Gå til innhold

Spill som ikke krever fokus hele tiden


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har tips til spill der man ikke trenger å ha fokus hele tiden mens spillet pågår. Et spill av typen man kan sitte med i stua, se opp og være med i en samtale en stund (uten å trykke på pause, heh) før man titter ned på skjermen igjen.

Jeg har spilt ufornuftig mye Championship Manager, det er nesten perfekt til dette bruksområdet. Så har jeg også oppgradert til nyere versjoner av Football Manager, men jeg kommer ikke helt inn i det. Så tenkte å kaste hele fotballen på båten og spørre om det er noe annet som kan funke. 

Jeg spiller på laptop, det sitter en i5 8xxx U i den og et dedikert skjermkort av typen MX250. Så ikke noen direkte kraftkar. 

Håper noen har forslag. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pek og klikk finnes fremdeles, men det er ikke like stort i dag som i gamle dager. Fran Bow er et pel og klikk som jeg husker her og nå.

 

Tower defense spill er også ganske avslappende. Bloons TD 6 er et jwg har hatt mange timer i.

Du kan også se på turbaserte rollespill. South Park the stick of truth er et eksempel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Emile the rat skrev (På 21.4.2020 den 12.14):

Vanishing of Eathan Carter

Det så flott ut! Kanskje jeg prøver det, takk for tips!

 

Snikpellik skrev (På 21.4.2020 den 12.34):

Cities Skylines

Det har jeg faktisk. Lenge siden jeg har spilt det. Kanskje fyre det opp igjen. 

Takk til dere andre også, jeg sjekker ut. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Emile the rat skrev (På 21.4.2020 den 12.14):

Vanishing of Eathan Carter er et typisk pek og klikk, eller turbasert rollespill. Anbefales :)

 

Salg på Steam er fine greier. 28 kroner for dette - jeg tok sjansen. :wee:

Fant noen andre klassikere jeg hadde i barndommen men aldri kom helt gjennom, "Broken Sword" og "Still Life". Kostet omtrent ingenting noen av dem. Så da har jeg noen timer med pek-og-klikk foran meg, for en drøy femtilapp. Ikke verst. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er mange strategispel som enten er turn-based eller som har tidskontroll der du kan sette på pause eller stoppe tida når som helst. Det som kan være utfordringa med slike spel er at mange av dei beste strategispela krever litt konsentrasjon slik at det kan ta litt tid å finne tilbake til strategien din etter eit avbrudd.

Sjølv har eg spelt litt spel der du kan stoppe tida (og auke den) fritt etter behov. Spel av denne typen som eg har spelt nyleg er Rimworld, FTL, Project Zomboid, Banished og Prison Architect. I tillegg finnes det mange andre spel med identisk tidsstyring som til dømes the Sims, City Skylines, og liknande byggespel.

Ettersom du bruker Steam så kan eit tips være å fylle opp ønskelista med spel av den typen du ønsker, då vil du få automatiske anbefalingar frå Steam på andre liknande spel.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
TheKims skrev (På 27.7.2020 den 13.19):

Har spilt Clash of Clan i noen år på laptopen ved bruk av en Android emulator. Greit spill og spille mens man ser på TV eller surfer nettet. Mobilspill generelt er jo laget for å spilles i korte økter.

Hvilken emulator bruker du? Har vært litt på utkikk etter en sånn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...