Gå til innhold

Tesla kan kjøre fra konkurrentene på grunn av koronakrisen


Anbefalte innlegg

Sturle S skrev (28 minutter siden):

Han seier òg at til dømes hjulopphenget er av ein kvalitet du vanlegvis berre ser på mykje dyrare bilar.  Han har igrunn ikkje mykje negativt å seie i det heile.

Ver forsiktig med å samanlikne med VW og Toyota, for då går hatarane her amok.  VW har med vilje drepe mange tusen menneske med utsleppsjuks.  Toyota er dømde av Forbrukartilsynet for villeiande marknadsføring når dei påstår at hybridane ladar seg sjølv med gratis energi.  Massemord og svindel er greitt, men ein liten lakkfeil på ein elles fantastisk bil, det skal ein takast hardt for.

Iallefall underholdende å se hvor mye polarisert diskusjon som kommer etter Tesla artikler på TU? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Marzo said:

Tesla solgte 2.034 stk biler av totalt salg på 701.362 stk...

Litt vel langt å si at det danker ut lokale produsenter?

2034 Model 3 av totalt 10324 elbilar.  Tek du med gammaldagse eksosbilar (som stuper i både sal og marknadsdelar), mopedar, syklar og Bratwurst får du sjølvsagt eit anna resultat, men dei marknadane er ikkje Tesla i.

 

Ingen tyske modellar av moderne bilar sel like godt som Tesla Model 3.

Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (57 minutter siden):

Korleis var det då du fekk utlevert ein Tesla då?  Eller har du ingenting å samanlikne med?  Tesla tilbyr at du kan levere attende bilen fleire dagar seinare om du ikkje er nøgd, slik at du både kan prøvekøyre bilen, undersøkje bilen under andre lysforhold og få hjelp av andre til å undersøkje bilen.  Fekk du det same tilbodet då du fekk utlevert den bilen du kjøpte?

Var mye rare spørsmål. Nei, jeg vet at om bilen min hadde vært full av riper og løse deler så hadde de fikset det eller gitt meg en ny. Jeg trenger ikke å få opplyst om sånne selvfølgeligheter. Og de som har benyttet Teslas "garanti" blir ofte møtt med en vegg av vanskeligheter og frem og tilbake til forhandler i det uendelige.

Grunnen til at andre produsenter ikke med vitende å vilje leverer ut biler med gedigne skavanker er at de fleste kjøpere er rasjonelle og vil velge et annet merke om kvalitet og service står til stryk. For Tesla er det mer vanlig at kundene begynner med "Elsker bilen",men <lang liste med feil som ville gjort 80-tallets Yugo-fabrikker flaue>. Kundetilfredshetsundersøkelsen viser at Tesla ligger på desidert jumboplass, samtidig som lojaliteten er skyhøy. Derfor holder de på som de gjør. Problemet er at normale bilkjøpere som ikke er Musk-fans vil tenke seg godt om. Og det er det man ser resultatene av nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, uname -l said:

Derfor holder de på som de gjør. Problemet er at normale bilkjøpere som ikke er Musk-fans vil tenke seg godt om. Og det er det man ser resultatene av nå. 

Dersom den kraftige salsauken, og det faktum at mange kundar skiftar til Tesla i land med stor bilproduksjon, er resultatet av at kundane tenkjer seg godt om, er jo det svært godt nytt for selskapet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (42 minutter siden):

2034 Model 3 av totalt 10324 elbilar.  Tek du med gammaldagse eksosbilar (som stuper i både sal og marknadsdelar), mopedar, syklar og Bratwurst får du sjølvsagt eit anna resultat, men dei marknadane er ikkje Tesla i.

 

Ingen tyske modellar av moderne bilar sel like godt som Tesla Model 3.

Tesla-fans er flinke på sånne ting. Litt som at man er verdens beste lengdehopper i klassen 37-38 år og mangler én arm og er skallet.

Kjekt å ty til når man har 2 promille av bilsalget.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Sturle S said:

2034 Model 3 av totalt 10324 elbilar.  Tek du med gammaldagse eksosbilar (som stuper i både sal og marknadsdelar), mopedar, syklar og Bratwurst får du sjølvsagt eit anna resultat, men dei marknadane er ikkje Tesla i.

