Gå til innhold

Samsung Q85R HDR og Subtitles ?


Gjest Slettet+0918234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+0918234

Ser på Ozark nå (men gjelder alt spesielt med HDR) med 4K HDR på netflix og bildet er sykt bra, men sliter veldig med subtitles. Når jeg har de på så skifter lyser på tven merkbart hver gang teksten kommer på og av igjen. Blir merkbart lysere mens teksten er der og så merkbart mørkere når den forsvinner. Blir passe sprø av denne skiftingen. Har prøvd å endre local dimming og contrast enhancer til ingen nytte! Har også prøvd å endre på farge og størrelse på subtitle tekst via netflix. Helt håpløst å se noe som helst med tekst på denne tven! :(

Nå har jeg slått av tekst, men det forsvinner jo halve meningen med serier og filmer da jeg ikke skjønner redneck engelsk osv. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0918234
gwh skrev (5 timer siden):

Er det ikke mulig å justere subtitles fager og styrke i fra innlogging på en nettleser.

Mener vi har endret til gult her, ga ikke skifting av andre lysdeler på skjermen i hvetfall.

Har prøvd. Akkurat samme med gult.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0918234
samco skrev (2 timer siden):

Samsung kan kalle sine LCD paneler SUD Qled eller Nå Crystal LED ? er fortsatt lcd tvr med sine mange feil .

løsming selg ..... og kjøp deg en skikkelig oled tv.

OLED er og kommer aldri til å bli aktuelt med sine utrolig mange svakheter... Da tar jeg heller skiftende lysstyrke på QLED. 

Lenke til kommentar
knafs skrev (13 minutter siden):

OLED er og kommer aldri til å bli aktuelt med sine utrolig mange svakheter... Da tar jeg heller skiftende lysstyrke på QLED. 

Selv Samsung sikter mot QD-Oled å slutter med å produsere egene lcd paneler endelig...

kontrast er konge det er det som har størst invirkning på et referanse tv bilde og QLed eller Crystal LED som Samsung kaller tullet i år har elendig kontrast mot oled pixel presis 8.3 mill selvlysende pixsler mot noen få zoner som aldri klarer å dimme så presist.

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0918234
samco skrev (34 minutter siden):

Selv Samsung sikter mot QD-Oled å slutter med å produsere egene lcd paneler endelig...

kontrast er konge det er det som har størst invirkning på et referanse tv bilde og QLed eller Crystal LED som Samsung kaller tullet i år har elendig kontrast mot oled pixel presis 8.3 mill selvlysende pixsler mot noen få zoner som aldri klarer å dimme så presist.

Kan du ikke kommentere i OLED grupper i stedet for å få ut den bitre møkka di her? Drittunge

Lenke til kommentar
knafs skrev (På 1.5.2020 den 11.49):

OLED er og kommer aldri til å bli aktuelt med sine utrolig mange svakheter... Da tar jeg heller skiftende lysstyrke på QLED. 

Smaken er som baken. For meg er det motsatt etter at jeg er på min andre OLED nå, og blir kanskje den 3. i år når CX går nok ned i pris (venter dog på anmeldelser). 

Synes det er kjempedistraherende at bildet hopper opp og ned i lysstyrke. Spesielt når man ser med subs. Tror jeg heller hadde tatt en LCD/QLED uten FALD med edge-LED heller enn FALD når jeg ser hvordan det fungerer i praksis. 

Ser man ikke mye på HDR, så er etter hva jeg kan se, ikke et problem. Men det føles helt feil ut å gi en produsent masse penger for noe som ikke burde vært en case til å begynne med. Mulig jeg tenker at dette er mye enklere enn det faktisk er, men det må jo gå an å programmere inn lavere lysstyrke for subs, slik at dette ikke er en issue også på HDR-materiale.

Samsung har drevet på lenge med FALD nå. Rart de ikke har klart å implementere mange tusener med dimmesoner og funnet vei rundt problemet med subs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...