Gå til innhold

Problemer med HDR på en ny tv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kaffeleif skrev (3 minutter siden):

Etter at vi kjøpte oss 4k-TV med HDR føles det ut som om det lagger mer i enkelte spill på ps4 (standard). Er dette et kjent fenomen, eller er det bare noe jeg innbiller meg? Skjønner ikke helt hvorfor TVen skal påvirke ytelsen.

Har du en HDR-game mode?

Hvilken TV?

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (55 minutter siden):

Tror ikke det er mulig å skru sv HDR/Dolby Vision på noen moderne TV.....

Kan skru av HDR i menyen på pc spill, vet ikke hvordan det er på konsoll. Har aldri falt meg inn å skru det av. hehe

 

 

edit: Bare å gjøre motsatte av how to enable HDR on PS4 antar jeg. 

On your PS4 go to [Settings] > [Sound and Screen] > [Video Output Settings]. In the Video Output Settings menu, set the HDR and Deep Colour output settings to Automatic. For Video Streaming Applications, check the content is HDR enabled.8. okt. 2019

Endret av barezell
Lenke til kommentar
23 hours ago, Kaffeleif said:

Denne Samsung 65" Q82R 4K UHD QLED Smart TV QE65Q82RAT (2019)

TVen er satt på HDR mener jeg ja. Men testet med å skru den av, uten av det ble noe merkbar forskjell.

Litt off-topic, men denne TV'en er betraktelig nedsatt i pris nå. Kanskje du kan få rabattert den på noe vis?

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/51047/samsung-65-q82r-4k-uhd-qled-smart-tv-qe65q82rat-2019?sap-outbound-id=2EDFAA58D0094D5CBBEA62FE593F82568319745F&utm_source=SAPHybris&utm_medium=email&utm_campaign=1232-NO-2020-17-Green-Weekend

 

Endret av Kaffekong1
Lenke til kommentar
Kaffeleif skrev (På 22.4.2020 den 12.46):

Spillmodus er på. Heller ikke input lag som er problemet, er bildet ut som hakker. Merker det spesielt i FF15.
Nå kan det godt hende at dette var et problem før også, og at jeg bare innbiller meg ting, men føles ut som om det har blitt værre med ny TV.

Kjøpte du større TV? Høres ut som at du sliter med at innholdet du spiller er 30 fps. Er mer tydelig jo større skjerm du har. Kanskje du hadde på noe interpolering av frames på din gamle TV? Da ser innholdet til å gli jevnere enn det faktisk er. Kan skru på noe som heter TruMotion på min LG, og da ser det ut som at det er flere frames enn det faktisk er. Men man får høyere input lag av det, og det er ment for video. Mange liker det ikke (Soap Opera Effect blir det omtalt som).

Om du vil leke med å skru det på på din Samsung, så tror jeg det heter Auto Motion Plus eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
On 4/22/2020 at 8:36 PM, barezell said:

Ikke reagert ved HDR på standard playstation jeg heller. 

Prøvd å skru av HDR da? sett om det føles bedre?

Har prøvd det tidligere, uten at jeg merka noe stor forskjell.

 

9 hours ago, Kaffekong1 said:

Kjøpte den under forrige black friday, så fikk den for en god pris (håper jeg) :)  

 

5 hours ago, MrMarbles said:

Kjøpte du større TV? Høres ut som at du sliter med at innholdet du spiller er 30 fps. Er mer tydelig jo større skjerm du har. Kanskje du hadde på noe interpolering av frames på din gamle TV? Da ser innholdet til å gli jevnere enn det faktisk er. Kan skru på noe som heter TruMotion på min LG, og da ser det ut som at det er flere frames enn det faktisk er. Men man får høyere input lag av det, og det er ment for video. Mange liker det ikke (Soap Opera Effect blir det omtalt som).

Om du vil leke med å skru det på på din Samsung, så tror jeg det heter Auto Motion Plus eller noe sånt. 

Forrige var på 40 tommer, så denne er betraktelig større. Samme avstand fra soafaen. 
Kan godt være som du sier, at det bare merkes bedre på den nye. Klarer ikke helt å skjønne hva annet det kan være. Kan prøve å endre på interpolering neste gang jeg spiller, men utifra den effekten det gir tviler jeg på om jeg vil like det.

 

Lenke til kommentar

PS4 har en hdr feil husker ikke helt hvilken av colur space den har som var nærmest riktig på test bilder. Ikke den første ivertfall.

Den Black crusher finere detaljer . Samsung sine lcd tvs klarer ikke å skille lyse partier og mørke partier samtidig så bildet blir utvasket desverre. Kan jukse med et lys Bak skjermen for å lure iris til å lukke seg forter men ser så billig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...