Gå til innhold

Til alle dere som tror at Document.no er en legitim nettside


Flin

Anbefalte innlegg

Psykake skrev (4 minutter siden):

Du sa du ikke gadd å bruke mer tid på meg etter at du glatt unnlot å svare på hvorfor jeg var politisk korrekt ved å påpeke at Resett sin vinkling var tåpelig. Lurer veldig på hvorfor du mener det altså. Det eneste du skrev var at jeg var politisk korrekt og levde i en livsløgn, uten å begrunne hvorfor. 

Har jeg skrevet det?

Har du en kilde? Eller kommer du med fake news og mørkerødt grums fra ytre venstre sides mørkeste hjørner på nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Storm_Eagle skrev (3 minutter siden):

Har jeg skrevet det?

Har du en kilde? Eller kommer du med fake news og mørkerødt grums fra ytre venstre sides mørkeste hjørner på nettet?

Wops! Beklager så mye. Det var visst Vest. Det er så lett å gå i surr med dere som repeterer det samme mantraet igjen og igjen. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (11 minutter siden):

Wops! Beklager så mye. Det var visst Vest. Det er så lett å gå i surr med dere som repeterer det samme mantraet igjen og igjen. 

Så som jeg sa er du altså en som kommer med falske nyheter fra ytre venstres mørkerøde avgrums.

Som alle kan se så kan ingen ting som kommer fra Psykake lenger tas seriøst for h*n har kommet med falske nyheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (4 minutter siden):

Så som jeg sa er du altså en som kommer med falske nyheter fra ytre venstres mørkerøde avgrums.

Som alle kan se så kan ingen ting som kommer fra Psykake lenger tas seriøst for h*n har kommet med falske nyheter.

Jeg beklager. Jeg blandet deg med en annen. 

Dog festlig at du bruker ordet falske nyheter og mørkerød avgrums pga en feil, som jeg innrømmer og beklager for. 

Tydeliggjør igrunn bare poenget mitt med Document og dets støttespillere. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (7 minutter siden):

Jeg beklager. Jeg blandet deg med en annen. 

Dog festlig at du bruker ordet falske nyheter og mørkerød avgrums pga en feil, som jeg innrømmer og beklager for. 

Tydeliggjør igrunn bare poenget mitt med Document og dets støttespillere. 

Det er vel heller en illustrasjon på din retorikk mot de du ikke liker politisk.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (26 minutter siden):

Som sagt. Jeg blandet deg og en annen forumbrukerer som har samme standpunkt. Beklager feilen. 

Det endrer da ikke på hvordan du omtaler folk du ikke liker politisk:

Psykake skrev (22 timer siden):

Dritt strømmer til dritt. Det er bare å lese kommentarfeltene på disse alternative siden hvor hatet flommer i alle mulige retninger. 

Å kalle det for nyheter er et hån mot journalisme. 

 

Men nå vet "alle" oppegående mennesker hva agendaen til disse sidene er og man vet med en gang hva slags person man har me så gjøre når det blir linket til artikler fra disse sidene. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (24 minutter siden):

Det endrer da ikke på hvordan du omtaler folk du ikke liker politisk:

 

Jeg synes hat og folk som hater er dritt. Resett og Document bidrar til dette.  Noe som jeg beskriver i det jeg påpeker at Resett gjør et poeng av at NRK sier at gjerningsmannen er norsk når Kaveh ikke er etnisk norsk, men er pr definisjon like norsk som meg.  Når man så leser i kommentarfeltet og det står "send den kriminelle muslimen hjem" blir det ganske åpenbart hva slags agenda Resett har, og det er å spre hat mot mennesker med en annen hudfarge/etnisitet/religion. 

At jeg synes noe er dritt betyr ikke at jeg hater. 

 

Opplys meg gjerne om hvilket annet motiv Resett skulle ha hatt for å kjøre en slik vinkling. Hvilket poeng skulle de få frem? Skulle de bare melde om identiteten? Hvorfor da påpeke at "PK" media skriver at gjerningsmannen er norsk når han har utenlandske foreldre? 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 timer siden):

Jeg synes hat og folk som hater er dritt.

