Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag til "problemfri" og rimelig første sykkel


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig penger, tid og anledning til å kunne starte på MC lappen. Obligatorisk teorikurs er også i boks ?

I denne forbindelse så ønsker jeg å øvelseskjøre mest mulig. Heldigvis har jeg en far og en del venner som jeg kan gjøre dette med.

Da trenger jeg en sykkel! I og med jeg nå nå beveger meg inn i et segment jeg ikke kan så mye om, så lurer jeg på følgende:

Hvilken sykkel vil dere anbefale til dette bruket ut ifra følgende kriterier:

- Maks 60 000 kr

- Jeg trenger ikke noe Racingsykkel. Min kunnskap om MC er lav, og mine preferanser til type sykkel er svake. Kanskje en fordel med en sykkel som er ganske lik som den typiske kjøreskole-sykkelen? Om jeg skal si hva jeg liker rent utseendemessing så må det være klassiske sykler, slik som en rekke av Triumph sine modeller og XSR serien til Yamaha.  Når jeg har fått lappen vil jeg nok ikke kjøre de lengste turene, maks 3-4 timer.

- Jeg vil ha en sykkel som krever minst mulig skruing da jeg vil bruke tiden til å kjøre istedenfor å skru! Jeg vet at man med mitt budsjett ikke kan forvente allverden. Hva er MC-verdenens svar på Toyota Hiace?? 

Takker for innspill ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg da gått for noe fra Honda, eventuelt Suzuki. Honda er i hvert fall meget kjente for sine robuste sykler, og de har enorm erfaring på området.

Jeg klarte ikke å finne så mange Honda-modeller i din prisklasse, da de fleste var en typen R-sykkel. (I hvert fall med R-sykkel utseende).

Her er et godt eksempel fra Suzuki syns nå jeg. Får du byttet ut vindskjermen så får du også en litt mer klassisk look på sykkelen.2015 modell, så "relativt" ny også. Litt over prisen du har satt, men alltids mulig å prute om sykkelen blir liggende lenge ute :)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=173780934

 

Yamaha er så klart også veldig flinke, her er en ålreit XJ6. Denne ligner da veldig på MT-07, som sværte mange kjøreskoler bruker til opplæring.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=174342701

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...