Gå til innhold

Hvis jeg bytter forsikring fra Gjensidige 1mnd/et par uker før utbetaling av kundeutbytte, mister jeg retten på det da, eller?


Anbefalte innlegg

Har vært kunde hos Gjensidige i en årrekke nå, men vurderer sterkt å bytte da de har blitt så utrolig dyre. Men, nå er det slik at de har jo utbetaling av kundeutbytte i løpet av mai/juni mnd., så hva skjer med det dersom jeg skulle finne på å bytte forsikringsselskap innen utbetalingen av kundeutbyttet? Får jeg fremdeles utbetalt det, eller blir det forkastet? Noen som har vært borti det før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, kremt said:

Dette er bare noe dritt de lokker med egentlig. Man blir til og med skattet for dette beløpet, de kunne jo bare satt ned prisen til realistiske nivåer til å begynne med.

Nå er det Gjensidige Stiftelsen som deler ut dette utbyttet, og ikke Gjensidige selskapet, så det er nok ikke så enkelt...

Lenke til kommentar
2 hours ago, Dubious said:

Jeg vet det

Og uansett, begge deler er penger en får utbetalt, så aner ikke hva du vil få fram

 

Forskjellen er at for aksjeutbytter spiller det ikke så stor rolle om du selger aksjen dagen før eller etter vedtak om utbytte, fordi kursen går ned tilsvarende utbyttet.

For dette kundeutbyttet, som ikke knytter seg til aksjer, får du ikke en slik kompensasjon. Det er derfor viktig å opprettholde kundeforholdet til dagen etter at utbyttet blir vedtatt.

Lenke til kommentar
Geirr skrev (8 timer siden):

 

Forskjellen er at for aksjeutbytter spiller det ikke så stor rolle om du selger aksjen dagen før eller etter vedtak om utbytte, fordi kursen går ned tilsvarende utbyttet.

For dette kundeutbyttet, som ikke knytter seg til aksjer, får du ikke en slik kompensasjon. Det er derfor viktig å opprettholde kundeforholdet til dagen etter at utbyttet blir vedtatt.

Jeg kommenterte på prisen på forsikringen, ikke bare utbyttet

TS vil bytte forsikring fordi den er så dyr, men er den egentlig så dyr når man regner med utbyttet?

Lenke til kommentar
Seawanderer skrev (1 time siden):

Et annet spørsmål...

Hvis jeg bytter f.eks til If, også oppretter jeg en skademelding første dag, vil If da være behjelpelig med skaden, eller? Har nemlig et tak med vannlekkasje...

Du skal straks melde skaden til det forsikringsselskapet hvor boligen er forsikret når du oppdager skaden. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke sikkert man får utbetalt kundeutbytte fra gjensidige i år

https://www.gjensidige.no/privat/kundefordeler/kundeutbytte/kundeutbytte-2020

På grunn av koronaviruset har myndighetene oppfordret aksjeselskaper som oss til å vente med å betale ut aksjeutbytte til eierne våre. Det betyr at det foreløpig heller ikke finnes penger som Gjensidigestiftelsen kan dele ut videre til skadeforsikringskundene våre i form av kundeutbytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...