Gå til innhold

Rtx 2060 super blir veldig varm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjennomsnittet for alle slags GPU er 75 - 85 grader. Ved spilling er vel dette å anse som normalt. Jeg kan alltid huske å hatt rundt 80 grader på mine GPU ved spilling. Uansett hvilken type.

Jeg tviler ikke på at man kan forbedre dette, men hvis du har bra luftstrøm i kabinettet så er det nok sånn det skal være.

Endret av djgudleif
Lenke til kommentar
Baltusmaltus skrev (1 time siden):

Kjøpte meg nylig en ny pc med 2060 super gpu. I flere spill ser jeg at temperaturen på det stiger til 86 grader. Er dette uheldig for kortet og uvanlig høyt?

Helt normalt, 2060 super har en maks temp og kan stige opp til 89 grader, avhengig av åssen kjøler den har.

Det er høyt, men ikke uvanlig høyt.

Regner med kortet har blower-kjøler?

Lenke til kommentar
Baltusmaltus skrev (2 timer siden):

Åje, tenkte først sånn kjøler med en vifte, som sender ut varmen bak.

Uansett, du kan sette på en litt mer aggressiv viftekontroll i f.eks. MSI Afterburner for å få ned temp. Med det sagt, er det ikke noe fare med temperaturen, så ikke en nødvendighet :) 

Lenke til kommentar

I denne testen er max temperaturen 74 grader

https://www.tomshardware.com/reviews/gigabyte-rtx-super-2060-windforce-gaming-oc/4

Kjører du på standard setting, altså du har ikke valgt høyere clock eller andre settinger?

Og kjører du kjølingen slik den er fra fabrikk?

Har du tatt eventuell innpakkings plast vekk fra kjøleren?

En mulig forklaring er at det er varmt inne i pc, pga lite kabinett vifter, eller at de kjøres for sakte.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Jeg ville gått inn i bios og sett på hvordan kabinett viftene er konfigurert. Du kan også sjekke hvor mange kabinettvifter du har og om de er PWM kontrollerte (tilkoblet med 4 pins kontakt). Noen pc'er har vel bryter på kabinettet for manuell justering istedet for automatisk temperatur kontroll.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...