Gå til innhold

Konspirasjonsteorier om korona får folk til å sette fyr på 5G-master


Anbefalte innlegg

Martin Svensson skrev (12 timer siden):

Fleskefjeset

Haha :) Det räcker inte med några timmar. Det säger återigen nåt om hur fullständigt bortkopplad från verkligheten du är.

Det kommer ta dig många, många år att gå igenom tillräckligt för att ens kunna börja pussla ihop saker på rätt sätt.

En ny världsordning har diverse ledare pratat om i årtionden nu. De här scenariorna finns dessutom beskrivna i flera organisationers egna dokument som "framtidsscenarios". Och som av en händelse bara så råkar de just införas också steg för steg. Ta o lyssna på Bill Gates det senaste tex. Nu vill han göra exakt de saker som många varnade för. Men som för de allra flesta bara förblev "konspirationsteorier". För det sa de på TV att det bara var.

Det här sker mitt framför näsan på dig. Det är bara att observera.

https://www.armstrongeconomics.com/world-news/conspiracy/are-the-planning-id2020-as-mandatory-implants-for-all-as-the-solution-to-the-crisis/

Är det låg IQ eller nåt annat som gör att ni inte klarar av o se fullständigt uppenbara mönster ens när de passerar i realtid mitt framför näsan på er?

Jeg foreslår en tur til psykolog i stedet for å tro på oppspinn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, Fleskefjeset said:

Dette har du virkelig dreisen på, du. Nå er det ikke lenger 5G, men sprøytemidler som gjør at Covid-19 herjer, er det slik å forstå? 

Nei. Du er virkelig flink til å angripe andre. Jeg blir kvalm av slike som deg som prøver å vri på ALT jeg kommer med! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Betroz skrev (2 minutter siden):

Nei. Du er virkelig flink til å angripe andre. Jeg blir kvalm av slike som deg som prøver å vri på ALT jeg kommer med! :thumbdown:

Stakkars deg. Det blir fort sånn når alt du kommer med er oppspinn. Men du, siden du først er her og ingen av meningsfellene dine tør å svare, kanskje du kan svare på noen av de ubesvarte spørsmålene i tråden?

Sitat

 

Hvis 5G forårsaker Covid-19, hvorfor er det da sykdomsutbrudd på plasser uten 5G?

Hvis 5G forårsaker Covid-19, hvorfor nå? Flere steder i verden har det vært 5G siden midten av 2019.

 

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Sturle S said:

Det var mykje meir giftstoff og tungmetall i kosten før enn no.  Moderne krav til maten vi et, frå han vert sådd til han er hausta, gjer at det er mykje mindre giftstoff, tungmetall og sprøytemiddelrestar i maten no enn det var gjennom heile 1900-talet.

Hvorfor er mennesker så syke i dag da? Mer kreft nå enn for 100 år siden. Dr Kaufman sa at han har jobbet for helt vanlige sykehus, så han er ingen kvakksalver. Nå stoler jeg uansett ikke 100% på han eller noen andre mennesker. Man bør være skeptisk til ALT, men slik er det jo ikke for de fleste. De fleste stoler 100% på alt dem lærte på skolen og fra såkalte experter. Historisk sett viser det seg å være et feilgrep.

Jeg må visst si det IGJEN her. Jeg tror IKKE 100% på at det er en kobling mellom 5G og Corona. Tanken at det kun er paranoide, tullete konspirasjonsteoretikere på internett som er bekymret for 5G stemmer bare ikke. Det som fikk meg inn på dette var at 5G rulles ut omtrent samtidig, eller litt før Corona starta. Det kan være tilfeldig så klart. Men folk har advart om 5G lenge før noen visste om Corona. Hvis noen kan bevise uten tvil, fra uavhengige forskere, at 5G er 100% trygt, så er ikke jeg redd for å innrømme at jeg tok feil.

Lenke til kommentar
Just now, Betroz said:

Hvorfor er mennesker så syke i dag da? Mer kreft nå enn for 100 år siden.