Men du er jo en som hater. Som du illustrerer helt tydelig i ditt innlegg med dine karakteristikker av alle folkene i en av Norges mest leste nettaviser.

  

Psykake skrev (2 timer siden):

Når man så leser i kommentarfeltet og det står "send den kriminelle muslimen hjem" blir det ganske åpenbart hva slags agenda Resett har, og det er å spre hat mot mennesker med en annen hudfarge/etnisitet/religion. 

Og når jeg leser i diskusjon.no så ser jeg slike som deg som kaller folk for "dritt", og hatere, og sier at de ikke er oppegående mennesker, og at de som skriver for nettavisen er et hån mot journalisme.

Hvordan i alle dager kan du komme til at det du skriver her ikke er hatefullt?

  

Psykake skrev (2 timer siden):

At jeg synes noe er dritt betyr ikke at jeg hater. 

Nei vel? La oss gjøre et lite forsøk da også kan du smake litt på det og se om du syns det er hatefullt eller ikke:

Sett inn jøder, kvinner, homofile, transer, muslimer, mørkhudede, eller hvilken som helst annen av deres yndlingsgrupper i "xxx"

  • xxx er noe dritt
  • xxx er noen dritt folk
  • osv.

Så hva syns du? Var det hatefullt eller ikke?

Personlig syns jeg ihvertfall at "xxx er noe dritt" er mer hatefullt enn "send den kriminelle xxx hjem".

  

Psykake skrev (2 timer siden):

Opplys meg gjerne om hvilket annet motiv Resett skulle ha hatt for å kjøre en slik vinkling. Hvilket poeng skulle de få frem? Skulle de bare melde om identiteten? Hvorfor da påpeke at "PK" media skriver at gjerningsmannen er norsk når han har utenlandske foreldre? 

Jeg vet ikke. Hva tror du var motivet til alle mediene som hang ut de katolske skoleguttene med Nathan Phillips?

Endret av Storm_Eagle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (17 minutter siden):

Men du er jo en som hater. Som du illustrerer helt tydelig i ditt innlegg med dine karakteristikker av alle folkene i en av Norges mest leste nettaviser.

  

Og når jeg leser i diskusjon.no så ser jeg slike som deg som kaller folk for "dritt", og hatere, og sier at de ikke er oppegående mennesker, og at de som skriver for nettavisen er et hån mot journalisme.

Hvordan i alle dager kan du komme til at det du skriver her ikke er hatefullt?

  

Nei vel? La oss gjøre et lite forsøk da også kan du smake litt på det og se om du syns det er hatefullt eller ikke:

Sett inn jøder, kvinner, homofile, muslimer, mørkhudede, eller hvilken som helst annen av deres yndlingsgrupper i "xxx"

  • xxx er noe dritt
  • xxx er noen dritt folk
  • osv.

Så hva syns du? Var det hatefullt eller ikke?

Personlig syns jeg ihvertfall at "xxx er noe dritt" er mer hatefullt enn "send den kriminelle xxx hjem".

  

Jeg vet ikke. Hva tror du var motivet til alle mediene som hang ut de katolske skoleguttene med Nathan Phillips?

 Du svarer ikke på det jeg spør om, som er forklaringen på hvorfor jeg synes det er dritt.  Hvis du mener jeg er hatefull, er det ikke så mye jeg får gjort med det. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hater og føler jeg forklarer dette på en forståelig måte. 

Jeg forklarer hvorfor jeg synes det er dritt at Resett vinkler det på den måten de gjorde. Min såkalte hatefulle reaksjon, er en reaksjon på noe som allerede er hatefullt. 

Hva  har dette med katolske skolegutter og andre medier å gjøre? 

 

Min påstand er at Resett i sin artikkel vinkler saken på en måte som gir grobunn for hat, noe som blir bevist i kommentarfeltet. 

Det synes jeg er en dritt ting å gjøre og jeg synes menneskene som skriver de hatefulle kommentarene, og de som støtter Resett, er noen dritt mennesker. 

Dritt, feige, ryggradløse  og hjernevaskede mennesker. Som har min sympati i stedet for mitt hat. Hat er energi jeg ikke tenker å sløse bort på slike mennesker. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Psykake skrev (På 15.5.2020 den 20.36):

Forstår ikke hvorfor det var viktig for allmennheten at det var Kaveh som slo ned Tommy Tee.

