Gå til innhold

Oppgradere gaming PC


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 5 år gammel pc med disse specsene:

CPU: AMD 8350 black edition 3,4ghz

GPU: Radeon r9 290

Minne: 2x4GB vengence RAM

Et 5 år gammelt asus motherboard

Jeg ser etter å skifte ut disse delene med noe nyere. Tenker i5 prossesor, og et gtx 1660 super skjermkort. Spiller for det meste CS:GO men liker å ha muligheten til å spille de fleste spill. Er det noen anbefalinger til diverse GPU, CPU, RAM og spesielt et bedre hovedkort? Har et budsjett på 8000kr så tenker at jeg har litt rom å spille på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Anbefaler deg å gå for AMD istedet for intel nå, da AMD gir mere bang for the buck.

Forslag til komponenter:

Ryzen 3600 (kjøler inkludert)

Asus ROG Strix B450-E Gaming

Corsair 16GB ddr 4 3200 RAM

GTX 1660 super er et duganes kort så lenge du ikke har tenkt å spille med 1440p oppløsning.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
J0QQV65R skrev (15 timer siden):

Har sett litt på fps forskjeller mellomg 1660 super og 2060. Basert på de så ser det vertfall ut som at prisforskjellen på 1500kr ikke er verdt det. Kan hende jeg tar feil...

Hvis du leste det jeg skrev nevnte jeg at RTX 2060 har støtte for dlss 2.0, noe 1660 super ikke har.

Hvorfor er dette viktig?

DLSS 2.0 bruker artificial intelligence til å rendre supersampling. Siden den bruker AI learning, så kan denne funksjonen lett implementeres i alle kommende spill som har DirectX 12 ultimate, som jeg regner med vil bli den nye standarden etter DirectX 12.

Poenget med DLSS 2.0 er at den bruker tension cores (dette har kun RTX kortene), som avlaster skjermkortet. Resultater er at man får omlag 40% mer ytelse enn uten dlss 2.0. 

2060 super er derfor ikke bare 10% kraftigere, men hele 50% kraftigere i fremtidige spill som støtter dlss 2.0.

Om spill i dag med DirectX 12 får denne funksjonen gjenstår å se, men det er ikke umulig.

Men det man med sikkerhet kan si er 3 ting:

- Flere spill vil få døss 2.0, et spill jeg vil bli overrasket om ikke får dette ganske snart er kommende Cyberpunk.

- 2060S vil ha omtrent 50% bedre ytelse enn 1660 super i kommende spill med dlss 2.0.

- 2060S vil ha en langt bedre verdi på bruktmarkedet i fremtiden, pga dlss 2.0 (du vil derfor få mer igjen for 2060 når du skal selge en gang i fremtiden).

Som er grunnen til at jeg mener 1660 super er et dårlig kjøp, dersom man ser frem i tid :) 

Jeg ville iværtfall gått for 2060 super fremfor 1660 super. Ikke at 1660 super er et godt kort (for all del), men jeg tror 2060 vil holde lengre i verdi :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...