 

Ingen tyske modellar av moderne bilar sel like godt som Tesla Model 3.

Du kaster rundt deg med ord som danker ut, stuper og gammeldagse uten å ha det minste innsyn i hva du snakker om.

Innlegget ditt viser at du er mer opptatt av å lese Tesla blogger enn å se data på hva som faktisk skjer.

Å se på en måned isolert sett er det kun Tesla guttene som gjør, og det må de for å lete etter positive overskifter.

I det tyske markedet var det e-Golf som var den mest solgte elektriske bilen i første kvartal.
Tesla kom faktisk på 3. plass.

1. e-Golf 4.119 stk
2. Renault Zoe 4.095 stk
3. Tesla Model 3 2.901 stk

Dette til tross for at e-Golf er en utgått modell og Zoe også er på gammel oppskrift.

Forklaringen om at Tesla Model 3 selger så mye bedre er noe du selv har funnet på...
Undersøk gjerne litt før du selv skal prøve å belære oss andre om noe først.. Helst uten Tesla brillene på ;)

For å videre se sammenhengen av Tesla sine 2.034 biler i mars, så ble det solgt 35.878 Golfer i samme periode.
Fossile og elektriske.. Det er tydelig at folk fremdeles vil kjøpe dette og da fortsetter produsentene å lage de. Det skaper butikk!

Model 3 skulle erobre det tyske markedet når den kom. Så skulle SR+ gjøre det samme. Nå er det korona og til dels Model Y som skal være bortforklaringen de neste månedene.

En ting er sikkert, ved neste kvartal vil det letes med lupe etter nye leveransestatetikker hvor Tesla har hatt eksplosive økninger i markedde har holdt tilbake i. Og Tesla menigheten kommer til å sluke det rått..


 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Marzo said:

Du kaster rundt deg med ord som danker ut, stuper og gammeldagse uten å ha det minste innsyn i hva du snakker om.

Innlegget ditt viser at du er mer opptatt av å lese Tesla blogger enn å se data på hva som faktisk skjer.

Å se på en måned isolert sett er det kun Tesla guttene som gjør, og det må de for å lete etter positive overskifter.

I det tyske markedet var det e-Golf som var den mest solgte elektriske bilen i første kvartal.
Tesla kom faktisk på 3. plass.

Mars er den fyrste månaden Tesla har hatt ei nemneverdig mengde bilar å selje i Europa, etter at Nederland reinska ut alt som var i desember.  Mars vart ganske amputert for Tesla sin del òg, sidan mange bilar vart ståande fast i hamner pga karanteneproblematikk.

2 minutes ago, Marzo said:

Forklaringen om at Tesla Model 3 selger så mye bedre er noe du selv har funnet på...

Nei, eg siterte Trestein tidlegare i tråden.

2 minutes ago, Marzo said:

Model 3 skulle erobre det tyske markedet når den kom. Så skulle SR+ gjøre det samme. Nå er det korona og til dels Model Y som skal være bortforklaringen de neste månedene.

Javel?  Model 3 gjer det jo svært bra på den tyske marknaden.  Eg ser ingen grunn til å bortforklare noko som helst.

2 minutes ago, Marzo said:

En ting er sikkert, ved neste kvartal vil det letes med lupe etter nye leveransestatetikker hvor Tesla har hatt eksplosive økninger i markedde har holdt tilbake i. Og Tesla menigheten kommer til å sluke det rått..

Berre det faktum at Tesla er nøydde til å halde attende i enkelte marknadar for å ha nok bilar i etablerte marknadar seier jo sitt.  Veit du om andre bilprodusentar som må det?

Lenke til kommentar
Sturle S skrev (1 minutt siden):

Berre det faktum at Tesla er nøydde til å halde attende i enkelte marknadar for å ha nok bilar i etablerte marknadar seier jo sitt.  Veit du om andre bilprodusentar som må det?

Nei, ingen andre bilprodusenter som trenger å ty til disse fantasifulle forklaringene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Sturle S said:

Mars er den fyrste månaden Tesla har hatt ei nemneverdig mengde bilar å selje i Europa, etter at Nederland reinska ut alt som var i desember.  Mars vart ganske amputert for Tesla sin del òg, sidan mange bilar vart ståande fast i hamner pga karanteneproblematikk.

