Gå til innhold

ANMELDELSE: The Room VR: A Dark Matter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (1 time siden):

Mobil spill på VR har dere tid til å anmelde, men nå en måned etter Half Life Alyx kom ut, har dere ikke fått tid eller ork til å komme med en anmeldelse av det?

Helt latterlig og jeg har mistet all respekt for gamer.no

 

Alyx er tiårets release!

Lenke til kommentar
57 minutes ago, Malerifaen said:

Kanskje ingen av testerene har maskin eller vr-briller til å teste? Er jo tross alt en god slump med penger for å få spilt spillet slik det "anbefales" ifølge andre tester

Rett før HL:A ble sluppet hadde gamer en artikkel der de gikk gjennom de forskjellige briller til å spille det på. 

HLA krever nesten ingen ting for å kjøre bra. Har du minimum for VR kan du kjøre spillet bra.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (13 timer siden):

Rett før HL:A ble sluppet hadde gamer en artikkel der de gikk gjennom de forskjellige briller til å spille det på. 

HLA krever nesten ingen ting for å kjøre bra. Har du minimum for VR kan du kjøre spillet bra.

Vi hadde ingen som kunne anmelde det i redaksjonen, nettopp fordi ingen har VR-headsett som støtter Alyx. Jeg prøvde å få organisert en anmeldelse med 3 forskjellige eksterne personer, men ingen kunne. I det lengste håpet jeg at det skulle løsne, men alle spor ble kalde. Beklager så mye, men sånn er det noen ganger. Vi er en liten redaksjon med få ressurser, og det å skulle punge ut nærmere 10 000 for å få anmeldt ett spill er ikke noe vi kan gjøre sånn ut av det blå.

Endret av Arodem
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Arodem skrev (35 minutter siden):

Vi hadde ingen som kunne anmelde det i redaksjonen, nettopp fordi ingen har VR-headsett som støtter Alyx. Jeg prøvde å få organisert en anmeldelse med 3 forskjellige eksterne personer, men ingen kunne. I det lengste håpet jeg at det skulle løsne, men alle spor ble kalde. Beklager så mye, men sånn er det noen ganger. Vi er en liten redaksjon med få ressurser, og det å skulle punge ut nærmere 10 000 for å få anmeldt ett spill er ikke noe vi kan gjøre sånn ut av det blå.

Hvorfor ikke kjøpe et VR headsett, spille ferdig å returnere på angrerett? Gjorde selv det samme da jeg var ferdig med Alyx, fordi jeg ikke var tilfredstilt med kontrollene og trackingen på cosmos og da heller skal ha et Valve Index så fort det er tilgjengelig her eller i Sverige.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, KriZZ said:

Hvorfor ikke kjøpe et VR headsett, spille ferdig å returnere på angrerett? Gjorde selv det samme da jeg var ferdig med Alyx, fordi jeg ikke var tilfredstilt med kontrollene og trackingen på cosmos og da heller skal ha et Valve Index så fort det er tilgjengelig her eller i Sverige.

Er vel ikke bare å få tak i om dagen?

Ser at Rift S går for oppimot 10 tusen brukt på finn nå. Litt mer enn 4200kr som jeg betalte for mitt i fjor.

Lenke til kommentar

Cosmos er ikke noe problem å få tak i og ser også power har cosmos elite på lager nå (elite vil gi best tracking pga basestasjoner)

Skjermen på cosmos er veldig bra, men ut basestasjoner er ikke trackingen optimal (fungerer helt ok)
Mens elite koster samme som valve index hvor kontrollene og field og view er mye bedre.

Hadde elite kostet under 10k hadde det vært en no brainer.

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (12 minutter siden):

Hvorfor ikke kjøpe et VR headsett, spille ferdig å returnere på angrerett? Gjorde selv det samme da jeg var ferdig med Alyx, fordi jeg ikke var tilfredstilt med kontrollene og trackingen på cosmos og da heller skal ha et Valve Index så fort det er tilgjengelig her eller i Sverige.

De fleste butikkene har skrenket inn åpent kjøp, og spesielt på produkter som har tett kontakt med kroppen.

