og det har blitt snakket om flere ganger, men ingenting skjer.

Anonymous poster hash: e7dc7...e4d

Begynnelsen på slutten ?

Lenke til kommentar
Gjest e7dc7...e4d
Corp Por skrev (8 timer siden):

Begynnelsen på slutten ?

Slutten på sexlivet i hvert fall. Kjæresten virker være tilfreds med å ha det sånn, men det er ikke noen bærekraftig løsning på sikt for min del :) 

Anonymous poster hash: e7dc7...e4d

Lenke til kommentar
Gjest e7dc7...e4d skrev (14 minutter siden):

Slutten på sexlivet i hvert fall. Kjæresten virker være tilfreds med å ha det sånn, men det er ikke noen bærekraftig løsning på sikt for min del :) 

Anonymous poster hash: e7dc7...e4d

Sex gjør mye viktig for et samliv. Selv for de som ikke anser det som like viktig som oss. Det gir oss en nærhet vi ikke får ellers og det er vel bra med dokumentasjon på at vi mennesker skiller ut stoffer som gjør at vi knytter oss tettere til den vi har jevnlig sex med.

Det er som med avstandsforhold. Man vil gjerne at det skal fungere - men mangelen på nærhet gjør at kjemien endrer seg, man driver fra hverandre og interessen faller. Da får man fort interesse for noen andre istedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forhold i begynnelsen av tjueåra er oftest ikke det man ender opp med. Dette er nok begynnelsen på slutten som det nevnes.

Sett pris på de gode tidene og ta med lærdommen videre. 

Forhold som begynte i tenårene og videre til 20-21 stopper som oftest opp der. Det er nesten ren klisje. Ofte vil en av partene gjerne ha sin singelperiode med å treffe nye partnere og oppleve nye ting i lag med sine venner. 

Det er uansett lurt. For man bør lære seg å kjenne og faktisk vite hva man vil ha. 

Du synest nok dette er surt, sikkert skikkelig trist og fælt. Forståelig. Men det er masse fisk i sjøen. Bedre fisk også.

 

 

Lenke til kommentar

Vi menn har behov for sex, kvinner kan fint gå i perioder uten, problemet er at om det er for lange perioder kan det fort bli noe negativt som igjen gjør at behovet deres for sex forsvinner.

Det er viktig at man har det bra sammen, er det også mangel på intimitet sammen, klemmer , kos og øyne som bryr seg når man snakker til hverandre er forholdet ikke noe å samle på..

Personlig vil jeg anbefale at man prøver å ha regler for å kose seg sammen minst 2 ganger i uka ( dukker fru rød opp så er det forståelig, men da bør man kunne ta det en annen uke ) og at det er begge to som tar initiativ til det ( du overrasker henne eller hun deg ) , plutselig og spontant er genialt...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest e7dc7...e4d
Corp Por skrev (På 29.4.2020 den 21.01):

Sex gjør mye viktig for et samliv. Selv for de som ikke anser det som like viktig som oss. Det gir oss en nærhet vi ikke får ellers og det er vel bra med dokumentasjon på at vi mennesker skiller ut stoffer som gjør at vi knytter oss tettere til den vi har jevnlig sex med.

Det er som med avstandsforhold. Man vil gjerne at det skal fungere - men mangelen på nærhet gjør at kjemien endrer seg, man driver fra hverandre og interessen faller. Da får man fort interesse for noen andre istedet.

Ingen tvil. Det handler ikke bare om rå sex og orgasme, men det å være intime og nær med hverandre. I tillegg til å oppleve at partneren din faktisk vil ha (hele) deg. Når det uteblir over lang tid, så gjør det noe med forholdet. 

Anonymous poster hash: e7dc7...e4d

Lenke til kommentar
Malvado skrev (På 30.4.2020 den 13.38):

Vi menn har behov for sex

 

Det er bare psykologisk. Man kan trene seg til å ikke fokusere så mye på det, og heller fokusere på mer langsiktige verdier, som trygghet, ærlighet og vennskap. Det er mer til verden.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Corp Por skrev (På 29.4.2020 den 21.01):

Sex gjør mye viktig for et samliv. Selv for de som ikke anser det som like viktig som oss. Det gir oss en nærhet vi ikke får ellers og det er vel bra med dokumentasjon på at vi mennesker skiller ut stoffer som gjør at vi knytter oss tettere til den vi har jevnlig sex med.

Det er som med avstandsforhold. Man vil gjerne at det skal fungere - men mangelen på nærhet gjør at kjemien endrer seg, man driver fra hverandre og interessen faller. Da får man fort interesse for noen andre istedet.

Du får prøve å imponere henne på en eller annen måte da, kanskje da hun vil få lyst igjen ?

Gjøre noe spesielt for henne.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (8 minutter siden):

Man kan fokusere på alle de tingene du nevner samtidig som sex. Virker som du tror man må velge.

Du skjønte kanskje ikke poenget mitt. Man kan leve i et forhold uten å ha sex, og ha det -bedre- enn et par som har sex. Man -kan- velge. Hvis man virkelig er glad i den man er sammen med, og den personen for eksempel mister muligheten til å ha sex, så bør man jo gjøre sitt for å ikke føle så mye behov for det. Det spørs hvor man legger sitt fokus i livsverdier.

Det er disse tingene vi burde lære om i seksualundervisning i skolen. Litt om psykologien rundt. Vi lærer absolutt ingenting om hva som faktisk er viktig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...