Etnisk/kulturelt opphav er kanskje den viktigste enkeltopplysningen for allmennheten fra slike hendelser. Dette fordi samfunnet må vite hva problemet er før tiltak kan rettes mot det. Det er en forskjell på om volden utøves av tilfeldige nordmenn, mot andre tilfeldige, enn om det er jentegjenger fra Bærum som plyndrer og banker opp innvandrere i Oslo. Uten denne spesifikke informasjonen, kan vi få inntrykk av at volden er et strukturelt problem i det norske samfunnet, når fakta er at problemet begrenser seg til en spesiell gruppe i et definert område. Uten slik informasjon, iverksettes uvirksomme tiltak over hele landet.

Volden i vestlige land i dag, er i all hovedsak importert. Innvandrergjenger plyndrer og lemlester nordmenn. Dette er rasistisk motivert vold mot nordmenn, sier tidligere forskningsdirektør ved Nobelinstituttet. 85 prosent av menn som dømmes for overfallsvoldtekter i Sverige, er født i utlandet.

Psykake skrev (På 15.5.2020 den 20.49):

Men når Resett gjør et poeng av at MSM melder om at Kaveh er norsk, når han faktisk er født i Norge og mest sannsynlig er norsk statsborger (jeg er ikke 100% sikker) , blir det både patetisk, gjennomskuelig og krampeaktig.

Den som er født i Norge av innvandrerforeldre er ikke norsk, ifølge kategoriseringen hos SSB. Nå ville ikke det være et stort poeng dersom mannen likevel var kulturelt norsk, det vil si oppfostret i det norske samfunnet. Men situasjonen i Norge i dag, er at vi har store fremmedkulturelle subkulturer, der barn født i Norge i disse fremmedkulturelle områdene, har blitt så lite eksponert for norsk kultur at de ikke kan snakke norsk når de begynner på skolen (denne artikkelen fra VG er 12 år gammel, i dag har det kommet over en halv  million nye innvandrere, og situasjonen er MYE verre). Derfor er selv mange født i Norge av innvandrerforeldre, å regne som fremmedkulturelle.

I flere bydeler i Oslo er opp mot 80 prosent av nyfødte i dag, barn av fremmedkulturelle. Dette har du nok vært uvitende om, selv om kildene jeg bruker her, er VG og Dagbladet, noe som illustrerer at du henter dine nyheter fra et ekkokammer. Ironisk nok er dere som er mest imot Document og Resett, de som har størst behov for slike alternative nyhetskilder.

Har du lest kildene jeg ga deg her? Eller er du redd for å bli informert? Ta utfordringen!

Lenke til kommentar
Miri skrev (39 minutter siden):

Etnisk/kulturelt opphav er kanskje den viktigste enkeltopplysningen for allmennheten fra slike hendelser. Dette fordi samfunnet må vite hva problemet er før tiltak kan rettes mot det. Det er en forskjell på om volden utøves av tilfeldige nordmenn, mot andre tilfeldige, enn om det er jentegjenger fra Bærum som plyndrer og banker opp innvandrere i Oslo. Uten denne spesifikke informasjonen, kan vi få inntrykk av at volden er et strukturelt problem i det norske samfunnet, når fakta er at problemet begrenser seg til en spesiell gruppe i et definert område. Uten slik informasjon, iverksettes uvirksomme tiltak over hele landet.

Volden i vestlige land i dag, er i all hovedsak importert. Innvandrergjenger plyndrer og lemlester nordmenn. Dette er rasistisk motivert vold mot nordmenn, sier tidligere forskningsdirektør ved Nobelinstituttet. 85 prosent av menn som dømmes for overfallsvoldtekter i Sverige, er født i utlandet.

