Gå til innhold

TEST: Cooler Master SK650


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare bruker aldri noensinne numpad til noe som helst og vil mye heller ha den skrivebordplassen tilgjengelig sånn at jeg har bedre plass til musa på høyre siden.

I mekanisk tastatur entusiastmiljøet så er det TKL eller 60% tastaturer som er vanlig etter min oppfatning, fullformat hører til sjeldenhetene. Ducky One 2 mini er jo gullstandarden, eller Glorious GMMK mini hvis man vil ha modularitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 4/15/2020 at 3:17 PM, henrikwl said:

Gamingtastatur med numpad? Hva i alle dager?

Personlig har jeg aldri hatt et tastatur uten numpad.

Bruker PCn til andre ting enn bare gaming også, og det er ganske greit å kunne taste inn alskens PIN-koder, KID-nummer og fødsels/personnummeret mitt uten å bruke den rekka med tall over bokstavene.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må virkelig ha stått opp på feil side av senga når du skulle prøve dette tastaturet ellers så er det rett og slett ikke ett tastatur for deg.

 

Jeg har hatt dette tastaturet i snart 1 år nå og er like fornøyd som når jeg kjøpte det. Dette er ett strålende tastatur for de som vil ha ett tastatur med lavprofil knapper alla laptop's. Noe som var veldig viktig for meg siden jeg gikk fra å ha brukt laptop i 10 år til en ordentlig stasjonær og liker ikke spesiellt godt å skrive på vanlig tastatur lengre pga lang laptop bruk. Selve tastaturet er behagelig å skrive på og game med og har myke taster som også gir god feedback når man trykker på dem. Det har ikke en overdøvende "klikke lyd" som andre mekaniske kan ha. Den "gule stripa" du skriver om er kun plast som skal beskytte kanten på tastaturet som skal fjernes ved unboxing. Tastaturet er også enkelt å gjøre rent i tillegg.

 

Anbefaler dette tastaturet virkelig for de som leter etter ett godt tastatur med flate knapper alla laptop. Og for de som ikke vil ha med numpad så finnes Cooler Master SK630, Samme flotte design som SK650 bare uten numpad

Endret av Opticore
Lenke til kommentar
Syter skrev (23 timer siden):

Dammit. Har lett lenge etter gamingutstyr som ikke ser ut som kunstprosjektet til en fargeblind parkinsonramma ape. Men det må jo fungere.

https://www.proshop.no/Tastatur/Ducky-One-2-Backlit-Cherry-MX-Brown-White-Gamingtastatur-Nordisk-Hvit/2685816

^ Jeg kjøpte meg nylig dette - ...mest fordi jeg har vært på jakt etter et dugelig HVITT tastatur siden mitt PS/2 Targa-tastatur fra 2000-tallet ikke lenger klarte å henge med - og er strålende fornøyd.

Ingen dedikerte makrotaster, men det har dedikert lydkontroll og snarvei for Kalkulator (>-<), og er behagelig å skrive på.
Ingen håndleddsstøtte heller, men har du en fra en annet tastatur så kan den brukes (One 2 har en liten innfolding i nedkant, så evt. festeklips vil ikke komme i veien).

Lenke til kommentar

PIN koder er 4-6 siffre, kid nummer scannes med mobilen osv.

Det er også svært lett å venne seg til å bruke begge hendene til å bruke tallene over bokstavene. Eg har skrevet inn mange KID på denne måten.

Det som gjør et keyboard godt til arbeid, er å benytte flere lag, og da foretrekker eg et keyboard som lar seg dele på midten, det er mye bedre for skuldrene mine.

Noe ala https://ultimatehackingkeyboard.com/

Eg bruker pcen til programmering og gaming, og less is more.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...