Gå til innhold

Hjelp til kjøp av printer, laser.


Anbefalte innlegg

Hei, 

Trenger hjelp til valg av en rimelig laserskriver.

Har letet masse på internett, og har funnet ut at Brother f. eks har lave driftskostnader. 

Printer ca 1000 ark i året. Printer ingen bilder. Har tenkt at om jeg skal skrive ut bilder får man uansett bedre kvalitet hos en fotobutikk. 

Tanken går mot en svart hvit laserskriver, men vil ha stor tonerkapasitet. ca 1000ark per toner. Er usikker på om jeg trenger farge. Mange av dokumentene jeg printer har farge, men mulig det blir bra å skrive de ut i svart/hvit, her hadde det vært fint om noen kunne komme med erfaringer?

 

Hva tenker forumet? Bør jeg gå for svart/hvit? Får man rimelige farge laserskrivere med stor tonerkapasitet for privatmarked?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toner-kapasitet pleier å følge designet for kalkulert antall utskrifter pr mnd. Det du ber om er å mikse en større bedriftslaserskriver og privatlaserskriver med en plukk og miks av egenskaper.

Jeg har en HP-laser beregnet på SMB/privatmarked som fungerer greit nok slik den er designet. En må jo bytte toner oftere, men det burde jo ikke være verre enn å bare ha noen på lager og heller ta runde med å bytte dem etter behov. Laserskrivere nå er såpass enkle å bytte toner på at man ikke trenger ingeniør-utdannelse.

Kyocera hadde jo en kampanje for lenge siden hvor de fortalte at deler av det som normal er i den utskiftbare toner-enheten (fuser) var bedre designet og plassert i skriveren. Dette burde jo gi bedre muligheter for mye toner. Kanskje verdt å sjekke ut.

Minolta og Brother er vanligvis greie merker. Er mindre fornøyd med Xerox. Selv de større maskinene de fører har design som gir mye vedlikeholdbehov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...