Gå til innhold

Helt nytt XCOM-spill slippes neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jo spennende nok ut. Men jeg ønsker meg aller helst en ordentlig XCOM 3.

Med annet dette er en slags ventetittel frem til XCOM 3 f.eks neste år, så føler jeg de går i akkurat samme fella som Microprose gjorde med den orginale serien.

I den orginale serien var UFO: Enemy Unknown og XCOM: Terror from the Deep to veldig gode titler.

XCOM: Apocalypse, som var det tredje spillet i seriene prøvde for mye nytt og gikk for langt vekk fra orginaloppskriften.

Jeg ønsker som sagt et ordentlig XCOM 3, som er inspirert av Terror from the Deep. Dette har vel i grunn allerede blitt teaset i spillene, så det gjenstår å se.

Men i mellomtiden så får XCOM 2 og dette nye tilfredsstille tørsten etter mer XCOM.

Lenke til kommentar
seth_vacn skrev (13 timer siden):

Xenonauts må du prøve, dødskult spill om du likte Enemy unknown?

Stilen til Xenonauts er ikke helt min greie dessverre.

 

Mandarb skrev (På 15.4.2020 den 15.24):

Anbefaler phoenix point også om du er ute etter xcom lignende spel. Med siste pakken så har det blitt ganske bra.

Trur også dette er mer en "venter på xcom3" tittel.. :)

Phoenix Point har jeg og det er artig det. Vel, delevis artig i hvert fall. Frustrer meg at fienden har granater som alltid ødelegger våpnene mine selv om selve karakteren knapt tar skade. Gjør at jeg rett og slett automatisk taper fordi jeg ikke kan gjøre noe.

Også er det dette ammo greiene som er all over the place etter min mening. Og det kommer fra noen som er vant med ammo fra de orginale XCOM spillene fra 90-tallet.

Lenke til kommentar

25 års jubileum for XCOM ja. Synd de ikke hadde XCOM 3 klart til det.

Dette virker helt klart som et slags ventespill. Et slags lite eksperiment.
Jeg syns det var artig nok, men jeg foretrekker nok den vanlig turnbased combat som er i forgående spill. Derimot noe jeg syns var veldig vellykket var Breach Mode.

Så hvis en byggere videre på XCOM 2 og hiver inn Breach Mode, så får vi en opplevelse som blir annerledes nok til å gjøre XCOM 3 forskjellig nok fra de to andre.
Og så har de alltid undervannslevels som en kan benytte seg av. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...