Gå til innhold

Her begynner Volvos elektriske framtid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JØI skrev (På 19.4.2020 den 11.59):

Den Store Våte Drømmen er jo en XC90 med 120kWt batteripakke.

…mens det lønnlige håpet til resten av oss er en V60 Recharge med 60kWt++ batteri.

Alternativt en V70 Recharge med 80kWt++ batteri. Samt takskinner og tilhengerfeste, naturligvis. 

Men nei – ikke om det så snør i helvete blir bompenger på Gjallarbrú tenker bilindustrien lage noe slikt. 

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Dovreekspressen said:

Ikke bare går elbilen på polsk kullkraft, nå lager de pinadø batteriene med samme kraftkilde. Elbilen er roten til alt vondt, korona inkludert.

Takk for litt underholdning på en ellers treg søndag ? Tenk hvis bilen hadde kommet med 5G - en rullende koronabombe som lukter av polsk kull langt vei, ikke sant?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja, 300-serien var vel starten og den tror jeg var basert på DAF-design. Men disse ble vel produsert i Nedcar-fabrikken i Nederland og ikke i Belgia?

Tror at Volvo nå produserer veldig mye av mellomstørrelsebilene i Gent, også 60-serien.

Lenke til kommentar
On 4/19/2020 at 1:50 PM, 1P4XZQB7 said:

…mens det lønnlige håpet til resten av oss er en V60 Recharge med 60kWt++ batteri.

Alternativt en V70 Recharge med 80kWt++ batteri. Samt takskinner og tilhengerfeste, naturligvis. 

Men nei – ikke om det så snør i helvete tenker bilindustrien lage noe slikt. 

Ikke bare batteristørrelsen som har noe å si da, må jo og få bilene effektive på andre måter.

En Tesla Model 3 har jo mye lengere rekkevidde med sitt 75kWh batteri enn Audi E-Tron har med 95kWh batteri feks. Så er flere ting som må stemme enn batteristørrelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Ja Volvo har vel meldt at den skal komme, men det går nok et par år.

Md 120kWt batteripakke? (Burde hatt 180kWt men det er i overkant mye å håpe på de neste 15 årene). 

Lenke til kommentar
29 minutes ago, JØI said:

Jeg forholder meg ikke ti lystløgnere sine uttaleser. Ikke du, men Musk. 

 

https://elonmusk.today/

 

https://mobile.twitter.com/RoboTaxiBot/status/1252261435054469125

Musken sier mye rart, men står på nettsiden til Tesla at Cybertruck skal få rekkevidde på 800km. Som en svær pickup må den nok ha oppimot 200kWh batteri for å klare dette.

https://www.tesla.com/no_no/cybertruck

Og Roadstern får 1000km rekkevidde, så må ha svært batteri der og. 

https://www.tesla.com/no_NO/roadster

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
5 hours ago, Complexity said:

Ikke bare batteristørrelsen som har noe å si da, må jo og få bilene effektive på andre måter.

En Tesla Model 3 har jo mye lengere rekkevidde med sitt 75kWh batteri enn Audi E-Tron har med 95kWh batteri feks. Så er flere ting som må stemme enn batteristørrelse.

Er det et sjokk at en 320 bruker mindre enn en X5? Forbruk er ikke alt her i verden.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, kremt said:

Er det et sjokk at en 320 bruker mindre enn en X5? Forbruk er ikke alt her i verden.

Poenget mitt er bare at batteristørrelsen er ikke alt. Model X bruker vel mindre strøm enn E-tron enda Model X er en like stor (og mye gamlere) bil f.eks.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...