Nei, eg siterte Trestein tidlegare i tråden.

Javel?  Model 3 gjer det jo svært bra på den tyske marknaden.  Eg ser ingen grunn til å bortforklare noko som helst.

Berre det faktum at Tesla er nøydde til å halde attende i enkelte marknadar for å ha nok bilar i etablerte marknadar seier jo sitt.  Veit du om andre bilprodusentar som må det?

Når ble Nederland utskilt fra Europa?
Hvorfor er det kun Tesla som blir påvirket at viruset og ikke andre merker?

Som jeg skrev er det ikke før neste kvartal du skal trekke virus kortet..!

Tesla sammen med alle andre elbil produsenter prioriterer markeder hvor det gjøres avgiftsendringer.
Men du får kun med deg når det er Tesla som gjør det.

Nei Model 3 er hverken overlegen eller selger svært godt! Den selger knapt halvparten av det de gamle utgåtte steinalder biler selger.
Kanskje det er du som har blandet med Bratwurst eller syklar? For det du sier er helt feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Sturle S skrev (2 timer siden):

VW har med vilje drepe mange tusen menneske med utsleppsjuks. 

Ugh, dette blir så flåsete. Med en slik logikk kan man si at Tesla har tatt livet av/skadet tusenvis av barn i kobolt-gruvene i Kongo.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Marzo said:

Når ble Nederland utskilt fra Europa?

Aldri.  Kvifor trur du at Nederland ikkje er ein del av Europa?

2 minutes ago, Marzo said:

Hvorfor er det kun Tesla som blir påvirket at viruset og ikke andre merker?

Køddar du?  Tesla har jo stort sett klart å halde stand og til og med vekse trass i viruset.  Nesten alle andre rapporterer om kraftig reduksjon av salet i 1. kvartal.  I Europa har Tesla den ulempen at dei ikkje har ein fabrikk her, men må frakte alle bilane frå USA.  Logistikken vart kraftig hemma av antivirustiltak mot slutten av mars.

2 minutes ago, Marzo said:

Tesla sammen med alle andre elbil produsenter prioriterer markeder hvor det gjøres avgiftsendringer.
Men du får kun med deg når det er Tesla som gjør det.

Dokumenter gjerne.

2 minutes ago, Marzo said:

Nei Model 3 er hverken overlegen eller selger svært godt! Den selger knapt halvparten av det de gamle utgåtte steinalder biler selger.

I fylgje denne artikkelen selde Tesla Model 3 mykje betre enn nokon annan elbilmodell i Tyskland i mars.  Han dankar òg ut alle konkurrentar i verdas desidert strørste bilmarknad, som er Kina.  Der ser du kor mykje ein lokal fabrikk har å seie.  Korea er òg ein stor bilmarknad, og der dankar Tesla ut alle andre.  Når tala frå 1. kvartstalstal er klåre frå alle land, kan vi sjå om ikkje dominansen til Tesla har auka globalt òg.  Alt tyder på det.  Kven vil du seie dominerer i 2019?:

WW-OG-12-2019.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, uname -l said:

Europa. Som man ser så er ikke Tesla først og de taper markedsandeler til konkurrentene. 2% stigning samsvarer dårlig med "hyper growth" historien som nå veldig få tror på.

Det samsvarer òg svært dåleg med din påstand om at Tesla berre hadde 2‰ av bilsalet.  Tesla taper heller ikkje globalt.  Tvert imot.  Salet til Tesla varierer veldig frå land til land månad til månad, so regionale variasjonar må du rekne med.  Eg ser du likar å plukke ut enkeltland eller enkeltregionar etter kvar Tesla gjer det dårlegare enn konkurrentane i ein spesifikk månad eller eit spesifikt kvartal, og er heilt uinteressert i å sjå det store biletet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (1 minutt siden):

Det samsvarer òg svært dåleg med din påstand om at Tesla berre hadde 2‰ av bilsalet.  Tesla taper heller ikkje globalt.  Tvert imot.  Salet til Tesla varierer veldig frå land til land månad til månad, so regionale variasjonar må du rekne med.  Eg ser du likar å plukke ut enkeltland eller enkeltregionar etter kvar Tesla gjer det dårlegare enn konkurrentane i ein spesifikk månad eller eit spesifikt kvartal, og er heilt uinteressert i å sjå det store biletet.