Den som er født i Norge av innvandrerforeldre er ikke norsk, ifølge kategoriseringen hos SSB. Nå ville ikke det være et stort poeng dersom mannen likevel var kulturelt norsk, det vil si oppfostret i det norske samfunnet. Men situasjonen i Norge i dag, er at vi har store fremmedkulturelle subkulturer, der barn født i Norge i disse fremmedkulturelle områdene, har blitt så lite eksponert for norsk kultur at de ikke kan snakke norsk når de begynner på skolen (denne artikkelen fra VG er 12 år gammel, i dag har det kommet over en halv  million nye innvandrere, og situasjonen er MYE verre). Derfor er selv mange født i Norge av innvandrerforeldre, å regne som fremmedkulturelle.

I flere bydeler i Oslo er opp mot 80 prosent av nyfødte i dag, barn av fremmedkulturelle. Dette har du nok vært uvitende om, selv om kildene jeg bruker her, er VG og Dagbladet, noe som illustrerer at du henter dine nyheter fra et ekkokammer. Ironisk nok er dere som er mest imot Document og Resett, de som har størst behov for slike alternative nyhetskilder.

Har du lest kildene jeg ga deg her? Eller er du redd for å bli informert? Ta utfordringen!

Du er en fast leser av nettsidene og det du skriver er tydelig inspirert av det. Det er som Helge skulle ha skrevet det selv. 

 

Ufattelig mye irrelevant informasjon vedrørende denne saken. 

 

En artist som er norsk statsborger utøvde vold mot en annen artist som er norsk statsborger. 

NRK skriver at det er en norsk artist, noe som er fakta. Resett trenger  en ekstrem vinkling og anklager NRK for å være PK, når NRK kun har skrevet om fakta. 

Og Resett sauene biter på, som vanlig. Sirkelen er komplett. En norsk artist med utenlandske foreldre har utøvd vold og du linker til overfallsvoldekter begått av innvandrere for å lage et eller annet merkelig poeng om at innvandring er farlig. 

Kanskje holde deg til Document og Resett hvor slike logiske hopp er innenfor? At du i det hele tatt bruker ordet ekkokammer om VG/Dagbladet er jo helt vilt med tanke på at selve definisjonen på et ekkokammer er Resett og Document hvor alle er enige, og alle som er uenige er venstreeksteme landsvikere.  

 

Og før du skriver en ny vegg med svada. 

Bare les kommentarfeltet og analyser. Still deg følgende spørsmål: Er det overvekt av hatefulle kommentarer mot muslimer og innvandrere på et generelt grunnlag pga handlingene til denne norske artisten med iranske aner? 

Hvis ja =  Poenget mitt triumferer.

Hvis nei = Du lever i en annen virkelighet enn meg og vi kan umulig forstå hverandre. 

 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 5/17/2020 at 6:12 PM, Psykake said:

Du er en fast leser av nettsidene og det du skriver er tydelig inspirert av det. Det er som Helge skulle ha skrevet det selv. 

 

Ufattelig mye irrelevant informasjon vedrørende denne saken. 

 

En artist som er norsk statsborger utøvde vold mot en annen artist som er norsk statsborger. 

NRK skriver at det er en norsk artist, noe som er fakta. Resett trenger  en ekstrem vinkling og anklager NRK for å være PK, når NRK kun har skrevet om fakta. 

Og Resett sauene biter på, som vanlig. Sirkelen er komplett. En norsk artist med utenlandske foreldre har utøvd vold og du linker til overfallsvoldekter begått av innvandrere for å lage et eller annet merkelig poeng om at innvandring er farlig. 

Kanskje holde deg til Document og Resett hvor slike logiske hopp er innenfor? At du i det hele tatt bruker ordet ekkokammer om VG/Dagbladet er jo helt vilt med tanke på at selve definisjonen på et ekkokammer er Resett og Document hvor alle er enige, og alle som er uenige er venstreeksteme landsvikere.  

 

Og før du skriver en ny vegg med svada. 

Bare les kommentarfeltet og analyser. Still deg følgende spørsmål: Er det overvekt av hatefulle kommentarer mot muslimer og innvandrere på et generelt grunnlag pga handlingene til denne norske artisten med iranske aner? 

Hvis ja =  Poenget mitt triumferer.

Hvis nei = Du lever i en annen virkelighet enn meg og vi kan umulig forstå hverandre. 

