Gå til innhold

Call of Duty: Warzone sliter ennå med juks


Anbefalte innlegg

Smultring77 skrev (Akkurat nå):

ok ... men er ikke mye av utfordringen da fikset av spilleren selv ?

I utgangspunktet korrekt, men for konsoll-spillere så er visst dette veldig mye arbeid.. ?
Grunnen for at den er aktivert som standard er at man enklere / fortere skal møte motstandere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko. skrev (5 minutter siden):

I utgangspunktet korrekt, men for konsoll-spillere så er visst dette veldig mye arbeid.. ?
Grunnen for at den er aktivert som standard er at man enklere / fortere skal møte motstandere.

SERR ??? 

hahaha da skrur jeg jo bare den av neste gang jeg spiller. 

Det vil også si at alle i tråden som er lei folk som cheater da spess på pc eller at de med pc har bedre forutsetninger ... for å fikse en god del av det så bare trykker de den av ... Steike meg. 

Lenke til kommentar

 

Smultring77 skrev (11 minutter siden):

vil tro at jeg på ps4 da kanskje har det bedre av å spille mot dem som også stort sett bruker håndkontroll ?

Det vil du nok sannsynligvis, men igjen det kan ta litt lengre tid før du finner en kamp. Kanskje ikke nå, men på sikt, så er du hvertfall klar over den problematikken :) 

Lenke til kommentar

Dette med at kontrollere ikke kan måle seg med mus og tastatur stemmer jo ikke.

Det har seg heller slik at en er bedre med det ene, andre med det andre.

To personer med samme skill nivå vil jo ligge likt, da de er nøyaktig like gode.

Det som gjør at folk kommer med påstanden er nok at det er langt flere casual spillere på konsollene, som bringer nivået ned en del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
slæsk skrev (17 timer siden):

Nei, de banner ikke folk som uten grunn.

Det å bruke hacks er imot retningslinjene og fører til utestengelse, så enkelt er det.

Det finnes nok alltid false positives. Folk kan bli bannlyst helt uten grunn fordi programvaren som oppdager juksing ikke er perfekt.

seth_vacn skrev (13 timer siden):

Tror hacking er en greie blandt de unge, snakket med nevøen til samboeren som klagde på at han hadde blitt bannet pga juksing og ikke skjønte hvorfor da alle kompisene hans gjør det. Han er 12 år.

Skal innrømme at også jeg gjorde den en gang.. Lærte jo noe ut av det da: ALDRI installer eller bruk en cheat.. Om jeg hadde gjort det igjen med kontoen jeg nå har på Steam så ville det kostet meg flere tusen kroner.. 

Saken er jo at barn i den alderen ikke har lært seg konsekvenser.. Så det blir nok en kalddusj når man opplever å bli bannet, men like godt en viktig erfaring i livet: en kan ikke jukse seg til topp. 

Smultring77 skrev (11 timer siden):

SERR ??? 

hahaha da skrur jeg jo bare den av neste gang jeg spiller. 

Det vil også si at alle i tråden som er lei folk som cheater da spess på pc eller at de med pc har bedre forutsetninger ... for å fikse en god del av det så bare trykker de den av ... Steike meg. 

Grunnen til at Cross-play er en greie er fordi spillene dør ut etter kort tid. Call of Duty bruker ikke dedikerte servere noe som gjør at spillene langsomt dør ut på PC, mens på konsoller er det ofte en del som fremdeles spiller flere år etter.. Så det hjelper, og stimulerer spillerbasen på en positiv måte, men det betyr også at det blir mer juksing. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Dette er jo medaljens bakside når det kommer til "Free-2-Play" modellen. Når noe er gratis så er naturligvis også terskelen for juks mye lavere da du i utgangspunktet ikke har investert noe som helst i spillet. Og skulle du bli bannlyst så er det jo en smal sak å smelle opp en ny konto og sånn er det jo bare å fortsette i det uendelige. Kombinasjonen av et spillet blir umåtelig populært og at det er "Free-2-Play" skaper jo et kjempestort marked for cheats, hacks og exploits.

Nå er det ikke sånn at det ikke eksisterer juks på andre ikke Free-2-Play spill men så fort en konto blir flagget og bannlyst der så vil det nå hvertfall ofte være litt verre å måtte svelge det faktum at du må punge ut for spillet på nytt hver gang det skjer og på den måten så tjener forsåvidt spillselskapet litt penger på det hele også kontra det at de bare taper spillere fordi folk går lei all juksingen.

Det er jo også et nokså håpløst scenario for utviklerne. Dette blir jo en ren "katt og mus" lek hvor det går mye tid og ressurser i et forsøk på å ta de som jukser, samtidig som mengden spillere  gjerne ikke øker med tiden og flere fort faller fra om juksingen blir for utbredt. Man har fryktelig begrenset med tanke på verktøyer til å håndtere dette. Hvordan skal de forhindre at en bannlyst spiller ikke bare oppretter en ny konto og fortsetter med juks rett etter at de har blitt kastet ut?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
1 hour ago, Omnia vincit amor said:

Grunnen til at Cross-play er en greie er fordi spillene dør ut etter kort tid.

