Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: LucasArts' unike eventyrspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Står dårligere og dårligere til med gamer ser jeg. Her er det ikke en gang en notis om at dette er en resirkulert artikkel, bortsett fra med bitte små tegn gjemt helt på siden. Hadde det ikke vært for at dere ikke lenger har artikler av denne typen lengre, så hadde jeg ikke tenkt over det. Men så fort det er noe som ser interessant ut og ikke er esport så er det selvfølgelig resirkulert stoff. 

"endring": til dere i redaksjonen som gjør deres beste for å lage en god side, beklager jeg min sure tone. Jeg bare savner gode gamle gamer og føler noen på toppen hos dere over noen år nå, har famlet i blindet, i et forsøk på å overleve som side. Forstår det er vanskelig, men for å være ærlig, så tror jeg dere har bomma. Noe som jeg synes er veldig trist.

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med mye av det GrinderX9 skriver, ville kanskje ikke brukt akkurat denne artikkelen som eksempel men Gamer.no skrev for mange år siden innimellom knallgod gaming journalistikk. Det begynner å bli en stund siden. Spill ER kultur, men det har druknet litt iblant CS og DOTA2/LoL gulpene og en og annen plikt-anmeldelse for å se ut som det er noe aktivitet her.

For å ende med noe positivt, så har gamer.no ihvertfall klart å merke denne artikkelen som et tilbakeblikk, i motsetning til intervjuet med Shyfox som er fra i sommer men publisert som en ny artikkel.  (Edit: Oi, og Sonic artikkelen og tydeligvis.  Den var skrevet i 2016, men det kommer ikke frem med et pip på forsiden.  Flaut!)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (21 timer siden):

Står dårligere og dårligere til med gamer ser jeg. Her er det ikke en gang en notis om at dette er en resirkulert artikkel, bortsett fra med bitte små tegn gjemt helt på siden. Hadde det ikke vært for at dere ikke lenger har artikler av denne typen lengre, så hadde jeg ikke tenkt over det. Men så fort det er noe som ser interessant ut og ikke er esport så er det selvfølgelig resirkulert stoff. 

"endring": til dere i redaksjonen som gjør deres beste for å lage en god side, beklager jeg min sure tone. Jeg bare savner gode gamle gamer og føler noen på toppen hos dere over noen år nå, har famlet i blindet, i et forsøk på å overleve som side. Forstår det er vanskelig, men for å være ærlig, så tror jeg dere har bomma. Noe som jeg synes er veldig trist.

Helt greit med kritikk av manglende merking. Det tar vi til oss, og har lagt inn en bit om det i begynnelsen av samtlige tre artikler som ble trukket frem. Å trekke frem eldre artikler er noe vi for øvrig har gjort i alle år i ny og ne, så det er ikke noe nytt. Tror vi har gjort det to ganger så langt i år - denne helgen og en gang i vår. 

Men når det gjelder mankoen på denne typen stoff tok jeg faktisk en sjekk. Vi har så langt i år publisert 8 tilbakeblikk. Har to til på gang, så før året er omme har vi publisert 10. Det betyr at vi i 2021 har publisert flere tilbakeblikk enn i 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2010, 2009 og 2008.

De eneste årene med flere tilbakeblikk siden vi begynte med dem i 2008 er dermed 2013 (12 stk), 2012 (12 stk) og 2011 (12 stk). Jeg vil på ingen måte si at det tyder på at vi har sluttet med dette stoffet. 

Det skal derimot sies at tilbakeblikkene handler oftere om nyere spill (90/00-tallet) – antageligvis fordi vi ikke har mange som vokste opp under 80-tallet i redaksjonen lenger. Så hvis det er det du savner, så skjønner jeg det. 

Det er mye jeg også skulle ha sett var annerledes, og vi jobber med å bedre noen av tingene, men jeg synes ikke det er riktig å si at situasjonen er så elendig som den blir fremstilt her i kommentarfeltet. 

Endret av Arodem
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Arodem skrev (14 timer siden):

Helt greit med kritikk av manglende merking. Det tar vi til oss, og har lagt inn en bit om det i begynnelsen av samtlige tre artikler som ble trukket frem. Å trekke frem eldre artikler er noe vi for øvrig har gjort i alle år i ny og ne, så det er ikke noe nytt. Tror vi har gjort det to ganger så langt i år - denne helgen og en gang i vår. 

