Gå til innhold

Chromecast audio reciever, smart eller snart utdatert?


Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en reciever som har nettverk og Chromecast støtte. 

Lyd via Chromecast har fordeler som bedre lyd m.m. i forhold til blåtann. 

Så bekymrer jeg meg litt over om man opplever det samme som på smart TV, at enheten ikke lenger er smart om 4-5 år. Altså at støtte for Chromecast og nettverkstjenester da er borte. 

Jeg liker å ha alt i en reciever, samtidig som den kommer til å bli brukt i 10 år eller mye mer. Med nettradio tenkte jeg å bruke noen radiostasjoner der, siden det gir bedre lyd enn via DAB radio. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Google Home i alle rom, som brukes også for musikk fra Spotify eller nettradio. På kjøkken/bad/soverom er det grei nok lyd fra GH Mini/Hub. For å få bedre lyd i stuen, caster jeg all medielyd fra en GH Mini i stuen til et par Harman Kardon Omni 10+ som er satt opp i stereopar fra H/K-appen. Funker helt flott, har aldri opplevd hverken kommunikasjonsproblemer eller dårlig lydkvalitet. Velger musikk, volum opp/ned etc ved å snakke til GH Mini. GH Mini styrer også min Samsung TV med talestyring, og Philips Hue belysning.

Uansett, dette er teknologi som utvikles raskt. Selv om jeg håper dette kan vare en stund, ser jeg ikke bort fra at jeg har byttet til noen annet om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...