Gå til innhold

Si opp, starte ny utdanning og håpe på ny jobb?


Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg er i en litt kinkig posisjon hvor det sikkert har vært, og er mange andre. Så jeg ønsker litt råd.

Litt om bakgrunn.
Jeg er en mann på 27.
Jeg har en bachelor + et årstudie på fagskole, og vil si jeg har en god utdanning innenfor det jeg jobber med, som er et fagområde innen markedsføring.
Etter endt skolegang i 2018 startet jeg i ny jobb, innenfor fagfeltet mitt. Her jobbet jeg frem til i forrige måned da jeg started med samme type jobb, men i et annet byrå, men med mye mer ansvar, og oppgavene ble raskt mer avanserte. 
Selv føler jeg at jeg stanger hodet mye i veggen, og at jeg rett og slett har gapet over for mye. Dette gjør at jeg nå vender tilbake til tidligere tanker om en helt annen studieretning og karriere. Jeg vurderte lenge å bli lærer, og ser nå på det som et alternativ.

Jeg vet at mest sannsynlig vil jeg klare å komme meg gjennom denne tunge tiden i starten og få det fint om noen måneder/års tid. For det er en bra stilling med god lønn. Men lønn er ikke alt.

Det jeg egentlig føler jeg trenger litt råd om er om flere ville anbefalt meg å muligens si opp nå i prøveperioden, og heller søke om en lærerutdanning.
Selvfølgelig er denne 5 lange år, og muligens trenger jeg forkurs for å øke en karakter før jeg kommer inn.
Hadde jeg vært 18 år og ferdig på videregående hadde det vært et lett valg, men med tanke på at jeg er 27, har huslån, studiegjeld og annet diverse er jeg usikker på om det lar seg gjøre.

Jeg har faktisk også sett på lokfører som et alternativ da jeg synes dette virker spennende (Jeg vet.. forskjell). Dette er kun ettårig utdanning, men jeg trenger å ta ett par videregående fag der også. I tillegg vil det muligens være litt vanskeligere å få jobb.

Er det noen som har noen råd å komme med? Noen jeg kan kontakte? 
Jeg føler jeg rett og slett vil ut av jobben min i dag så fort som mulig da den tærer på humøret mitt døgnet rundt.

Det ble et langt innlegg, men håper på forståelsen.

Endret av Chipsmaster
Lenke til kommentar
  • Chipsmaster endret tittelen til Si opp, starte ny utdanning og håpe på ny jobb?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...