Gå til innhold

Cyberpunk 2077 kommer i en egen versjon til neste generasjon konsoller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote

Men når det gjelder den ordentlige, fullverdige nestegenerasjon-versjonen, vil denne komme senere, sa Nowakowski

Men PC versjonen vil jo være tilsvarende og lanseres vel samtidig som den første. Eller vil de også spare forbedret grafikk til neste generasjon? Litt type "Enhanced Edition".

Lenke til kommentar
2 hours ago, CommanderKeen said:

Dette tror jeg ikke stemmer. Tror det du sikter til her er at du kan spille Xbox One-utgaven på Xbox Series X. Dersom de lanserer utgave skreddersydd for PS5 og Series X tør jeg vedde på at du må ut med lommeboka.

Det veddemålet taper du. Til Xbox Series X får du garantert oppgradert versjon for samme pris, via Smart Delivery opplegget deres. Hvordan det blir på Playstation er usikkert. 

https://www.google.com/amp/s/www.polygon.com/platform/amp/2020/2/24/21150722/cyberpunk-2077-xbox-series-x-free-upgrade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (2 timer siden):

Det veddemålet taper du. Til Xbox Series X får du garantert oppgradert versjon for samme pris, via Smart Delivery opplegget deres. Hvordan det blir på Playstation er usikkert. 

https://www.google.com/amp/s/www.polygon.com/platform/amp/2020/2/24/21150722/cyberpunk-2077-xbox-series-x-free-upgrade

Det er opp til utviklerne å gjøre dette på Xbox, så om de ikke gjør det på Playstation så er det altså deres eget valg, noe som er enda dårligere gjort enn om de tok betalt på begge plattformene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Iki said:

Det er opp til utviklerne å gjøre dette på Xbox, så om de ikke gjør det på Playstation så er det altså deres eget valg, noe som er enda dårligere gjort enn om de tok betalt på begge plattformene.

Enig.

Men det er så langt bare på Xbox det er bekreftet at det er slik det fungerer.

Lenke til kommentar
newman221 skrev (2 timer siden):

Open-world-spill har da stort sett lite problemer med lastetider... Ja, det tar litt tid å fyre opp f.eks RDR2, men hvor ofte gjør man egentlig det?

Nå vil nok ikke SSD'en i XBSX og PS5 gi annet enn kortere lastetider og kanskje mindre pop-in i Cyberpunk 2077, men generelt kan open-world spill ha en del skjulte lastetider/lasteskjermer som med sjakter man må krype igjennom, lange heisturer, lange trapper etc. 
Level design, gameplay elementer, tildels grafikk og hvor raskt man kan bevege seg kan bli ganske begrenset til overføringshastigheten til lagringen i open-world spill som konstant streamer data fra lagringsmedie. Selv om det tas høyde for HDD er det ofte at teksturer kan laste tregt inn og ellers pop-in av f.eks vegetasjon (ikke at dette går kun på lagringsmedie).  

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...