Folk lever lenger i dag enn nokon gong før.  I Noreg var forventa levealder i 1846 om lag 50 år for damer og 48 år for menn.  I 2016 var forventa levealder 84,2 år for damer og 80,6 år for menn.  Sidan kreft stort sett oppstår i høg alder, er det ikkje rart at det er meir kreft no enn før.  Levealderen seier sitt om kor mykje sjukare folk var før enn no.  Livstilsendringar har ført til endringar i sjukdomsbiletet.   Til dømes er tobakk, overvekt og alkohol sterke risikofaktorar.  Det var det veldig lite av for 100 år sidan.

Just now, Betroz said:

Dr Kaufman sa at han har jobbet for helt vanlige sykehus, så han er ingen kvakksalver.

Du treng ingen kvalifikasjonar for å få ein vaskejobb på eit sjukehus.

Just now, Betroz said:

Jeg må visst si det IGJEN her. Jeg tror IKKE 100% på at det er en kobling mellom 5G og Corona. Tanken at det kun er paranoide, tullete konspirasjonsteoretikere på internett som er bekymret for 5G stemmer bare ikke. Det som fikk meg inn på dette var at 5G rulles ut omtrent samtidig, eller litt før Corona starta. Det kan være tilfeldig så klart. Men folk har advart om 5G lenge før noen visste om Corona. Hvis noen kan bevise uten tvil, fra uavhengige forskere, at 5G er 100% trygt, så er ikke jeg redd for å innrømme at jeg tok feil.

Det er umogeleg å prove at noko er 100% sikkert, men det er ingen grunn til at 5G skal vere mindre sikkert enn 3G og 4G.  Det er totalt usannsynleg at 5G skulle ha noko som helst å gjere med Covid-19.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Betroz skrev (46 minutter siden):

Jeg må visst si det IGJEN her. Jeg tror IKKE 100% på at det er en kobling mellom 5G og Corona. Tanken at det kun er paranoide, tullete konspirasjonsteoretikere på internett som er bekymret for 5G stemmer bare ikke. 

Du har jo uttalt tidligere at du tror på «chemtrails». Videre nevner du både vaksiner og «new world order» i denne tråden.

Klassiske eksempeler på «paranoide, tullete konspirasjonsteorier». Du mangler egentlig bare å fortelle at du tror jorden er flat så er du helt i mål.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
4 hours ago, Betroz said:

 Man bør være skeptisk til ALT, men slik er det jo ikke for de fleste. De fleste stoler 100% på alt dem lærte på skolen og fra såkalte experter. Historisk sett viser det seg å være et feilgrep.

Problemet er at du later som om påstander fra skrullinger på youtube kan sidestilles med kvalifisert forskning og moderne vitenskap. I møte med disse mister du all den skepsisen du påstår du har. Disse folkene er pinlig lette å avsløre, men allikevel tror du at de har noe å komme med. Antagelig fordi du har en grunnleggende mistro til "nye og moderne" ting da de er såkalt "unaturlige". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er lett å ha tillit til dem andre i ekkokammeret, da dem er bare et speilbilde av deg selv. Utenfor ekkokammeret finnes det gråsoner, og der trives jeg best, men for dem i det store ekkokammeret, så tror dem at jeg også lever i et ekkokammer, om så et mye annerledes et, men hvordan kan dem tenke noe annet når det er alt dem vet.

Lenke til kommentar
55 minutes ago, Betroz said:

Det er lett å ha tillit til dem andre i ekkokammeret, da dem er bare et speilbilde av deg selv. Utenfor ekkokammeret finnes det gråsoner, og der trives jeg best, men for dem i det store ekkokammeret, så tror dem at jeg også lever i et ekkokammer, om så et mye annerledes et, men hvordan kan dem tenke noe annet når det er alt dem vet.

Du tror kanskje du tenker dype tanker "utenfor ekkokammeret" når du finner ut at 2+2 = 3951, men dessverre er det bare feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 timer siden):

Hvorfor er mennesker så syke i dag da? Mer kreft nå enn for 100 år siden.

Fordi folk sjelden opplevde å bli mer enn 65 år gammel for 100 år siden og ofte ikke levde lenge nok til å få kreft? Ofte er forklaringer mye mer enkle og kjedelige enn det konspirasjons-ekkokammeret prøver å ha det til.