Her er Powers tilnærming som eksempel:

Sitat

"Grunnet den pågående situasjonen knyttet til koronaviruset (COVID-19) og usikkerhetene dette medfører gjelder ikke våre kundefordeler åpent kjøp og annonsegaranti. Dette innebærer at vi ikke tar i mot varer du har tatt med hjem/testet hjemme, og gjelder kjøp gjort fra og med 16. mars. Garanti- og reklamasjonsrettigheter påvirkes ikke av dette, og gjelder fortsatt. Vi beklager ulempene dette medfører." 

Samtidig er ikke det å bruke åpent kjøp på den måten noe jeg vil oppfordre våre frilansere til, og er ikke så komfortabel med det selv. Selv har jeg heller ikke ikke en VR-klar PC dessverre (men håper at det endrer seg snart). 

Det er fremdeles mulig at vi får til en Alyx-anmeldelse senere i år.

Endret av Arodem
La ved Power som eksempel.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Åpent kjøp er skrenket inn, det stemmer.

Men 14 dagers angrerett er lovpålagt og noe de ikke kan gå bort ifra.
Planen min var ikke å levere inn, men etter å ha spilt igjennom alyx fant jeg fort valve index helt klart er det rette valget.

Trackingen på cosmos har et stykke igjen før det fungerer tilfredstillende uten faceplate og basestasjoner.

 

 

Fra komplett: Grunnet den pågående situasjonen knyttet til koronaviruset (Covid-19) og usikkerheten dette medfører kan vi fra 16. mars 2020 ikke opprettholde kundefordelen Åpent kjøp i 60 dager. Dette innebærer at vi ikke tar i mot varer du har tatt med hjem eller testet hjemme. Øvrige garanti- og reklamasjonsrettigheter påvirkes ikke av dette, og vil fortsette å gjelde. Vi beklager ulempen dette måtte medføre.


Mitt ble levert på angrerett og refundert av komplett 17 april, så reglene gjelder altså kun åpent kjøp og ikke ordinær angrerett.

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar
1 hour ago, Arodem said:

Vi hadde ingen som kunne anmelde det i redaksjonen, nettopp fordi ingen har VR-headsett som støtter Alyx. Jeg prøvde å få organisert en anmeldelse med 3 forskjellige eksterne personer, men ingen kunne. I det lengste håpet jeg at det skulle løsne, men alle spor ble kalde. Beklager så mye, men sånn er det noen ganger. Vi er en liten redaksjon med få ressurser, og det å skulle punge ut nærmere 10 000 for å få anmeldt ett spill er ikke noe vi kan gjøre sånn ut av det blå.

Hvor får du 10 000 fra? rift s kostet 4500kr når valve kunngjorde HLA og at det skulle komme i mars.

Og med tanke på alle VR spillene som er kunngjort for 2020, skulle man tro at en investerings på 4500 for å anmelde et halvt dusin spill det neste året skulle være greit. 

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Arodem said:

Briller + oppgradere PC til VR.

Så dere driver en spillanmelder side hvor ingen har en PC som oppnår minste  kravet til VR? 

Og hva var da den artikkelen om anbefaling av VR briller til Alyx? Var det bare en som hadde lest specs på Elkjøp og lest Reddit for å gi andrehånds meninger?

Er det slikt dere gjør når dere anbefaler annet hardwere også?

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (15 minutter siden):

Så dere driver en spillanmelder side hvor ingen har en PC som oppnår minste  kravet til VR? 

Og hva var da den artikkelen om anbefaling av VR briller til Alyx? Var det bare en som hadde lest specs på Elkjøp og lest Reddit for å gi andrehånds meninger?

Er det slikt dere gjør når dere anbefaler annet hardwere også?

Nei. JEG har ikke sterk nok PC til å spille VR-spill. JEG vil ikke punge ut 10 000 privat for å anmelde et spill, og utover det er jeg ikke så gira på å snakke mye mer om min privatøkonomi her. Vi har flere andre skribenter med sterke nok PC-er til å bruke VR-briller. Jeg prøver å få flere midler til redaksjonell drift, som kanskje også kan brukes til å stable på beina en VR-rigg som kan stå på kontoret og brukes når det kommer slike spill, men det har ikke vært en prioritet, nei. 

