Gå til innhold

Stille trådløs mus erfaringer


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne i dag: https://www.elkjop.no/product/data/mus-og-tastatur/LTM220BLACK/logitech-m220-silent-tradlos-mus-sort

Den er veldig stille, men den er ganske upresis. Det er som å lære seg å stå på skøyter helt på nytt, den sklir over alt. Så til vanlig bruk kan den kanskje være bra nok, men ikke til engang vanlig spilling. Dette er etter å ha hatt en billig tidligere logitech-mus som fulgte med tastatur til 250 kr, som var mye mer presis.

Skal bytte den til denne i morgen, og gi tilbakemelding: https://www.elkjop.no/product/data/mus-og-tastatur/pc-mus/LTM590BLACK/logitech-m590-multi-device-silent-tradlos-mus-grafitt

Ser de har denne også: https://www.elkjop.no/product/data/mus-og-tastatur/LTM330/logitech-m330-silent-plus-tradlos-mus-sort

Men har lest noen anmeldelser om at den ikke er så presis.

 

Tar gjerne imot tips også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
El burro skrev (7 timer siden):

Det ser ut som alle tre bruker samme sensor og er oppgitt med samme DPI, hvis du har byttet fra en mus med lavere DPI uten å forandre på innstillingene i Windows eller programvaren til Logitech så vil den nye musen føles upresis.

mus.jpg.79fbc94f4fce6abf3ca8dc913e53ee77.jpg

Ja, har rota litt rundt på windows-museinnstillinger, men finner ingenting om nøyaktighet. Så det er nok bare at den er mindre nøyaktig.

Du mener altså det er 100% sikkert at ingen av de litt dyrere stille-musene er bedre? Jeg må ha en stille mus, ellers må jeg holde på med å brette pledd over musa for å dempe klikkelyd og det er håpløst.

Det virker som at hvis jeg drar den fort bortover, så går ikke musepila noe raskere enn hvis jeg drar den forsiktig. Veldig rart.

Det virker også som at den er -bittelitt- mer presis i dag, etter jeg slo pc'en av og på. Men fremdels litt nybegynner-skøytenivå. Ikke det isdans-nivået som jeg krever ^^ hehe.. å spille Diablo 2 Hardcore med upresis mus er håpløst ^^

Skulle vært innom Elkjøp og bytta i dag, men fikk ikke tid, får ta det til Mandag.

Forbasket spesielt med tastatur jeg kjøpte også, det virker bra nok, men det kommer en merkelig fjær-lyd fra Space-tasten, så det bråker og høres ut som noe er løst eller noe. Så jeg skal kjøpe et litt dyrere merke jeg har sett meg ut og håper det er bedre.

Lenke til kommentar

Hvis "aktiver pekerpresisjon" er krysset av så kan du prøve å deaktivere den funksjonen, den funksjonen er håpløs når man spiller. Du kan også laste ned Logitech Options som lar deg forandre DPI og andre ting.

Er også mulig at Logitech Gaming Software eller Logitech G Hub fungerer på den musen. 

https://support.logi.com/hc/no/articles/360024699914--Nedlastinger-M220-SILENT

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker en Logitech G300 mus og er godt fornøyd med den selv på den glatte siden av Func Surface 1030. Du kan justere DPI-sensitiviteten, både samplingsmessig og med regulering av sensitiviteten i software på G300. Hvis de har beholdt egenskapene på de nyere modellene burde vel musen være safe.

 

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
El burro skrev (På 25.4.2020 den 19.19):

Hvis "aktiver pekerpresisjon" er krysset av så kan du prøve å deaktivere den funksjonen, den funksjonen er håpløs når man spiller. Du kan også laste ned Logitech Options som lar deg forandre DPI og andre ting.

Er også mulig at Logitech Gaming Software eller Logitech G Hub fungerer på den musen. 

https://support.logi.com/hc/no/articles/360024699914--Nedlastinger-M220-SILENT

 

Finner ikke den funksjonen. Men tviler på at dét er noe som påvirker det. Men takk for tips uansett!

Prøvde det programmet, der fant jeg lite som jeg ikke hadde muligheter til å endre på pc'en.

 

vidor skrev (På 25.4.2020 den 19.35):

Bruker en Logitech G300 mus og er godt fornøyd med den selv på en glatte siden av Func Surface 1030. Du kan justere DPI-sensitiviteten, både samplingsmessig og med regulering av sensitiviteten i software på G300. Hvis de har beholdt egenskapene på de nyere modellen burde vel musen være safe.

 

Er den stille? Må være stille-versjon ^^

Skal prøve å kjøpe en av de dyrere versjonene i morra, så får vi se. Helt merkelig at de skal ta seg bryet med å lage stille-versjoner av mus, men så er de mindre presise enn vanlige mus ...

Lenke til kommentar
vidor skrev (8 minutter siden):

G300 har knapper som klikker, men har hørt verre. Er vel temmelig standard.

Ok. Takk for tips uansett! Kan hende jeg går igjennom gaming-musene de hadde der, de lå til prøving der. Dét gjorde ingen av stille-musene... Kunne klikke gjennom plasten .. men jeg er ute etter å prøve presisjonen.

Lenke til kommentar

Presisjonen synes jeg er helt uproblematisk. Jobber en del med bilder og har satt opp software til at når en av knappene holdes nede reduserer den DPI vesentlig så jeg kan bruke den og ha stålkontroll på pixelnivå mens normal hastighet for desktop er rimelig bra. Det går også an å justere musen til å bytte DPI mellom 3 valgbare opsjoner med en knapp. Dette holder seg internt i musen etter at du har satt det opp i Logitech Gaming Software, så du trenger ikke konstant software for personlige innstillinger sånn jeg må ha på Razor Naga Epic.

Logitech sin serie er neppe blitt noe dårligere. Passe sensitivitet + aksellerasjon i OS blir perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd denne

https://www.elkjop.no/product/data/mus-og-tastatur/pc-mus/LTM590BLACK/logitech-m590-multi-device-silent-tradlos-mus-grafitt

Og den er en million ganger bedre! Det står 1000 dpi, og jeg vet ikke hva den andre var på, men denne er mye mer presis. Den er litt tyngre, så den er mer stødig. Veldig fornøyd med den!

Ett annet problem med den forrige var at musehjulet lagde bråk, en skrapelyd. Denne er helt stille på alle måter. Meget bra produkt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...