Det store bildet? LOL. Jeg drar fram hele føkkings Europa, kanskje det viktigste elbilmarkedet i 2020, for et helt kvartal. Du trekker fram Sør-Korea i én måned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, uname -l said:

Det store bildet? LOL. Jeg drar fram hele føkkings Europa, kanskje det viktigste elbilmarkedet i 2020, for et helt kvartal. Du trekker fram Sør-Korea i én måned.

Nei, eg trakk fram Sør-Korea i eit kvartal og Kina i eit kvartal.  Kina er verdas desidert største marknad både for elbilar og bilar generelt.  Europa heng eit stykkje bak resten av verda på sal av elbilar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

Ja, du får komme med kilder, henvisninger og bevis så skal jeg ta det seriøst. Det er for mange folk som bare finner på ting her inne. 

 

 

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Wb10oG/stv-og-sand-sniker-seg-inn-i-jaguars-elbiler-jeg-ma-stvsuge-bilen

https://www.elbilnyheter.no/2020/02/stov-problemer-for-jaguars-i-pace/

Når det gjelder rekkeviddetapet vet jeg ikke helt hvordan jeg skal dokumentere dette. Be min kollega ta opptak av samtalen med forhandler ved neste samtale? 

Det meste av det du spyr ut er også uten dokumentasjon. Når du blir bedt om dette kommer det ofte kvalme tilbake.

oophus3do skrev (1 time siden):

De er ikke brukendes til formålet. Han har lovet å produsere utstyr selv. Til nå så har de kun kjøpt enkle masker fra utlandet og sendt videre m3 utstyr stort sett. Som takk så må sykehus klistre på Tesla lapper og ta bilder for PR. 

Hvor er kildene dine på dette? Har du noen henvisninger og bevis på dette? 

Såvidt jeg har fått med meg har han lovet ventilatorer til sykehusene. Dette har de sendt. Hva som skjer imellom her er vel irrelevant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -l skrev (6 minutter siden):

Det store bildet? LOL. Jeg drar fram hele føkkings Europa, kanskje det viktigste elbilmarkedet i 2020, for et helt kvartal. Du trekker fram Sør-Korea i én måned.

Europa det viktigste elbilmarkedet? Langt derifra, det selges over dobbelt så mange elbiler i Kina som i hele Europa til sammen. Så om vi skal sammenligne verdensdeler er det klart Asia som er viktigst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (2 minutter siden):

Europa det viktigste elbilmarkedet? Langt derifra, det selges over dobbelt så mange elbiler i Kina som i hele Europa til sammen. Så om vi skal sammenligne verdensdeler er det klart Asia som er viktigst. 

Men da er vi på mopedbiler og den slags. Europa er på vei opp pga. nye regler. Kina på vei ned etter kutt i incentiver. Tesla-salget er større i Europa enn Kina for eksempel.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
simen929 skrev (5 minutter siden):

Det meste av det du spyr ut er også uten dokumentasjon. Når du blir bedt om dette kommer det ofte kvalme tilbake.

Har du spurt om dokumentasjon? Jeg regner med du kan henvise meg til "kvalmen" også sånn at du får reddet deg unna personangrep her? 

Om I-pace har problemer med noe støv så regner jeg med man får dette fikset og ikke får beskjeden om at det er "innenfor merkevarens standarder" eller lignende slik de stakkars folka i TV2 hjelper deg får fra Tesla? 

simen929 skrev (9 minutter siden):

Hvor er kildene dine på dette? Har du noen henvisninger og bevis på dette? 

Såvidt jeg har fått med meg har han lovet ventilatorer til sykehusene. Dette har de sendt. Hva som skjer imellom her er vel irrelevant.

Kildene på at han skrev på Twitter at de kunne lage dem ved behov? 

https://www.google.com/amp/s/amp.ft.com/content/dfc197c2-61ed-4cd6-8cb4-0ac865a47e69

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...