Dessuten var det mye udiagnosert kreft ute og gikk blant mennesker for 100 år siden da man ikke hadde de diagnostikmidlene man har i våre dager. Mange døde da av "ukjent indre sykdom" som høyst sannsynligvis var kreft. For eksempel var pancreaskreft en krefttype det var ganske vanskelig og ofte så godt som umulig å finne for 100 år siden men det betyr ikke at den ikke eksisterte.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 11.4.2020 den 18.14):

Okay...så alt som kommer fra offesielle kilder = God/riktig informasjon. Alt som motsier det = konspirasjonsteorier/tullball/vås.

Slik naivitet jeg ser folk skriver her, og andre steder, vil gjøre oss alle til slaver i nær fremtid - eller verre. Innen folk innser det, så er det for sent. Historien gjentar seg - IGJEN, bare under en annen form denne gang :no:

Det er stor sannsynlighet for at en del ting vi tar for gitt og tror er sant osv er en løgn, problemet er bare hva. Eks alle krigene opp gjenom siste 150 år. Hvor mye av agendaen for disse krigene vet egentlig man om. Å tro på alt myndighetene sier i 2020 er ganske naivt men å fornekte alt er også feil. 

Interessant tråd her om dette: 

 

Endret av TylerDurden4
Lenke til kommentar

For å ha det klart for alle. 5G i 60Ghz spekteret er absolutt ikke utbredt i stor skala. Kun noen få testplasser i eksempelvis USA i noen storbyer. De frekvensbånd som 5G er tildelt er tidligere 3G og 4G. Så hvorfor noe sånn plutselig skal skje når ikke engang 5G er rullet skikkelig ut samt det som er rullet ut er i frekvensbånd tidligere benyttet til 3G og 4G det skjønner jeg virkelig ikke.

Elektromagnetisk stråling blir du bombardert av daglig fra solen både i det Ioniserende og det ikke-ioniserende spekteret. Faktisk hele spekteret blir du bombardert av daglig.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Softis12 sier omtrent det samme det samme som jeg skulle til å skrive. HVIS 5G hadde vært en reell faktor til Corona, så ville det ha blitt snappet opp av de som jobbet med det lenge før utrullingen.

Tar det for gitt at de som utviklet teknologien ville vært eksponert for strålingen i mye mer konsentrert dose enn hvermannsen og ville dermed ha utviklet evt. symptomer lenge før noen 5G-mast ble oppført.

/s

Men kanskje man bare skulle la konspirasjonsmøllen rulle på egenhånd, og anta at 5G må ha blitt vedtatt uten noen som helst form for testing. Eller kanskje bare anta at alle som testet og utviklet 5G må uten tvil ha måttet iføre seg strålesikre drakter med en gang de kom på jobb for å beskytte seg selv.

/s

Men mer seriøst, jeg skal ikke spekulere i hvilke virkninger det vil ha for menneskekroppen fra langtids eksponering til diverse menneskeskapte bølger fra diverse trådløst utstyr og "tingenes internett" - jeg er ikke kvalifisert til å kunne uttale meg om det i det hele tatt. Eneste jeg har er en personlig mening, men den meningen er at det er umulig for 5G å være på noen måte relevant for Corona, rettogslett pga. tiden det tar før en evt. stråling, uansett art, faktisk er farlig for kroppen.

Ja, man blir solbrent på få timer hvis man er ute i mange varmegrader med bar overkropp på en skyfri sommerdag uten solkrem, men skal man da anta at 5G er i nærheten av å være like intens som solen og strålingen den sender ut hele tiden hvis man utvikler sykdomssymptomer etter bare et par uker? Man burde kanskje tenke litt mer igjennom saken før man i det hele tatt vurderer å trekke slike tåpelige konklusjoner.

Og selv om 5G hadde vært skyldig, så ville det vært en lokalisert sykdom for de som hadde vært mest eksponert - radiobølger eller hva enn stråling 5G faktisk er, så er det ikke ioniserende stråling på samme måte som radioaktivitet og dermed kan fysisk ikke smitte over på andre som et virus. Hvis noen ønsker å likestille 5G og f.eks. Plutonium, så kanskje man bare skal ta steget å bruke en geigerteller for å finne ut hvem som er smittet av Corona.

