Gå til innhold

Hvordan bør du forberede deg til jobbintervju? Her er ekspertenes råd [Ekstra]


Anbefalte innlegg

  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det er fint og flott at de deler det som de ønsker å få ut av avtalen ved å ansette. Men dette er en tosidig avtale som skal gavne begge parter. Mentaliteten om at en jobbsøker skal kunne alt om et selskap synes jeg tilhører en tid hvor abridstakere skulle stå med en lue i hånden og tigge etter jobber. Sånn er ikke verden idag.

Her er nødvendig kompetanse det som er ønskelig og da er det ikke alltid like relevant å kunne alt om selskapet man potensielt skal begynne i. Begynner du som sykepleier på et sykehus er ganske likegyldig hva du om historikken for hvorfor sykehuset ble bygget der det er. Det er ikke dette som gjør deg til en god sykepleier.

Tilsvarende er det også i it bransjen. Det finnes utrolig mange jobber som ikke er avhengige av å kunne markedet man jobber i, men krever en teknisk kompetanse.

Sitter jeg på førstelinje support, så må jeg kunne svare på hvorfor skriveren ikke fungere. Ikke legge ut om selskapets markedstratier igjennom de 10 siste årene.

Tror derfor det kan være like så viktig tips til de som leter etter kompetanse: forstå kompetansen du skal finne, sånn at du ikke må lete etter folk med den kompetansen du har, når det ikke nødvendigvis er den rette kompetansen dere trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...