 

Det er vel også en greie fordi vi i 2020 ikke ser noen videre god grunn til å segmentere folk basert på plattform? Om Ola, Fredrik, Kari og Nina alle er venner og vil spille sammen. Ola foretrekker Xbox, Fredrik foretrekker PC, Kari foretrekker PlayStation og Nina egentlig ikke spiller så mye men får låne en PlayStation så er det jo bare fint og flott at verden sakte men sikkert beveger seg dit at alle skal få spille sammen på tvers av plattformene de måtte sitte på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (Akkurat nå):

Var det ikke COD artikkelen handlet om?

Jepp, det du quotet var relatert til at noen mente på at PC-spillere hadde fordel over CoD spillere pga mus og tastatur, så viser det seg at PC-brukere kobler opp kontroller på PC slik at de også får denne "autoaim/aim assisten". :)

 

Lenke til kommentar
20 hours ago, slæsk said:

Aim assist er langt ifra det samme som auto aim.

Konsollspillere har heller ikke aimbots, wallhacks og annet tull som pc spillere bruker, noe som er grunnen til at konsollspillere blir irriterte.

Det kan være noe av grunnen. Men det er veldig mange som banner og sverter PC spillere opp i mente når jeg dreper dem, og jeg jukser ikke.
 

Har kanskje mer med at konsollspillere har en inputlag på minimum 10-20ms, 10-60fps på 50/100hz og bruker en kontroll.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Merko. said:

Jepp, det du quotet var relatert til at noen mente på at PC-spillere hadde fordel over CoD spillere pga mus og tastatur, så viser det seg at PC-brukere kobler opp kontroller på PC slik at de også får denne "autoaim/aim assisten". :)

 

Det har jeg aldri sett noen gjøre i COD. Og at det er en fordel i Apex er egentlig helt irrelevant.

Lenke til kommentar
Merko. skrev (19 timer siden):

I utgangspunktet korrekt, men for konsoll-spillere så er visst dette veldig mye arbeid.. ?
Grunnen for at den er aktivert som standard er at man enklere / fortere skal møte motstandere.

Prøvde å slå av på boksen i går, men fikk beskjed om at jeg måtte ha det på. Søkte på nettet etterpå og ser ut som det ikke er mulig å slå av på Xbox

Lenke til kommentar
major_stuen skrev (Akkurat nå):

Prøvde å slå av på boksen i går, men fikk beskjed om at jeg måtte ha det på. Søkte på nettet etterpå og ser ut som det ikke er mulig å slå av på Xbox

Ok merkelig.
Har ikke forsøkt selv, men står jo dette i artikkelen.

Sitat

Spillere har mulighet til å slå av krysspilling i spillet, men som Eurogamer peker på forsøker spillet å fraråde spillere å gjøre dette via en melding hvor det «sterkt anbefales» å aktivere krysspilling på grunn av det store antallet spillere som kreves i modusen.

På konsoll kan spillere også ofte oppleve å ikke finne kamper dersom man deaktiverer funksjonen, og da får man opp et annet vindu med ny anbefaling om å aktivere den.

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (9 timer siden):

Dette med at kontrollere ikke kan måle seg med mus og tastatur stemmer jo ikke.

Det har seg heller slik at en er bedre med det ene, andre med det andre.

To personer med samme skill nivå vil jo ligge likt, da de er nøyaktig like gode.

Det som gjør at folk kommer med påstanden er nok at det er langt flere casual spillere på konsollene, som bringer nivået ned en del.

Kommer aldri til å være enig slike utspill. To personer med samme skill nivå er like gode uansett platform. Her er vi enig :) 

Om det er flere casual spillere på konsoll er jeg ikke sikkert på. Men kan støtte opp under argumentet om det kun gjelder fps sjangeren.

Jeg må spørre fordi jeg lurer helt ærlig på hva du mener og har ikke som mål å krangle/kverulere. 

 

Hvordan kan den gjennomsnittlige spilleren som har noen få cm bevegelses rom på tommelen sikte like god som en med lav sens med en musmatte 0.5 kvm? Samme spørsmål om gjennomsnittlige proff spillere.

Gjelder argumentet med eller uten auto-aim tatt i betraktning?

 

Slik jeg ser det spiller noen fysiske lover som spiller inn her over hvor presis man kan være med et gitt bevegelses-rom. Der man klarer å være mer presis med større bevegelse-rom. Som du hører er jeg ingen fysiker eller matematiker men det virker helt åpenbart for meg at mus har fordel over stick på kontroller. Setter pris på mot saklige argumenter. Ikke at 1 person har vunnet en turnering med en kontroller over mus spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko. skrev (11 minutter siden):

Ok merkelig.
Har ikke forsøkt selv, men står jo dette i artikkelen.

 

Prøvde igjen nå. Hele Warzone "tabben" er grået ut og det står enable crossplay to continue 

Ifølge internett er det bare på PS4 man kan slå av, merkelig ja

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar
4 hours ago, Merko. said:

Nei, hvordan skulle du ha sett det? Er du flue på veggen hos de millioner av spillerne der ute? :)

Ved siden av nicket i lobby I MP står det et merke for om du spiller på Xbox, PS eller PC, samt et ikon for om du bruker mus eller kontroll. Derfor kan du sjekke hva hver spiller bruker for oppsett før hver match. Jeg har sett flere som bruker mus på konsoll, men aldri omvendt.

Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (1 time siden):

Ved siden av nicket i lobby I MP står det et merke for om du spiller på Xbox, PS eller PC, samt et ikon for om du bruker mus eller kontroll.

Ok, det var jeg ikke klar over.
Da er det nok bare snakk om tid før det blir "populært" med kontroller på PC også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...