Hint: en geigerteller vil ikke gi utslag uansett, for selv jeg vet at 5G ikke er av en slik type stråling.

Helt ærlig, jeg synes dumheten til de som har lyst til å sette fyr på en 5G-mast eller tror 5G er skyldig i Corona utbruddet til å være en større risiko enn selve masten og signalene den sender ut.

 

Men med det sagt, så velger jeg å ha trådløst nett avslått hjemme. Nettopp pga. manglende kompetanse om effekten av 24/7 eksponering til trådløse signaler, men også rent praktisk da vi ikke har noen trådløse enheter i huset.

Jeg drillet hull i vegger og gulv og har lagt Cat. 6 STP-kabler rundtom det hele (skjermede kabler ikke pga. stråling, men grunnet parallellgang med strømkabler og bekreftet interferens), med Gbit-switcher på bruksrommene. Krav til stabilitet og overføringshastighet var også en stor grunn til valg av helkablet oppsett.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Betroz skrev (9 timer siden):

Det er lett å ha tillit til dem andre i ekkokammeret, da dem er bare et speilbilde av deg selv. Utenfor ekkokammeret finnes det gråsoner, og der trives jeg best, men for dem i det store ekkokammeret, så tror dem at jeg også lever i et ekkokammer, om så et mye annerledes et, men hvordan kan dem tenke noe annet når det er alt dem vet.

Der du "trives best" er der de du kaller "paranoide, tullete konspirasjonsteoretikere" oppholder seg. Du vet, i skrullingland der man ikke kan dokumentere noe som helst og myndighetene har diverse skjulte metoder for å drepe, kontrollere osv.

Hvis du vil at andre skal oppfatte deg som sunn skeptiker til "alt", så foreslår jeg at du begynner å utvise litt sunn skepsis. Start med å være skeptisk til alle Youtube-videoene du frem til nå har slukt rått.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
11 hours ago, Claudia Wakim said:

Dette er falske nyheter. Mange av mastene er ikke 5G og det ligger hundrevis av videoer på youtube av master som har selvantent over hele verden de siste ti årene :) TU serverer fake news.

Ikkje minst kuttar dei sine eigne kablar, eller?

https://sg.news.yahoo.com/coronavirus-covid-19-5g-conspiracy-171316461.html

 

Pleier mastene å spraymale seg sjølv med slagord mot 5G når dei tenner på seg sjølv?

https://thedailyherald.sx/islands/telecommunications-towers-damaged-by-5g-protestors

 

5G er avansert teknologi, men neppe so avansert.  Eg tenkjer politiet har god kontroll på både brannårsakar, nedsagingar, kutting av leidningar og anna som skjer med mastene.  For oss som ikkje kastar vekk eit minutt på YouTube, er det veldig rart å høyre nokon prøve å lage ei kopling mellom mobilutstyr som tek fyr pga lynnedslag, kortslutning eller overoppheting og alle dei godt dokumenterte sabotasjeaksjonane i det siste, men video er eit effektivt medium til å manipulere folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
sedsberg skrev (På 13.4.2020 den 15.52):

Vi er sykere enn noen gang. Vi er også eldre enn noen gang. Vi har også gode medisiner og gode leger som kan holde syke i live lengre enn noen gang. Samt vi har metoder og utstyr for å fange opp sykdommer som før ikke ble regnet som sykdommer.

Også har vi livsstilssykdommer da.

Vi er nok ikke eldre enn noen gang. Gjennomsnittlig levealder forteller lite om hvor gammel befolkningen er, fordi stor barnedødelighet trekker ned snittet. Og nettopp mindre barnedødelighet er det vi har i dag sammenlignet med tidligere generasjoner. De gamle i dag blir ikke eldre enn før. Derimot har vi langt flere livsstilssykdommer, og de gamle har dårligere helse enn det like gamle mennesker hadde i gamle dager. Vi har mer kreft og demens i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...