 

 

 

Stilretting fra en skolelærer:

prøv mer konkret og opplysende argumentasjon. Mindre retoriske knep. Godta at kanskje de fleste bidragsytere i diskusjonen kan ha vesentlige poenger. Da blir diskusjonen mer spennende.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (2 timer siden):

Stilretting fra en skolelærer:

prøv mer konkret og opplysende argumentasjon. Mindre retoriske knep. Godta at kanskje de fleste bidragsytere i diskusjonen kan ha vesentlige poenger. Da blir diskusjonen mer spennende.

 

 

Hvor er du lærer da? Livets Harde Skole? 

 

Overfallsvoldetekter har lite med denne saken å gjøre, men du lever vel i samme virkelighet som resten av ekkokammeret. 

Zzzzzz

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Media i Norge er venstredreid og ute av stand til å gi en balansert, forstandig dekning av en rekke viktige saker, f. eks.USA og Trump. Journalistene utgjør en slags stamme, der gruppetenkningen er sterk og konformiteten høy. Derfor trenger vi en motvekt. Resett og Document er kanskje amatørmessige aviser, men de står i det minste på høyresiden. Det hilser jeg velkommen. 

Propagandaen i NRK, VG, Dagbladet osv. er til tider massiv, og mange mennesker er lett bytte, ute av stand til å gjennomskue løgnene og manipulasjonen. Store grupper blir også utestengt fra det offentlige rom, eller tør ikke si sin mening når de blir tilbudt en mikrofon i frykt for medias reaksjon.

Norge trenger redaksjoner som står på høyresiden, for å oppnå mer balanse og for å få frem ulike perspektiver og virkelighetstolkninger angående viktige samfunnsspørsmål. Det er viktig for demokratiet. 

At en nettavis som Document oppnår såpass mange lesere som de gjør, forteller noe om hvor stort behovet (og markedet) er for en avis som ikke er hemmet av politisk korrekthet. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (8 minutter siden):

Media i Norge er venstredreid og ute av stand til å gi en balansert, forstandig dekning av en rekke viktige saker, f. eks.USA og Trump. Journalistene utgjør en slags stamme, der gruppetenkningen er sterk og konformiteten høy. Derfor trenger vi en motvekt. Resett og Document er kanskje amatørmessige aviser, men de står i det minste på høyresiden. Det hilser jeg velkommen. 

Propagandaen i NRK, VG, Dagbladet osv. er til tider massiv, og mange mennesker er lett bytte, ute av stand til å gjennomskue løgnene og manipulasjonen. Store grupper blir også utestengt fra det offentlige rom, eller tør ikke si sin mening når de blir tilbudt en mikrofon i frykt for medias reaksjon.

Norge trenger redaksjoner som står på høyresiden, for å oppnå mer balanse og for å få frem ulike perspektiver og virkelighetstolkninger angående viktige samfunnsspørsmål. Det er viktig for demokratiet. 

At en nettavis som Document oppnår såpass mange lesere som de gjør, forteller noe om hvor stort behovet (og markedet) er for en avis som ikke er hemmet av politisk korrekthet. 

 

Enig at et moderne samfunn trenger et balansert mediebildet, men når det såkalte mediet baserer seg på fremmedfrykt og hat, blir det lite fruktbart. 

 

Mener du at Kaveh, som er født i Norge, ikke er ordentlig norsk i henhold til dine standarder? 

Ja eller nei, holder. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (6 minutter siden):

Enig at et moderne samfunn trenger et balansert mediebildet, men når det såkalte mediet baserer seg på fremmedfrykt og hat, blir det lite fruktbart. 

 

Mener du at Kaveh, som er født i Norge, ikke er ordentlig norsk i henhold til dine standarder? 

Ja eller nei, holder. 

 

Jeg er ikke opptatt av hvem som er norsk og ikke.

Jeg er ikke en fan av Document og Resett. Men jeg er glad for de er der, til tross for feilene de gjør. Også NRK og VG skriver stygge ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (4 minutter siden):

 

Jeg er ikke opptatt av hvem som er norsk og ikke.

Jeg er ikke en fan av Document og Resett. Men jeg er glad for de er der, til tross for feilene de gjør. Også NRK og VG skriver stygge ting.

Det er troverdigheten jeg synes disse sidene sliter med. Det og en åpenbar agenda som de påstår andre medier har. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...