Gå til innhold

Er Kim Jong Un død?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom jeg var diaktator og følte meg usikker på min makt-basis, så ville jeg for sikkerhet skyld sette ut rykter om min død/alvorlige sykdom. Da ville jeg kunne identifisere mulige konkurrenter om makten. Så ville jeg "friskne til" og kutte hodet av dem som stakk hodet ut.

Mao gjorde noe lignende: han oppfordret til kritikk - for så å ta dem som hadde kritikk på hjertet.

 

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Får håpe at dersom han har dødd så blir det et bedre lederskap i Nord-Korea. Man vet aldri hvordan det eventuelt blir, men jeg håper virkelig at det landet etterhvert blir modernerisert og at demokrati og frihet kommer til det landet.. 

Den sekten av en familie som Kim-klanen står for bør fjernes med roten. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
TheDarkSapling - SCM skrev (4 minutter siden):

Håper ikke at det der en en fake news. Jeg personlig bryr meg ikke om hvordan man fjerner slike diktatorer, hive dem i psykiater, fengsle dem, sende dem til pluto, ***pe dem, osv. 

Problemet er at vedkommende som erstatter han kan være verre. Men jeg er helt enig i at man bør avskaffe diktatur. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, superfastjellyfish said:

Det er nå 16 dager siden Kim Jong-Un sist var sett i offentligheten. Men det er ikke første gang Kim Jong-Un forsvinner på mystisk vis.

  • I 2014 forsvant han i 40 dager sammenhengende (03.09.2014-14.10.2014)
  • I 2012 forsvant han i 24 dager sammenhengende (07.06.2012-01.07.2012)
  • I 2011 forsvant han i 29 dager sammenhengende (28.07.2011-27.07.2011)

Noen som har data på om disse periodene ble etterfulgt av utrenskninger/henrettelser?

Dersom jeg var en slik diktator, så ville jeg vente litt med henrettelser etter et forsvinningsnummer for slik å kamuflere dette trikset. Startet jeg straks med henrettelser etter forsvinningen, så ville det bli vanskeligere med hell å repetere trikset.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Man går aldri tom for rykter tydeligvis:

 

Kim Jong Un confirmed braindead after subscribing to the Daily Telegraph

Former North Korean leader Kim Jong Un has today been officially declared braindead after it was revealed that he had recently taken out a subscription to the Daily Telegraph. “Oh no, we’re being overtaken by Sharia Law! Ugh wind turbines are turning our children into Lebanese gangs.” Kim was heard mumbling in sure signs that there was zero brain activity left.

kim_jong_un_daily_telegraph-1024x575.jpg

Endret av superfastjellyfish
  • Liker 3
Lenke til kommentar
superfastjellyfish skrev (25 minutter siden):

Enda et rykte:

Kim Jong-un's secret visit to Disneyland under false identity exposed

KIM JONG-UN was feared to be dead by world officials and the public earlier this week - but since the North Korean leader's reemergence on Friday, unearthed accounts reveal a top secret mission to take him to Disneyland.

Skal dette være et seriøst rykte? Skjønte at forrige linken du postet var satire, men ser ikke ut til at dette er det. Høyst usannsynlig føler jeg da. For det første er det vanskelig for han å holde seg anonym. Liten tjukk mann med artig hårfrisyre og sikkert en drøss med vakter. For det andre så tviler jeg vel på at Disneyland har hatt åpent pga Covid-19.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (8 minutter siden):

Skal dette være et seriøst rykte? Skjønte at forrige linken du postet var satire, men ser ikke ut til at dette er det. Høyst usannsynlig føler jeg da. For det første er det vanskelig for han å holde seg anonym. Liten tjukk mann med artig hårfrisyre og sikkert en drøss med vakter. For det andre så tviler jeg vel på at Disneyland har hatt åpent pga Covid-19.

Haha jeg trodde det var en satisk artikkel, men når jeg leser den nøyere så ser det ut som at det var fra når Kim Jong-Un var 8 år gammel, altså ikke relatert til at han har vært borte ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...