Men når det gjelder mankoen på denne typen stoff tok jeg faktisk en sjekk. Vi har så langt i år publisert 8 tilbakeblikk. Har to til på gang, så før året er omme har vi publisert 10. Det betyr at vi i 2021 har publisert flere tilbakeblikk enn i 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2010, 2009 og 2008.

De eneste årene med flere tilbakeblikk siden vi begynte med dem i 2008 er dermed 2013 (12 stk), 2012 (12 stk) og 2011 (12 stk). Jeg vil på ingen måte si at det tyder på at vi har sluttet med dette stoffet. 

Det skal derimot sies at tilbakeblikkene handler oftere om nyere spill (90/00-tallet) – antageligvis fordi vi ikke har mange som vokste opp under 80-tallet i redaksjonen lenger. Så hvis det er det du savner, så skjønner jeg det. 

Det er mye jeg også skulle ha sett var annerledes, og vi jobber med å bedre noen av tingene, men jeg synes ikke det er riktig å si at situasjonen er så elendig som den blir fremstilt her i kommentarfeltet. 


Noe av frustrasjonen min kommer av at jeg for mange uker siden la inn en tilbakemelding i forumet, hvor jeg etterspurte "hvor er forumet" da det har blitt helt borte fra siden (må gå gjennom kommentarer i artikkelen eller selv gå inn på diskusjon.no) dette har aldri blitt besvart, så har fått ett inntrykk av at det ikke lenger er noen i redaksjonen som en gang er inne i forumet.

Jeg er en av de som hele veien har vært negativ til esport fokuset og har ment dette har både forandret og tatt fokus vekk fra det som gjorde gamer bra og annerledes. Gode interessante og annerledes artikler som tar spill seriøst som kunst og underholdning. 

Så når jeg leste dette tilbakeblikket som ikke var merket som en resirkulert artikkel så rente det vel litt over. Jeg er veldig glad i gamer og har vært fast leser i 16 år. Ting forandrer seg og man må finne nye måter å overleve og holde seg relevant på, men lesere som ikke liker utviklingen siden tar må fortsatt få lov til å utrykke sin misnøye, det er jeg rimelig sikker på du er enig i ;)

Jeg har forsøkt på bruke knappen som skal sile ut esport innhold, noe som ikke fungerer. Så siden drukner i innhold som ikke er relevant for meg. Det handler ikke bare om tilbakeblikk artikler og det trenger ikke være spill fra det forrige årtusen for at jeg skal finne det av interesse. Om dere har en økning av denne type artikler så er det kjempe fint, kanskje det bare handler om hvor synlige de blir i forhold til esport? Ikke vet jeg.

Uansett, takk for at du tok deg tid til å svare, ønsker dere lykke til videre på alle mulige måter og håper å finne mye glede i gamer.no i mange år til.

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (6 timer siden):

Noe av frustrasjonen min kommer av at jeg for mange uker siden la inn en tilbakemelding i forumet, hvor jeg etterspurte "hvor er forumet" da det har blitt helt borte fra siden (må gå gjennom kommentarer i artikkelen eller selv gå inn på diskusjon.no) dette har aldri blitt besvart, så har fått ett inntrykk av at det ikke lenger er noen i redaksjonen som en gang er inne i forumet.

Årsaken til at vi ikke lenger har en lenke i hovedmenyen er at Diskusjon.no ikke lenger en del av vårt mediehus, men er eid av VG. (Det har for øvrig ikke vært i vår eierskap siden 2018). Vi bruker fremdeles Diskusjon.no som kommentarfelt og er godt fornøyd med det, og vi har en god dialog med VG, så det er mulig at vi kan begynne å få på plass bedre lenking igjen etter hvert.

GrinderX9 skrev (6 timer siden):

Jeg har forsøkt på bruke knappen som skal sile ut esport innhold, noe som ikke fungerer. 

Når denne knappen er aktivert skal e-sportlenken i hovedmenyen forsvinne og logoen til gamer tar deg til gamer.no/uten-sport. Selve forsiden av Gamer.no inneholder fremdeles e-sport, så hvis du ønsker å alltid komme inn på en e-sportfri forside anbefaler jeg å bruke den nevnte adressen også som inngangslenke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...