Mikkjell som skrev brillesammenligningssaken har noen headsett privat, og skrev i tillegg om enkelte som han ikke har, slik som Pimax(som han selv skrev "Dette kan fort bli eit spanande produkt, men i og med at ein ikkje kan få tak i det enno, er det vanskeleg å anbefale."). Han har derimot ikke noe forhold til Half-Life-serien, noe som gjorde at jeg oppsøkte andre potensielle anmeldere eksternt. Det løste seg ikke. Sånn gikk det dessverre.

Og selvfølgelig har vi tilgang til hardwaren vi tester. 
 

 

Endret av Arodem
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Arodem skrev (5 timer siden):

Nei. JEG har ikke sterk nok PC til å spille VR-spill. JEG vil ikke punge ut 10 000 privat for å anmelde et spill, og utover det er jeg ikke så gira på å snakke mye mer om min privatøkonomi her. Vi har flere andre skribenter med sterke nok PC-er til å bruke VR-briller. Jeg prøver å få flere midler til redaksjonell drift, som kanskje også kan brukes til å stable på beina en VR-rigg som kan stå på kontoret og brukes når det kommer slike spill, men det har ikke vært en prioritet, nei. 

Mikkjell som skrev brillesammenligningssaken har noen headsett privat, og skrev i tillegg om enkelte som han ikke har, slik som Pimax(som han selv skrev "Dette kan fort bli eit spanande produkt, men i og med at ein ikkje kan få tak i det enno, er det vanskeleg å anbefale."). Han har derimot ikke noe forhold til Half-Life-serien, noe som gjorde at jeg oppsøkte andre potensielle anmeldere eksternt. Det løste seg ikke. Sånn gikk det dessverre.

Og selvfølgelig har vi tilgang til hardwaren vi tester. 
 

 

 

Gode svar som var oppklarende. Jeg har også reagert på at dere ikke har Testet HL Alyx. Men dette var oppklarende. Tror de færreste av oss har noen som helst forståelse for budsjett og rammer dere jobber under. Dere/du prøvde å få det til, det er det viktigste. 

Lag dere en kickstarter eller noe her på siden, for å få penger til i alle fall et VR headsett så de viktigste spillene kan testes? 

Lenke til kommentar
Arodem skrev (På 25.4.2020 den 12.41):

Mikkjell som skrev brillesammenligningssaken har noen headsett privat, og skrev i tillegg om enkelte som han ikke har, slik som Pimax(som han selv skrev "Dette kan fort bli eit spanande produkt, men i og med at ein ikkje kan få tak i det enno, er det vanskeleg å anbefale."). Han har derimot ikke noe forhold til Half-Life-serien, noe som gjorde at jeg oppsøkte andre potensielle anmeldere eksternt. Det løste seg ikke. Sånn gikk det dessverre.
 

 

Kunne det vært aktuelt å bruke anmeldelser fra lesere? For eksempel "utlyse" hvilke spill dere trenger anmeldt, og så publisere den best skrevne anmeldelsen av de dere får inn? Eventuelt skrive litt om på anmeldelsene om de ikke er gode nok?

Det virker å være flere og flere som har mye av det utstyret som trengs, og med eksklusiver histen og pisten er det også mye utstyr som kreves for å anmelde alt. Dette ville løst det problemet. Det ville samtidig generert mer trafikk på siden deres, da dere kan øke redaksjonelt stoff uten å øke nevneverdig på utgifter, og dermed også øke inntektene.

Bare en tanke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 4/25/2020 at 11:07 AM, Arodem said:

ingen har VR-headsett som støtter Alyx.

Dette finner jeg litt rart da HL Alyx støttes av omtrent alle PC VR sett på markedet, også de eldre settene som originale Rift og Vive og alle Windows Mixed Reality settene. Men kanskje ingen i redaksjonen har VR i det hele tatt? Bortsett fra Playstation VR da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...